بهنام محمودی در گفت‌وگو با برنا

برای والیبال دو تیم ملی مجزا با دو کادر فنی تشکیل دهیم/ در بخش بانوان کارهای مهم‌تری را باید انجام داد

۱۴۰۰/۱۰/۲۴ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۴۱۱۹
برای والیبال دو تیم ملی مجزا با دو کادر فنی تشکیل دهیم/ در بخش بانوان کارهای مهم‌تری را باید انجام داد
پیشکسوت والیبال گفت: برای والیبال باید دو تیم ملی مجزا با دو کادر فنی تشکیل دهیم که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

بهنام محمودی، پیشکسوت والیبال، درباره جذب مربی ایتالیایی برای تیم‌ ملی والیبال بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: هزینه مربی خارجی را فدراسیون جهانی در قالب کمک به فدراسیون‌ها پرداخت می‌کند چون هزینه زیادی ندارند. والیبال بانوان ایران فارغ از به خدمت گرفتن مربی خارجی نیاز به کار اساسی در پایه‌ها دارد. ما تجربه حضور مربی خارجی را داریم و نتیجه آن را هم دیدیم. باید در استان‌ها استعدادیابی کنیم و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که علم مربیان ما بالا باشد. می‌شود کارهایی انجام داد ولی نه این که فقط شو راه بیاندازیم.

وی در خصوص تصمیم فدراسیون برای اعزام تیم‌ اصلی جهت شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: سال پیش‌رو سال بسیار سخت و البته بسیار پر ترافیکی برای والیبال ایران خواهد بود. بالای چهار رویداد در پیش است که می‌طلبد دو تیم تدارک ببینیم که یک تیم راهی مسابقات جهانی و لیگ جهانی شود و تیم دیگرمان هم برای شرکت در بازی های آسیایی و دیگر مسابقات آماده شود. تیم‌ ملی تغییرات اساسی داشته بعد از مدت‌ها کادر فنی کامل ایرانی را در کنار خود دارد و تعدادی از ستاره‌های مطرح‌مان نیز خداحافظی کردند بنابراین تیم حال حاضر همان تیم همیشگی نیست. باید دو تیم تشکیل بدهیم با دو کادر فنی که این مسئله بسیار مهم و اثرگذار است و حالا این که چه تیمی در کدام رویداد شرکت کند بستگی به سیاست فدراسیون دارد.

محمودی درباره حضور "هینن" سرمربی سابق تیم‌ ملی لهستان برای برگزاری دوره تخصصی والیبال بیان کرد: اقدام خوب و تاثیرگذاری است اما من معتقدم این کار زمانی ثمربخش می‌شود که هر 6 ماه یکبار و یا حداقل هر یک سال یکبار برگزار شود.

عضو سابق تیم ملی در پایان با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: نیم فصل دوم مسابقات در جریان است اما کیفیت لازم را ندارد چون فشار زیادی روی تیم‌ها و بازیکنان است. ما اگر می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم باید حرفه‌ای کار کنیم. وقتی تقویم مسابقات جهانی بر اساس تقویم میلادی است باید مسابقات داخلی را هم بر اساس آن اجرا کنیم در غیر این صورت بی‌برنامه خواهیم بود. چه ایرادی دارد که مسابقات لیگ در تعطیلات عید هم برگزار شود مگر لیگ برتر فوتبال تعطیل می‌شود که ما تعطیل می‌کنیم. تا زمانی که نگاه حرفه‌ای نداریم قطعا لیگ خوبی هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز