حاکمی: هرگونه برگزاری دوره‌های پزشکی ورزشی و فعالیت مربیان این دوره‌ها باید با مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی باشد

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۱۶:۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۸۱۹۸۳
حاکمی: هرگونه برگزاری دوره‌های پزشکی ورزشی و فعالیت مربیان این دوره‌ها باید با مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی باشد
​نایب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی فیتنس برای خانم‌های باردار گفت: با توجه به اینکه در دوران بارداری حفظ سلامت مادر و فرزند در میان است، برگزاری اینگونه دوره‌ها به گونه ای نیست که مربی به تنهایی بتواند تصمیم بگیرد و هرگونه دوره آموزشی که توسط فدراسیون‌ها در حوزه پزشکی ورزشی صورت می‌گیرد به جهت حفظ سلامت افراد شرکت کننده باید با مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی باشد.

به گزارش برنا، دکتر لاله حاکمی ضمن تاکید به اهمیت حفظ سلامت ورزشکاران اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا فراهم کردن مکان ورزشی ایمن جهت فعالیت ورزشکاران حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: مورد دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد توجه به بحث مکمل‌های ورزشی است. به عنوان مثال در ورزش همگانی برخی از ورزشکاران نمی‌دانند چه مکملی باید استفاده کنند و در بسیاری از موارد فرق مکمل و داروی ممنوعه را نمی‌دانند و گاهی اوقات برخی از خانم ها به جهت لاغر شدن درگیر مصرف داروهایی می‌شوند که ترکیب آمفتامین دارد و اعتیادآور است و در برخی موارد می‌تواند باعث مرگ ناگهانی شود.

نایب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: برخی از بانوان تمایل دارند مانند آقایان عضله‌سازی کنند و درگیر مصرف هورمون‌های مردانه می‌شوند. هورمون های مردانه علاوه بر خطرات زیادی از جمله مشکلات قلبی و سرطان‌های مختلف بخصوص سرطان کبد که گاهی منجر به مرگ می‌شود، برای بانوان خطرات و ضررهای بیشتری دارد. گاهی این عوارض از قبیل تغییر صدا و تغییر ظاهر دختران همیشگی می‌شود و امکان دارد با قطع دارو نیز مشکل برطرف نشود و باید با ارایه راهکارها و مدیریت خطرات ناشی از این گونه مسائل را کنترل کنیم.

حاکمی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی فیتنس برای خانم‌های باردار گفت: با توجه به اینکه در دوران بارداری حفظ سلامت مادر و فرزند در میان است، برگزاری اینگونه دوره‌ها به گونه ای نیست که مربی به تنهایی بتواند تصمیم بگیرد و هرگونه دوره آموزشی که توسط فدراسیون‌ها در حوزه پزشکی ورزشی صورت می‌گیرد به جهت حفظ سلامت افراد شرکت کننده باید با مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی باشد. این موضوع از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و از سوی معاونت به کلیه فدراسیون ها اعلام شده است.

نایب رییس فدراسیون پزشکی و ورزشی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع اگر به ورزشکار، تمرینات اشتباه داده شود باعت افزایش لوردوز کمر، لعزندگی مهره کمر و مشکلات دیسک گردن و.... می‌شوند و برای رفع اینگونه موارد بهتر است همکاری بیشتری بین گروه پزشکی و ورزشی باشد و ما موظف هستیم برای حفظ حدود مدنی مربیان، اختیاراتشاران را مشخص کنیم و مربیان بدانند که تحت نظر چه کسی و تا چه حد می‌توانند فعالیت کنند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز