تندروان: روش متمرکز موقعیتی برای خروج از بحران احتمالی است

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۱۰:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۹۲۸۳
تندروان: روش متمرکز موقعیتی برای خروج از بحران احتمالی است
سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه درباره علت مخالفت این تیم با برگزاری دور برگشت لیگ برتر با شیوه رفت و برگشت، گفت: شاید برگزاری متمرکز مسابقات، موقعیتی مناسب برای خروج لیگ برتر از بحران احتمالی است.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با توجه به درخواست برخی از تیم‌ها مبنی بر تغییر نحوه برگزاری دور برگشت سی‌وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها»، سازمان لیگ فدراسیون والیبال، دو روش برای ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال پیشنهاد داد.

در روش نخست برگزاری مرحله برگشت طبق سنوات گذشته منطبق بر برنامه دور رفت در شهرهای میزبان و پلی‌آف به‌صورت متمرکز پیشنهاد شد و روش دوم بر برگزاری مسابقات به صورت متمرکز به میزبانی شهر تهران در دو سالن (هر هفته 3 بازی با استراحت یک روزه و یک هفته استراحت بین هفته‌ها) بود.

در نهایت 8 باشگاه پاس گرگان، شهرداری گنبد، پیکان، لبنیات هراز آمل، هورسان رامسر، آذرباتری ارومیه، فولاد سیرجان و شهرداری ورامین به روش نخست رای دادند و 6 تیم فولاد مبارکه سپاهان، سایپا، شهداب یزد، مس رفسنجان، شهرداری ارومیه و راه‌یاب ملل مریوان موافق روش دوم یعنی برگزاری دور برگشت لیگ برتر به صورت متمرکز بودند.

محمدرضا تندروان، سرمربی شهرداری ارومیه در خصوص علت مخالفت این تیم با اجرایی شدن روش نخست در دور برگشت لیگ برتر والیبال گفت: زمانی که در خصوص شیوه برگزاری لیگ برتر از باشگاه‌ها نظرسنجی شد، مدیرعامل باشگاه شهرداری در جلسه حضور داشت و قطعا نظر ایشان، نظر من هم بود.

وی افزود: به شخصه فکر می‌کنم برخی دوستان حساب و کتاب کرده‌اند و بعد نظر خود را اعلام کرده‌اند. در واقع آن‌ها به شکلی لج‌بازی کردند اما در شرایط کنونی کرونا، صلاح به برگزاری دور برگشت به روش دوم بود. چون اگر شرایط بر همین منوال پیش رود، احتمال تعطیلی لیگ هم وجود خواهد داشت. در صورتی که دو هفته قرنطینه برای بازی‌ها در نظر گرفته شود، عملا لیگ تعطیل خواهد شد.

سرمربی شهرداری ارومیه با تاکید بر این که شاید متمرکز بودن، موقعیتی برای خروج لیگ از بحران ایجاد می‌کرد، گفت: در صورتی که لیگ متمرکز می‌شد، تیم‌ها می‌توانستند بعد از سه هفته بازی، ریکاوری داشته باشند ولی در حال حاضر همه تیم‌ها مدام در حال سفر هستند. به‌طوری که تیم شهرداری ارومیه برای یک سفر ساده به یک شهر نزدیک، دو روز درگیر هستیم و قطعا به دنبال کم شدن سفرها بودیم. از این که برخی نتوانستند با دید کارشناسانه به ماجرا نگاه کنند، متاسفم. از نظر سود و زیان برای تیم فرقی نمی‌کرد و حتی شاید شیوه نخست برای تیم ما بهتر بود ولی مطمئنم که شیوه نخست در روند کاری همه تیم دور برگشت در تاثیر منفی خواهد گذاشت. در هر صورت امیدوارم لیگ امسال با سلامتی به پایان برسد.

انتهای پیام//

نظر شما