عطایی: باشگاه‌های لیگ برتری موافق مسابقات فشرده بودند

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۰۹:۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۸۸۰۰
عطایی: باشگاه‌های لیگ برتری موافق مسابقات فشرده بودند
سرمربی تیم والیبال لبنیات هراز آمل با تاکید بر این‌که تیم‌های حاضر در لیگ برتر در ابتدای فصل درخصوص فشردگی بازی‌ها به اتفاق‌نظر رسیدند، گفت: امیدوارم خروجی لیگ، حضور بازیکنان مستعد در رده‌های مختلف تیم‌های ملی باشد.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سی‌وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های  برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» از روز یکشنبه دوم آبان‌ماه آغاز شد و دور رفت مرحله مقدماتی این رقابت‌ها روز چهارشنبه یکم دی‌ماه به پایان رسید.  تیم لبنیات هراز آمل با کسب 8 پیروزی و 23 امتیاز در پایان دور رفت در رده چهارم ایستاد.

بهروز عطایی، سرمربی آملی‌ها درخصوص شیوه برگزاری رقابت‌ها در دور رفت لیگ برتر گفت: مسابقات در فشار بالا برگزار شد، فشاری که از قبل پیش‌بینی می‌شد و تیم‌ها درخصوص آن به اتفاق‌نظر رسیده بودند. نوع برگزاری فصل جدید لیگ برتر از خردادماه مشخص بود و تیم‌ها برای این شیوه برگزاری آمادگی لازم را داشتند. برخلاف این‌که برخی تیم‌ها در اواسط مسابقات اعتراضاتی مطرح کردند اما به نظر می‌رسید یکسری از تیم‌ها خود را با این شرایط تطبیق داده بودند.

سرمربی تیم ملی والیبال افزود: بازی‌ها نزدیک و رقابت‌ها تنگاتنگ بود. جدول رده‌بندی در پایان دور رفت هم نشان‌دهنده آن است که هشت تیم اول با حداقل شکست، بازی‌های خود را به پایان رساندند. به‌طوری که تیم دوم با تیم اول یک باخت اختلاف داشت و این شرایط در بین تیم‌های میانه جدول هم دیده می‌شود. این بدان معناست که تیم‌ها از لحاظ سطح کیفی نزدیک به هم هستند.

سرمربی لبنیات هراز آمل با اشاره به نظم بالای دور رفت اظهار داشت: با وجود شرایط کرونایی و تعطیلی چند روزه لیگ به دلیل حضور تیم فولاد سیرجان در مسابقات باشگاه‌های جهان، بازی معوقه نداشتیم. در مجموع نوع برگزاری دور رفت قابل قبول بود اما فکر می‌کنم برای دور برگشت باید ساز و کار درست‌تری در نظر داشته باشیم. به‌گونه‌ای که فشار بازی‌ها قابل قبول باشد، البته نه به‌صورتی که تیم‌ها دچار آسیب شوند و نه آن‌که روند بازی‌ها از حد معمول خارج شود. امیدوارم در دور برگشت کیفیت بازی‌ها از دور رفت بالاتر باشد چون لیگ خوب به والیبال ملی ایران کمک خواهد کرد.

عطایی در خصوص عملکرد تیمش در پایان نیم‌فصل هم گفت: استراتژی مشخصی تعریف کردیم و براساس آن جلو رفتیم. عملکردمان در دور رفت قابل قبول بود. البته در چند بازی مصدومیت‌هایی داشتیم. در بازی اول، مهرداد بابایی یکی از بازیکنان کلیدی‌مان مصدوم شد و تا امروز هم به شرایط بازی برنگشته. این یک صدمه جدی به تیم لبنیات هراز آمل بود.

وی ادامه داد: همچنین خداپرست دچار مصدومیت شد. البته مصدومیت او تقریبا رفع شده اما برای رسیدن به آمادگی نیاز به زمان بیشتری دارد. علی شفیعی در بازی با ارومیه دچار مصدومیت شد. به‌گونه‌ای که این بازیکن را نیز در هفته آخر دور رفت در اختیار نداشتیم. در واقع تیم لبنیات در هفته آخر سه بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت و این شرایط برای تیم آزاردهنده بود.

سرمربی تیم والیبال لبنیات هزار آمل با بیان این‌که با 50 درصد بازیکنان اصلی‌مان در بازی آخر به میدان رفتیم و 30 درصد بازیکنان اصلی را در جریان مسابقات در اختیار نداشتیم، تصریح کرد: این مسئله بار فراوانی روی دوش تیم گذاشت. با همه این اوصاف سعی کردیم فراز و نشیب‌ها را به حداقل برسانیم. در کل از عملکرد تیمم راضی هستیم و در دور برگشت به دنبال ارتقای عملکردمان هستیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم لیگ با روند عالی به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد و درنهایت تیمی که مستحق قهرمانی است به هدفش برسد و خروجی لیگ، بازیکنان مستعد و آماده‌ای برای حضور در رده‌های مختلف تیم‌های ملی باشد.

انتهای پیام//

نظر شما