رئیس فدراسیون جودو در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

جودو در ایران هم تعلیق شد!/ دخالت آشکار کمیته ملی المپیک در کمیسیون ورزشکاران

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۱۰:۲۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۰۲۹۷
جودو در ایران هم تعلیق شد!/ دخالت آشکار کمیته ملی المپیک در کمیسیون ورزشکاران
رئیس فدراسیون جودو از مهندسی انتخابات کمیته ملی المپیک و دخالت در کمیسیون ورزشکاران خبر داد.

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، درباره حواشی پیش آمده برای کمیسیون ورزشکاران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: اتفاقات را رصد می‌کنم و متاسفانه باز شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در این کمیسیون رخ نمی‌دهد. در دوره گذشته آقایان در کمیته ملی المپیک برخلاف اهمیتی که کمیسیون ورزشکاران در IOC دارد سعی و تلاش کردند در ایران کمیسیون را کم کار نشان بدهند. آن دوره از من خواستند عضو هیات اجرایی را تغییر دهم که قبول نکردم. متاسفانه دخالت‌های آشکار کمیته ملی المپیک را شاهد هستیم.

وی افزود: روز پایانی مهلت حضور در انتخابات کمیسیون بود که با بنده تماس گرفتند و خواستند که ورزشکاران جودو هم در این انتخابات شرکت کنند. خیلی عجیب است درست یک روز مانده به پایان ثبت نام و زمانی که دلیل این را پرسیدم و از آقای ساعی خواستم پیگیر این مساله باشند. در نهایت جوابی که دریافت کردیم این بود جودو چون در سطح بین المللی تعلیق است نمی‌تواند در این کمیسیون حضور داشته باشند. اگر قرار نیست حضور داشته باشیم پس چرا یک روز مانده به پایان ثبت نام اطلاع می‌دهید؟ سوال دیگری هم مطرح است می‌دانم جودو در مجامع بین المللی به دلیل دفاع از آرمان‌های کشورمان تعلیق شده و در کمیته ملی المپیک چرا باید این رشته المپیکی تعلیق باشد. در این خصوص به مقامات کشور نامه خواهم زد تا از این رشته دفاع کنم. اگر مشکل من هستم بگویند و ظلم کردن به جودو را پایان دهند. در کمیسیون ورزشکاران که نگذاشتند نماینده‌ای داشته باشیم و 50 درصد از بودجه فدراسیون را پرداخت نمی‌کنند چون تعلیق هستیم ما در مجامع بین المللی تعلیق شدیم در ایران که فعالیت داریم.

عضو سابق کمیسیون ورزشکاران خاطرنشان کرد: این کمیسیون تا انتخابات کمیته مطرح است بعد از آن به فراموشی سپرده خواهد شد. اصلا وقتی هنوز ثبت نام انتخابات کمیته شروع نشده چرا باید با این عجله انتخاب 6 عضو حاضر از کمیسیون آن هم در حضور 9 غایب برای شرکت در انتخابات کمیته برگزار شود؟ مهندسی از این آشکارتر نداریم.

میر اسماعیلی در پایان گفت: همه این 20 عضو در این کمیسیون از قهرمانان ورزش ما هستند و نزد مردم عزیز، بهتر است با تفرقه بین آنها هم این قهرمانان را از یکدیگر دل چرکین نکنیم و هم باعث افت محبوبیت‌ شان نشویم. نگذاریم سیاسی بازی‌ها اهمیت این کمیسیون را کاهش بدهد. خوشبختانه بعد از 4 چهار دهه رئیس جمهور محترم یک شخص ورزشی را به ساختمان سئول فرستادند تا درد این جامعه را بهتر متوجه شوند و امیدوارم به زودی شاهد این اتفاق در کمیته ملی المپیک هم باشیم.

انتهای پیام// 4

نظر شما