اقبالی: مربیان در انتظار تساوی بودند/ دو تیم حتی یک شوت به سمت دروازه نزدند

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۰:۲۴:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۹۸۴۸
اقبالی: مربیان در انتظار تساوی بودند/ دو تیم حتی یک شوت به سمت دروازه نزدند
مسعود اقبالی، کارشناس و مدرس فوتبال کشور در برنامه صبح و ورزش رادیو ورزش از مسائل فنی و خشونت شهرآورد دو تیم پایتخت صحبت کرد.

به گزارش برنا، مسعود اقبالی، کارشناس و مدرس فوتبال کشور در گفت و گو با برنامه صبح و ورزش درباره مسائل فنی بازی روز گذشته شهرآورد اظهار داشت: در طول سال ها رقابت این دو تیم، همیشه چالش برانگیز بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده است. متاسفانه طرفداران، دیروز فوتبال زیبایی را از دو تیم ندیدند. این بازی هم تافته جدابافته نسبت به سایر بازی‌ها نبوده است. بازی در جنبه‌های تاکتیکی و روانشناختی که بسیار مهم است دچار تنش بود و فوتبال مورد انتظاری را شاهد نبودیم.

اقبالی با اشاره به مسائل حاشیه‌ای پیش از بازی افزود: یک هفته پیش از این دیدار تمام مسائل علیه این بازی مطرح شده و دو مدیرعامل بر سر مسائل تبلیغاتی بحث کرده و تنش ایجاد می‌کنند. این موضوعات حاشیه ای تاثیرات منفی خود را بر عملکرد بازیکنان می‌گذارد. بچه‌ها در طول 90 دقیقه طبق آمار حتی یک ضربه به دروازه حریف نزدند. این نشان دهنده این است که واقعا تربیت نشده و آماده تقابل با یکدیگر نیستیم و همین امر باعث شد که بازی پر از هیجانی را نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه شرایطی را باید فراهم کنیم که مورد توجه هواداران باشد، خاطرنشان کرد: باید این تنش‌ها را از بازیکنان دور کنیم. وقتی کادر مربیگری هر دو تیم به برد در بازی تاکید بیش از حد داشته و این واژه را به کار می‌برند، باعث پایین آمدن سطح انگیزشی بازیکنان می‌شود. بازیکنان دچار مشکلات روانی و هیجانات کاذب شده و در زمین به فراموشی تاکتیکی دست پیدا می‌کنند و دچار خشونت می‌شوند. ولی اگر کادر مربیگری به بازیکنان بگوید که فقط از بازی لذت ببرید، این موضوع باعث آرامش در آنان می‌شود.

وی ادامه داد: مربیان حاضر هستند بازی مساوی شود تا آرامش به تیم بازگردد. حتی بازیکنان هم حاضرند که این بازی را یا برده و یا مساوی کنند چرا که در خیابان‌ها هم دچار تنش می‌شوند و هر جایی که می‌روند مشکلاتی را برایشان ایجاد می‌کند.

کارشناس فوتبال از خشونت بازی دیروز گفت: بسیاری از مردم ایران منتظر این بازی هستند، متاسفانه وقتی کادر مربیگری هر دو تیم در طول یک هفته فقط روی مساله برد تکیه می‌کنند سطح تمرکز بازیکنان پایین آمده و برای بردن دست به هر کاری می‌زند. روز گذشته بازی سرشار از خشونت بود. کادر مربیگری هر دو تیم در کنار زمین تنش ایجاد کرده و داوری را تحت فشار گذاشتند. متاسفانه بازیکنانی که هنوز به آن بلوغ تاکتیکی نرسیده و نمی‌توانند استانداردها را رعایت کنند دچار فراموشی تاکتیکی در زمین شده و همین امر باعث می‌شود که فوتبال وضعیت مناسب خود را نداشته باشد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز