از فابریتسیو تا تیام؛ آیا رودی ژستد بدترین مهاجم خارجی استقلال در لیگ برتر است؟

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۶:۴۲:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۰۵۷۶
از فابریتسیو تا تیام؛ آیا رودی ژستد بدترین مهاجم خارجی استقلال در لیگ برتر است؟
در تاریخ باشگاه استقلال تهران در لیگ برتر مهاجمان خارجی زیادی خریداری شده است.

به گزارش برنا؛ استقلال که در این سال‌ها خریدهای قابل قبول خارجی داشته امسال دو بازیکن بسیار معمولی و حتی ضعیف جذب کرده که این مساله باعث بروز انتقادات فراوانی شده است. کوین یامگا که برای پست مهاجم جذب شده تا اینجای کار 50 درصد از گل‌های استقلال را به ثمر رسانده اما رودی ژستد نه تنها هیچ گلی به ثمر نرسانده که حتی روی گل‌ها تاثیر هم نداشته است. به همین دلیل سر زدیم به تاریخ باشگاه استقلالل و مهاجمین خارجی این تیم.

شیخ دیاباته

او از لحاظ آماری برترین گلزن خارجی تاریخ آبی‌پوشان است. یک بار آقای گل شد که البته جایزه‌اش را دریافت نکرد و فصل بعد از آقای گلی‌اش تا توانست مصدوم شد. دیاباته تمام‌کننده‌ای قهار بود و به نظر می‌رسد اجازه جدایی دادن به او که سابقه گلزنی طی سال‌های متمادی در لاشامپیونه و همین‌طور در سری A وقابل تیم‌های بزرگی از جمله یوونتوس را داشت، کاری اشتباه بود.

گادوین منشا

تنها مهاجم خارجی که به طور مستقیم از پرسپولیس به استقلال آمد گادوین منشا بود. او هم آمار گلزنی خوبی نداشت اما تاثیرگذار بود. اگر او پشت ضربه پنالتی دربی می‌ایستاد شاید همه چیز تغییر می‌کرد اما توپ به فرشید اسماعیلی داده شد و ماجرای چیپ و هزاران اتفاق دیگر.

گونسالوس

با نام مستعار ایسما، در میانه راه به تیم وینفرد شفر اضافه شد. او به طرز واضحی اضافه وزن داشت اما آمارش نسبتا خوب بود. آخرین بازی خوب او مربوط به دربی تهران در نیمه اول بود. او در زمره خریدهای متوسط استقلال قرار می‌گیرد.

الحاجی گرو

یکی از ضعیف‌ترین خریدهای تاریخ استقلال که به نظر می‌رسید علاوه بر ضعف فنی (طبق اعلام اشکان نامداری) تحت فشار شدیدی هم قرار داشت. گرو پس از تیام به استقلال آمد. او نه گلزن خوبی بود و نه می‌توانست برای دیگر بازیکنان موقعیت ایجاد کند. کارنامه او شامل تنها یک گل برابر سایپا بود و تمام!

مامه تیام

به جرات می‌توان گفت کیفیت فنی او حتی از شیخ دیاباته هم بهتر بود. تیام به هیچ عنوان با توپ کار اضافه نمی‌کرد و خاطره سوپرگلش به رشید مظاهری در لیگ قهرمانان آسیا بعید است از خاطر آبی‌پوشان پاک شود. او این روزها در کایسری اسپور ترکیه بازی می‌کند و هر گلش داغ دل هواداران استقلال را تازه‌تر می‌کند.

پروپئیچ

او تمام کننده خوبی بود اما سبک بازی‌اش با دیگر بازیکنان استقلال مظلومی در لیگ پانزدهم همخوانی نداشت و در نهایت عمر حضورش در فوتبال ایران با یک نایب قهرمانی در جام حذفی به پایان رسید.

کبه

مهاجمی پرحاشیه‌ بود که 6 ماه در استقلال بازی کرد و نه تنها تصویر خوبی از خود بر جای نگذاشت که آخرین قاب ثبت شده از او با لباس استقلال شادی گل زشتش بود.

گوران یرکوویچ

او داخل محوطه جریمه بسیار فرصت‌طلب بود و گل‌های خوبی برای آبی‌ها به ثمر رساند. نمایش یرکوویچ آن‌قدر قابل قبول بود که پس از استقلال در یک تیم دیگر هم به کار خود ادامه دهد. او فصل گذشته در لیگ نپال بازی می‌کرد.

اندرسون دوس سانتوس

یکی از بی‌کیفیت‌ترین مهاجمین جذب شده در باشگاه استقلال بود که در لیگ دهم حضور داشت. در آن تیم پرویز مظلومی، میلاد میداوودی آماده،‌ فرهاد مجیدی در اوج، سیدمهدس سیدصالحی و آرش برهانی حضور داشتند و اندرسون کمتر انگشتان یک دست از ابتدا تا انتها در ترکیب بود.

کوئیکه و داسیلوا

تیم صمد مرفاوی در لیگ ششم با جدایی عنایتی به شدت ضعف گلزنی داشت. داسیلوا به ندرت بازی می‌کرد و عملکرد خوبی نداشت. از نیمه راه کوئیکه خریداری شد. کسی که در بازی مقابل برق شیراز با درخشش خود باعث برتری 3 گله تیم مرفاوی شد. او تا پایان فصل گل نزد اما تاثیرگذاری خوبی در بازی ها داشت. حضور در استیل آذین قدم بعدی او بود. کوئیکه در 31 سالگی در سال 2018 فوتبال را کنار گذاشت.

فابریتسیو

او اولین مهاجم خارجی استقلال در لیگ برتر بود. با عملکردی به شدت ضعیف که باعث شد حتی به ندرت وارد زمین مسابقه شود.

رودی ژستد

او رزومه‌‌ای شامل حضور در لیگ برتر و گلزنی برابر لیورپول دارد اما به طور کلی آمار گلزنی درجه یکی ندارد. تا اینجا فصل او 3 بازی برای استقلال انجام داده که عملکردش در آن‌ها اصلا قابل قبول نبوده. ژستد بازیکنی ایستا نشان داده و تا اینجا کار علی‌رغم اینکه موقعیت‌سازی زیادی برایش نشده اما خودش هم از همان تک فرصت‌ها چندان سربلند بیرون نیامده. هنوز هم به نظر می‌رسد قضاوت درباره او زود است اما حتی اگر موتورش روشن شود هم نتواند ذره‌ای به آمار تیام و دیاباته نزدیک شود.

انتهای پیام// 4

نظر شما
پرونده ویژه