بررسی عملکرد خط دفاعی صدرنشینان یک دهه اخیر لیگ برتر تا پایان هفته دوازدهم

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۰۵۷۳
بررسی عملکرد خط دفاعی صدرنشینان یک دهه اخیر لیگ برتر تا پایان هفته دوازدهم
استقلال در پایان هفته دوازدهم صدرنشین لیگ است و آماری فوق‌العاده برای آن‌ها در کارهای دفاعی ثبت شده. سوال اینجاست؛ دیگر صدرنشینان در لیگ‌های یک دهه اخیر چه کرده‌اند و در پایان آن چه آماری برای‌شان ثبت شده؟

به گزارش خبرنگار فوتبال خبرگزاری برنا؛ استقلال تا این مقطع از فصل آماری خیره‌کننده برجای گذشته و بهترین خط حمله تاریخ لیگ تا هفته یازدهم را به نام خود ثبت کرده. حالا فرصت بررسی آمار صدرنشینان لیگ‌های یک دهه اخیر تا هفته دوازدهم رسیده. عاقبت این آمار چه شده است؟

لیگ بیستم

در آن دوره صدرنشین لیگ در پایان هفته دوازدهم استقلال بود. تیمی که تنها 7 گل دریافت کرد. بازیکنان آن خط دفاعی امروز هم در استقلال حضور دارند و جز سمت چپ خط دفاعی تغییری در آن به وقوع نپیوسته جز تغییر سیستم. استقلال البته تا پایان فصل عاقبت خوشی پیدا نکرد و از صدرنشینی در هفته یازدهم به رتبه سوم با 19 گل خورده در انتها رسید. پرسپولیس هم که قهرمانی را به دست آورد تا انتهای لیگ 14 گل دریافت کرد.

لیگ نوزدهم و هجدهم

شهرخودرو تا هفته دوازدهم لیگ نوزدهم و هجدهم به ترتیب با 6 و 5 گل خورده آماری عالی از خود برجای گذاشت و صدرنشین بود. این آمار خوب البته با قهرمانی همراه نشد. پرسپولیس که قهرمانی این دو لیگ را به دست آورده بود در پایان این 2 فصل به ترتیب 17 و 14 گل دریافت کرد. نکته مهم آمار استقلال در لیگ هجدهم بود. آبی‌پوشان با 13 گل خورده بهترین آمار تاریخ لیگ برتر در یک فصل را ثبت کردند.

لیگ هفدهم

پرسپولیس که درصدد دفاع از قهرمانی خود بود در پایان هفته دوازدهم صدرنشین و تنها 7 گل دریافت کرده بود. در پایان آن فصل قرمزپوشان با 15 گل خورده بهترین خط دفاعی را تصاحب کردند.

لیگ شانزدهم

اولین قهرمانی پرسپولیس با آمار بسیار خوب 14 گل خورده برای این تیم در یک فصل به دست آمد. نکته مهم آمار آن‌ها در هفته دوازدهم بود. پرسپولیسی‌ها صدرنشین بودند و تا آن مقطع تنها 3 گل دریافت کردند. تنها یک گل بیشتر از بهترین آمار، یعنی استقلال امسال. بازیکنان خط دفاعی و دروازه‌بان آن تیم شامل بیرانوند، جلال حسینی، محمد انصاری، رامین رضائیان و محسن ربیع‌خواه بودند.

لیگ پانزدهم

تا هفته یازدهم آن لیگ استقلال با مگویان (حاج محمدی) و عمران‌زاده در قلب خط دفاعی، فخرالدینی در سمت راست و مجیدی در سمت چپ 11 گل دریافت کرد و صدرنشین بود. در پایان فصل بهترین خط دفاعی متعلق به استقلال خوزستان قهرمان بود با 14 گل خورده.

لیگ چهاردهم

تراکتور صدرنشین تا پایان هفته دوازدهم آن لیگ 11 گل خورده بود. سرخ‌پوشان تبریزی البته در پایان آن فصل برای قهرمانی تنها چند دقیقه کم آوردند و با توجه به تساوی آن‌ها برابر نفت، قهرمانی به سپاهان رسید. بهترین تیم در زمینه گل‌های خورده هم فولاد بود که در انتهای فصل 24 گل دریافت کرده بود.

لیگ سیزدهم

فولاد تا هفته دوازدهم بدترین آمار گل خورده در یک دهه اخیر صدرنیشنان را ثبت کرد اما در انتها قهرمان شد. فولادی‌ها تا آن روز 14 گل دریافت کردند. تنها یک گل بیشتر از بهترین خط دفاعی لیگ در انتها. پرسپولیس آن سال با 15 گل خورده در این زمینه بهترین بود.

لیگ دوازدهم

در پایان هفته دوازدهم سپاهان صدرنشین تنها 9 گل دریافت کرده بود. این مساله البته به کمک آن‌ها نیامد و استقلال در نیم فصل دوم آن قدر گل نخورد که قهرمان شد. استقلالی‌ها در پایان فصل 18 گل دریافت کرده بودند. با یک خط دفاعی شامل رحمتی درون دروازه، صادقی و منتظری در خط دفاعی و حمودی و بیک زاده در جناحین.

لیگ یازدهم

صدرنشین لیگ برتر فوتبال تا آن مقطع تیم استقلال بود با 11 گل خورده. در پایان اما تیم سپاهان با 27 گل خورده هم بهترین آمار خط دفاعی را در اختیار داشت و هم قهرمان شد.

انتهای پیام// 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز