کسب چهار مدال طلای دیگر توسط ملی‌پوشان کاراته

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۱۴:۳۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۶۲۹۰
کسب چهار مدال طلای دیگر توسط ملی‌پوشان کاراته
در پایان روز سوم مسابقات قهرمانی آسیا، امیدهای ایران چهار مدال طلا صید کردند.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021 در رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است. در پایان روز سوم در بخش کومیته انفرادی رده امید دختران و پسران آتوسا گلشاد نژاد، مبینا حیدری، علیرضا حیدری و محسن صفرنژاد طلایی شدند. آیدا خوشبختی به مدال  نقره رسید و  محمدرضا سواری، هادی کیانی و زهرا بنیانی 3 برنز به دست آوردند. 

در رقابت‌های صبح امروز نیز ابوالفضل شهرجردی و فاطمه صادقی دو کاتارو تیم بزرگسالان با قرار گرفتندر جایگاه دوم گروه خود راهی دیدار رده بندی شدند و روز سه شنبه باید برای کسب نشان برنز تلاش کنند.

کومیته دختران رده امید

در رقابت‌های وزن 61- کیلوگرم، آتوسا گلشادنژاد در بازی نخست پمون میسو از فیلیپین را شکست داد و در مبارزه دوم نیز با برتری 4 بر صفر برابر وود چومی از هنگ‌کنگ به برتری رسید تا راهی فینال شود. نمایندگان کشورمان در بازی فینال نیز موفق شد آسل کانای از کشور میزبان را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد و مدال طلا را کسب کند.

مبینا حیدری در وزن 68- کیلوگرم در دور نخست هالا القدی از فلسطین را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و در مبارزه دوم نیز با همین نتیجه  لاورا علیکول از قزاقستان را برد و فینالیست شد. حیدری با برتری 2 بر صفر مقابل فاطیما خاسیف نماینده امارات در دیدار نهایی طلایی شد.

مبارزات وزن 68+ کیلوگرم نیز با کسب مدال نقره آیدا خوشبختی به پایان رسید. او در بازی نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل سامیک جویتا از اندونزی پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد. خوشبختی در دیدار نهایی با الگا مالتسوا از قرقیزستان مبارزه کرد که در پایان با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد.

زهرا بنیانی در وزن 55- کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 7 بر یک آمانگول دویسنبال از قزاقستان را شکست داد، اما در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب تام هوآنگ از ویتنام  شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. او در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر 5 از سد الیازیا ایسمایل از امارات عبور کرد و به مدال برنز رسید.

کومیته پسران رده امید

در مسابقات کومیته امید در بخش  پسران و در وزن 75- کیلوگرم، علیرضا حیدری در بازی نخست با برتری 2 بر یک اسد بک فوتو از ازبکستان را شکست داد. او در دور دوم نیز با شکست 6 بر صفر چنگ تانگ یو از چین تایپه راهی فینال شد. نماینده کاراته ایران در بازی نهایی موفق شد با نتیجه 5 بر صفر محمد برناوی نماینده عربستان را مغلوب کند و دیگر طلایی ایران لقب گیرد.

در وزن 84+ کیلوگرم، محسن صفرنژاد با شکست 7 بر صفر دنیشروی آروسوران از مالزی در بازی نخست راهی فینال شد. صفرنژاد در بازی پایانی خود به مصاف اسفندیار یرکبک از قزاقستان رفت و با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید و مدال طلا گرفت.

محمدرضا سواری در وزن 55- کیلوگرم، در بازی نخست نوربلوت آدیلبک از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر 3 شکست داد. سواری در بازی دوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب تام ژولامان بیگابیل از قزاقستان شد و برای نشان برنز در دیدار رده بندی حاضر شد. او برای کسب نشان برنز با نتیجه 8 بر صفر ستاپونگ چانخت از تایلند را شکست داد.

در رقابت‌های  وزن 67- کیلوگرم، هادی کیانی در بازی نخست محمود دایفلاح از فلسطین را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد، اما در مسابقه دوم با نتیجه 2 بر صفر مقابل محمد عبدالعزیز از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 یانگ چونگ از هنگ کنگ را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

مرتضی کریمی در وزن 60- کیلوگرم پس از تساوی 3 بر 3 مقابل یوسف الصراف از کویت در سنشو پیروز شد. او در بازی دوم هم موفق شد با برتری 4 بر 2 پیلای سیوانسان از مالزی رو از پیش رو بردارد اما در بازی سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب پان چنگ هو از هنگ کنگ و راهی رده بندی شد. کریمی در این مرحله در هانتی مغلوب نور سلطان کالیو از قزاقستان شد ومدال برنز را از دست داد.

در وزن 84- کیلوگرم، امیر اسلامی در بازی نخست  با نتیجه 2 بر یک مغلوب کملبک کابلانبک از قزاقستان شد و راهی دیدار رده بندی شد و در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر 2 مغلوب محمد الملکی از عربستان شد تا مدال برنز را از دست بدهد.  با 4 طلا، یک نقره و 3 مدال برنز امروز ملی‌پوشان ردههای سنی پایه با 13 طلا، 5 نقره و 8 برنز به کار خود پایان دادند.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی 2021 در دو بخش کاتا و کومیته از 27 آذر تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز