حضرتی‌پور: شایسته‌ها به دوبنده تیم ملی خواهند رسید

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۴:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۸۷۷۴۳
حضرتی‌پور: شایسته‌ها به دوبنده تیم ملی خواهند رسید
مرحله دوم چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در جام تختی روزهای 26 و 27 دی در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

به گزارش برنا، بهروز حضرتی پور، مربی تیم ملی و عضو کمیته فنی این رقابت ها در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد این مسابقات گفت: این دومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های بین المللی کشتی جام تختی بود و مرحله اول ما نیز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی کشور در زاهدان بود.

وی ادامه داد: از دل این دو مسابقه 6 نفر مجوز حضور در جام تختی را بدست آوردند که همان نفرات اول تا سوم مسابقات بود و ما برای مشخص شدن نفر سوم بین نفرات سوم مشترک نیز مسابقه برگزار کردیم.

حضرتی پور تصریح کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی برای جام تختی در واقع به منظور این برگزار شد تا کسانی که نتوانسته بودند در رقابت های قهرمانی کشور مجوز لازم را بدست آوردند بتوانند شانس خود را در این رقابت ها امتحان کنند تا کشتی گیر مدعی بیرون چرخه نماند.

وی افزود: این مسابقات بدون مشکل خاصی برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات در جام تختی که اسفند ماه برگزار خواهد شد حضور پیدا خواهند کرد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: البته در جام تختی اعضای تیم ملی جوانان، اعضای تیم ملی امیدها، اعضای تیم ملی ارتش و اعضای تیم ملی بزرگسالان که در مسابقات جهانی نروژ مدال نگرفتند، سهمیه مستقیم دارند و بقیه نفرات از مسابقات زاهدان و مسابقات اخیر انتخاب شده اند.

حضرتی پور در خصوص تفاوت این دوره از مسابقات با سال های گذشته گفت: در جام تختی سال قبل به دلیل شرایط کرونایی هیچ مسابقه ای برگزار نکردیم و با توجه به شناختی که از کشتی گیران داشتیم و سهمیه هایی که به استانها داده شده بود کشتی گیران به جام تختی آمدند اما در این دوره به جز نفرات شاخص مدال آور که گفته شد و مسابقات بدون حضور آنها برگزار شد، همه کشتی گیران حضور داشتند و کشتی های بسیار خوبی برگزار و شاهد مسابقات بسیار خوبی بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات بین المللی جام تختی با حضور تمامی نفرات مطرح کشتی فرنگی ایران، بجز کسانی که مدال آور مسابقات المپیک توکیو، جهانی نروژ و مدال طلای امید های جهان که تعداد آن ها 7 نفر است برگزار می شود و قطعا کسانی که شایسته باشند به دوبنده تیم ملی خواهند رسید چراکه همانطور که محمد بنا سرمربی تیم ملی نیز اعلام کرد ما باید با دو تیم ملی به بازی های آسیایی و رقابت های جهانی برویم.

انتهای پیام//

نظر شما