محمدخانی: تجربه مسابقات جهانی مسیر هندبال زنان را تغییر خواهد داد/ گلر تیم ملی ۵ سال دیرتر به حقش رسید

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۰۵۶۱
محمدخانی: تجربه مسابقات جهانی مسیر هندبال زنان را تغییر خواهد داد/ گلر تیم ملی ۵ سال دیرتر به حقش رسید
کارشناس هندبال معتقد است تجربه مسابقات جهانی مسیر هندبال زنان ایران را تغییر خواهد داد.

فاطمه محمدخانی، کارشناس هندبال، درباره عملکرد تیم‌ ملی بانوان در رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: ما در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در بخش زنان داشتیم و حالا خوشبختانه نتیجه این سرمایه‌گذاری و نگاه ویژه فدراسیون را می‌بینیم. شاید برخی بخواهند فقط باخت‌ها را ببینند ولی ما انتظاری جز این نتایج نداشتیم. سوالم این است تیمی بدون تجربه چگونه می‌تواند مقابل قهرمان جهان و المپیک به برد برسد؟ فدراسیون تصمیم گرفت تیم را برای کسب تجربه اعزام کند که جای تقدیر دارد و حالا دختران ایران ثابت کردند به خوبی می‌توانند جواب این اعتماد را بدهند.

وی افزود: تیم‌ ملی در شرایط مناسبی اعزام نشد. از طرفی اکثر بازیکنان درگیر بازی لیگ بودند و فرصت زیادی برای تمرین گروهی وجود نداشت و از طرف دیگر بخاطر شرایط کرونا و باز فرصت اندک هیچ بازی تدارکاتی هم نداشتند. کادر فنی در کنار همه این دشواری‌ها کار بزرگ دیگری کرد و آن هم استفاده از بازیکنان جوان در کنار با تجربه‌ها بود. قطعا تیم شرایط ایده‌آلی برای شرکت در مسابقات نداشت و برای کسب تجربه راهی شد. خوشبختانه تیم خوش درخشیده و قطعا تجربه‌ای که از این رویداد به دست خواهد آمد مسیر هندبال زنان ایران را تغییر خواهد داد چراکه همین بازیکنان در آینده جزو مربیان خواهند بود.

مربی هندبال در پایان با اشاره به درخشش فاطمه خلیلی در دیدار با نروژ گفت: خلیلی از بازیکنان لژیونر ایران است و بسیار با استعداد، البته او 5 سال دیرتر به حقش رسید. سال 95 هم در قزاقستان این شانس را داشت که به این عنوان دست پیدا کند آن‌هم در بازی مقابل تیم قدرتمندی چون ژاپن اما متاسفانه حق او را خوردند و حالا خوشحالم در یک میدان بزرگ‌تر به این عنوان رسید. آینده او روشن است و امیدوارم روزی هندبال بانوان را که پتانسیلش را هم دارد روی سکوهای آسیایی ببینیم.

انتهای پیام// 3

نظر شما
پرونده ویژه