چالش حساس میان‌جدولی‌ها بر سر جایگاه پنجم تا هفتم

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۰:۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۱۲۵۵
چالش حساس میان‌جدولی‌ها بر سر جایگاه پنجم تا هفتم
در هفته‌ای که مس رفسنجان، مهرسان و ستارگان فارس چالش حساسی برای تعیین جایگاه تیم‌های پنجم تا هفتم جدول لیگ برتر والیبال زنان دارند، خودروسازان پیکانی همچنان به تلاش خود برای قطعی کردن سهمیه پلی‌آف ادامه خواهند داد.

به گزارش برنا، هفته سیزدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» دوشنبه (13 دی‌ماه) با برگزاری 4 دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، کاشان، اصفهان و نیز روز سه‌شنبه (14 دی‌ماه) با برگزاری یک دیدار به میزبانی یزد، پیگیری خواهد شد.

یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سیزدهم، تیم صدرنشین ذوب‌آهن در اصفهان میزبان خودروسازان پیکان است. دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که شاگردان فریبا صادقی در تیم میزبان به دنبال ادامه روند پیروزی‌های خود در لیگ برتر هستند. این در حالی است که پیکان که نیلوفر رشیدی را روی نیکمت سرمربی‌گری خود دارد، به دنبال قطعی کردن سهمیه پلی‌آف است. خودروسازان که تاکنون هشت برد و 24 امتیاز کسب کرده‌اند و در رده چهارم جدول ایستاده‌اند این هفته کار سختی مقابل قهرمان نیم‌فصل خواهند داشت.

سایپا دیگر نماینده خودروسازان در لیگ برتر والیبال زنان، در هفته سیزدهم میزبان ریف اصفهان است. شاگردان مریم هاشمی در تیم سایپا با کسب 11 برد، 32 امتیاز و ایستادن در رده دوم جدول، رقیب خطرناکی برای تیم صدرنشین ذوب‌آهن اصفهان محسوب می‌شوند. پیروزی در بازی این هفته مقابل ریف اصفهان، می‌تواند تکانی به جایگاه سایپا بدهد. البته اگر پیکان موفق شود از سد مستحکم قهرمان نیم‌فصل بگذرد. نباید فراموش کرد ریف اصفهان که در دور برگشت تغییری روی نیمکت سرمربی‌گری داشته و هدایت تیم را به دست راحله آرا سپرده، در تقابلی بسیار نزدیک با ستارگان فارس قرار دارد و به دنبال پیروزی و تصاحب جایگاه هفتمی این تیم است.

تیم باریج اسانس کاشان درحالی در کسوت یک مدعی قدم به لیگ برتر زنان گذاشته که در دور برگشت هدفی جز شکست طلسم سومی‌اش در جدول رده‌بندی ندارد. شاگردان فرزانه شعبان‌خمسه در تیم باریج اسانس هفته گذشته مقابل چشمان الساندرا کمپدلی بازی خانگی خود مقابل سایپا را با نتیجه سه بر یک واگذار کردند. این تیم 9 برد و 29 امتیاز در کارنامه دارد ولی در صورت پیروزی مقابل بانوان ورامین (تیم دهم جدول که موفق به کسب برد و امتیاز نشده) باز هم این هفته شانسی برای صعود به رتبه دوم نخواهد داشت. چون حتی اگر سایپا موفق به کسب برد و امتیاز مقابل حریفش نشود، بازهم یک پیروزی بیشتر از نماینده کاشان کسب کرده است.

تقابل تیم‌های پنجم و ششم جدول اما در زمره بازی‌های جذاب هفته چهاردهم خواهد بود؛ جایی که شاگردان اعظم عیدی در تیم مهرسان که 5 برد و 14 امتیاز دارند در روز میزبانی از تیم پنجم جدول یعنی مس رفسنجان تمام توان خود را به کار خواهند بست تا جایگاه حریف را تصاحب کنند. این درحالی است که شاگردان آسیه پام در تیم مس رفسنجان به هیچ‌وجه قصد ندارد با غفلتی نابه‌جا، موقعیت خود را به خطر بیندازند.

آخرین بازی هفته سیزدهم اما روز سه‌شنبه (14 دی‌ماه) به میزبانی سالن یگانگی یزد برگزار خواهد شد. جوانان زرتشی یزد که هفته گذشته بازی خارج از خانه را با موفقیت پشت سرگذاشتند و دومین پیروزی را به نام خود ثبت کردند، این هفته هم به دنبال ادامه روند رو به رشدشان هستند. هرچند که شاگردان عالیه فتوحی در تقابل با ستارگان فارس که با 4 برد و 12 امتیاز بر سکوی هفتمی جدول تکیه زده‌اند، کاری سختی پیش رو خواهند داشت.

**برنامه کامل هفته سیزدهم لیگ برتر زنان به قرار زیر است:

*دوشنبه 13 دی ماه:

تهران، خانه والیبال، ساعت 14

مهرسان – مس رفسنجان

کاشان، سالن 7 مهر، ساعت 14

باریج اسانس- بانوان ورامین

اصفهان، سالن ملت، ساعت 14

ذوب آهن- پیکان

تهران، خانه والیبال، ساعت 17

سایپا – ریف

*سه‌شنبه 14 دی‌ماه:

یزد، سالن یگانگی، ساعت 14

جوانان زرتشتی- ستارگان فارس

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز