صادق کلهر در گفت‌وگو با برنا

روز به روز حضور ورزشکاران در عرصه قهرمانی کمتر می‌شود/ هر ورزشکار در سال حداقل به ۸۰ هزار یورو نیاز دارد

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۸۴۲۲۲
روز به روز حضور ورزشکاران در عرصه قهرمانی کمتر می‌شود/ هر ورزشکار در سال حداقل به ۸۰ هزار یورو نیاز دارد
کارشناس اسکی گفت: یک اسکی باز حرفه‌ای باید حداقل از 365 روز سال، 200 روز اسکی انجام دهد ولی ما در کشورمان در بهترین حالت 90 روز می‌توانیم در چنین شرایطی باشیم.

صادق کلهر، کارشناس اسکی، درباره آخرین شرایط تیم ملی برای شرکت در المپیک زمستانی 2022 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: وضعیت تیم بد نیست، در واقع هنوز اسکی بازان در حال انجام مسابقات انتخابی هستند که فکر می‌کنم 26 دی اسامی نهایی برای حضور در این رویداد از سوی فدراسیون اعلام شود. در ادوار گذشته در دو رشته آلپاین و صحرانوردی دو نماینده داشتیم اما این دوره در صحرانوردی بانوان حذف شدند و در بخش آلپاین یک نماینده آقا و یک نماینده خانم خواهیم داشت. المپیک رویداد بزرگی است و صرفا برای این که حضور داشته باشیم هستیم وگرنه بحث نتیجه گیری اصلا مطرح نیست.

وی با اشاره به مسابقات اخیر ترکیه گفت: نمایندگان ایران اخیرا در مسابقات بین‌المللی ترکیه شرکت کردند که نتایج خوبی حاصل شد. البته این موضوع را هم در نظر بگیریم که در این مسابقات فقط چند تن از ورزشکاران کشورمان و تعدادی هم از اسکی بازان ترکیه بودند و بنابراین از نظر فنی مسابقات سطح خیلی بالایی نداشته اشت.

کلهر درباره مشکلات ورزشکاران این رشته توضیح داد: در ایران برخلاف سابقه زیاد فصل کوتاهی داریم. یک اسکی باز حرفه ای باید حداقل از 365 روز در سال 200 روز را اسکی انجام دهد ولی ما در کشورمان در بهترین حالت 90 روز می توانیم در چنین شرایطی باشیم. در کنار این مشکلات اقتصادی هم فشار زیادی را به ورزشکاران وارد می کند چرا که هر اسکی باز در طول یک سال حداقل نیاز به 80 هزار یورو منابع مالی لازم دارد که واقعا در توان همه نیست.

وی افزود: اکثر قهرمانان اسکی ما به دلیل نزدیک بودن به اسکی در روستاها زندگی می‌کنند و شاید حقوقی بیشتر از 5 میلیون در ماه را هم نداشته باشند. حالا همین قهرمان برای تامین یک ست ورزشی مخصوص اسکی باید نزدیک به 70 میلیون تومان هزینه کند این در حالی است که تا همین چند سال پیش این هزینه خیلی کمتر از این رقم بود. بنابراین یک خانواده روستایی نمی‌تواند مخارج یک قهرمان را تامین کند و به همین راحتی روز به روز این ورزشکاران از عرصه قهرمانی کم می شوند و این دردناک است. نیاز به حمایت داریم چون بودجه فدراسیون هم کفاف کارمندان خود را به سختی می‌دهد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز