سلیمانی: بازیکنان موثر نباید فدای سایر هم‌تیمی‌های خود شوند/ تست مثبت یک ملی‌پوش تیم را وارد حاشیه کرد

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۰۷۵۴
سلیمانی: بازیکنان موثر نباید فدای سایر هم‌تیمی‌های خود شوند/ تست مثبت یک ملی‌پوش تیم را وارد حاشیه کرد
رئیس فدراسیون اسکواش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: بازیکنان موثر نباید فدای سایر هم تیمی‌های خود شوند.

مسعود سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش، درباره عملکرد تیم‌های ملی اسکواش بانوان و مردان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: خوشبختانه کاروان ملی‌پوشان اسکواش ایران بعد از 3 سال با ترکیب کامل برای نخستین بار به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا اعزام شدند. تیم مردان با شکست کشورهای سریلانکا، سنگاپور و عراق در جایگاه هفتم آسیا ایستاد اما مقابل کشورهای مطرح و تیم‌هایی که قهرمانی جهان را در کارنامه خود داشتند چون مالزی، هنگ‌کنگ و پاکستان بازی را واگذار کردند. عملکرد ما در بخش مردان بد نبود ولی انتظارات فدراسیون را هم برآورده نشد.

وی افزود: در بخش بانوان رشد نسبی را شاهد بودیم. برای مثال سریلانکا کشوری بود که همین چند سال پیش با نتیجه سه بر صفر تیم‌های مردان و زنان ایران را به راحتی شکست می‌داد اما این دوره ما در هر دو بخش مقابل این تیم برنده بودیم. سریلانکا به دلیل همجواری با هندوستان اردوهای متعددی با این تیم دارد و تیم قدری است اما خوشبختانه موفق شدیم بعد از چند سال طلسم شکنی کنیم و به پیروزی برسیم. در ادامه مسابقات هم انصراف بنگلادش باعث شد جدول مسابقات مجددا قرعه کشی شود و ایران با کشورهای صاحب نام مواجه شود و طبیعتا کار دشوارتری داشته باشد.

سلیمانی گفت: تیم زنان ایران در ادامه با هندوستان، مالزی، کره و هنگ کنگ همگروه شد، تیم‌هایی که هیچ دوره‌ای ایران مقابل آنها پیروز نشده بود اما منصفانه بخواهیم تحلیل کنیم بازی‌های خوبی را شاهد بودیم. دختران ایران با شکست سریلانکا و فیلیپین موفق شدند در بازی با مالزی هم گیم بگیرند که تاکنون سابقه نداشته است. در بخش مردان هم یکی از جوان‌ترین نماینده کشورمان در بازی با «مکس لی» که عنوان ششم جهان را در کارنامه  خود دارد پس از این که ملی پوش ما از او گیم گرفت در پایان بازی او را تشویق و آینده خوبی را برای او پیش‌بینی کرد.

رئیس فدراسیون در خصوص مثبت شدن تست یکی از ملی‌پوشان در جریان مسابقات توضیح داد: در روز پایانی بازی‌ها تست کرونای «آیلین نیری» از بازیکنان ایران مثبت شد و کاروان را در شوک قرنطینه دو هفته‌ای باقی گذاشت اما با تدبیری که در فضای بحرانی انجام شد کل تیم برای این‌که در قرنطینه نماند به دو گروه تقسیم شدند. گروه یازده نفره و سه نفره، گروه یازده نفره به ایران برگشت و دو نفر دیگر با بازیکن در کوالالامپور ماندند و تست مجدد نتیجه روز بعد منفی شد و با یک روز تاخیر کلیه افراد به کشور بازگشتند.

سلیمانی درباره برنامه‌های فدراسیون برای شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: رشته اسکواش برای حضور در بازی‌های در لیست مشروط قرار داشت اما با توجه به عملکرد چند تن از بازیکنان در رقابت‌های قهرمانی آسیا فکر می‌کنم بتوانیم نظر مثبت کمیته ملی المپیک را جلب کنیم اما هنوز نه صحبتی شده و نه چیزی قطعی است و فقط امیدوارم رایزنی هایمان جواب بدهد چون برخی بازیکنان نباید فدای سایر هم تیمی‌های خود شوند زیرا که در این رویداد آسیایی خوش درخشیدند و می توانند به صورت انفرادی در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هفته آینده با کادر فنی تشکیل جلسه خواهیم داد تا وقایع را به خوبی تحلیل کنیم. احتمالا ماه آینده ساختار تیم ملی ما تغییراتی خواهد داشت. احتمال دارد تیم بزرگسالان ما حرفه ای محور شود یعنی اعزام های انفرادی برای رنکینگ جهانی رویکردمان باشد. در کنار آن رده های سنی تقویت شوند. همچنین بر اساس صحبت هایی که شده قرار است اردوهای مشترکی را با تیم عراق داشته باشیم تا روند آماده سازی تیم به خوبی طی شود.

انتهای پیام// 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز