بمب‌هایی که صدای ترقه داشت/ ستاره‌های پُرپول اما کم‌نور!

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۲۳:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۷۷۵۵
بمب‌هایی که صدای ترقه داشت/ ستاره‌های پُرپول اما کم‌نور!
هر سال در نقل و انتقالات ابتدای فصل شاهد اخبار رنگارنگی در خصوص تغییر و تحولات در تیم‌های لیگ برتری هستیم، رفت و آمدهایی که بعضا با سر و صداهای زیادی همراه می‌شود و باشگاه‌ها به دنبال ترکاندن بمب‌های نقل و انتقالاتی کورس جذابی را با یکدیگر دارند.

به گزارش برنا؛ در ابتدای راه برای آغاز فصل جدید لیگ برتر درست مثل دوره های قبل، در فصل پرتب و تاب نقل و انتقالات، شاهد رقابت جالبی بین برخی از تیم های فوتبال برای جذب برخی ستاره ها بودیم. این اتفاق در حالی رخ داد که درخشش برخی از این ستاره ها فقط در زمان نقل و انتقالات و در محافل خبری بود و در نیم فصل اول این ستاره ها کم فروغ و دور از انتظار نشان دادند به طوری که تمامی پیش بینی ها را در مورد خودشان در تیم های جدیدشان به هم زدند!

در زیر به بررسی ستاره های پرخبر در نقل و انتقالات و کم فروغ در مستطیل سبز می پرداریم:

بمب تابستان؛ ترقه زمستان!

بدون شک انتقال شهریار مغانلو از پرسپولیس به سپاهان با رقمی عجیب و وسوسه برانگیز برای هر فردی، پر سروصداترین نقل و انتقالات لیگ برتر در بازار تابستانی نقل و انتقالات بود. شهریار از سکوهای پرتغال به پرسپولیس آمد و در تیم گل محمدی احیا شد تا جایی که حتی زمزمه هایی مبنی بر دعوت او به تیم ملی به گوش می‌رسید. در این میان توافق سپاهان با مسئولان سانتاکلارا در نهایت این مهاجم بلندقامت را به اصفهان کشاند تا بمب نقل و انتقالات توسط متمولان اصفهانی ترکانده شده و این مسئله دستاویزی برای کری خوانی سپاهانی‌ها برای رقیب‌شان در تهران شود اما در نهایت بمب ساعتی سپاهانی‌ها ترقه زمستانی برای نقل و انتقالات شد. شهریار در نیم فصل اول با این که در اکثر بازی ها در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت چندان موفق ظاهر نشد. او در 15 بازی 945 دقیقه برای زردهای اصفهانی به میدان رفت و در این دقایق تنها 3 گل برای تیمش به ثمر رساند تا آمار هر 315 دقیقه یک گل برای مهاجم چند 10 میلیاردی سپاهان به ثبت برسد.

804

ستاره‌ای کم فروغ

پرسپولیسی‌ها که احمد نورالهی را در نقل و انتقالات از دست داده بودند، دنبال جایگزین او بودند. در این میان گزینه‌های زیادی معرفی شدند که در نهایت رضا اسدی در تور پرسپولیسی‌ها افتاد تا پیش‌بینی شود این صید بتواند جای خالی نورالهی را برای تیم گل‌محمدی پر کند اما این پیش‌بینی نیز درست از آب درنیامد و عدم هماهنگی لازم بین اسدی و دیگر مردان ترکیب اصلی کم کم او را از ترکیب فیکس پرسپولیس دور کرد و به نیمکت ذخیره‌ها رساند تا این خرید ویژه سرخ‌ها نتواند انتظارات را به طور کامل برآورده کرده و تبدیل به شاه‌ماهی نقل و انتقالات برای قهرمانی 5 دوره متوالی لیگ برتر نشود.

506

شکست در دربی نقل و انتقالات!

دیگر بازیکن پرسروصدا در نقل و انتقالات ستاره پدیده‌ای‌ها بود که از مدت‌ها قبل مورد توجه سرخابی‌ها قرار داشت. در این میان استقلالی‌ها سماجت بیشتری برای خرید او به خرج دادند و در حالی که خبر توافق او با پرسپولیس به گوش می‌رسید، آبی‌ها شبانه این بازیکن را به باشگاه بردند و اثر انگشت او با استامپ آبی را پائین قراردادشان ثبت کردند تا در این زمینه گوی سبقت را از رقیب سنتی خود بربایند. جالب اینجا بود پس از ثبت قرارداد، مربی استقلال (فرزاد مجیدی) از خرید او به عنوان پیروزی در دربی نقل و انتقالات یاد کرد اما این بازیکن نیز حضور کم فروغی را در نیم فصل اول برای استقلالی ها داشت. امین قاسمی‌نژاد در 9 بازی از 15 بازی استقلال در نیم فصل نخست به تناوب برای تیمش به میدان رفت و فقط یک گل برای استقلالی‌ها به ثمر رساند.

502

خریدهای ناموفق دیگر

در بین خریدهای دیگر لیگ برتری ها در شروع فصل جدید در فوتبال ایران، چند بازیکن شاخص دیگر هم بودند که با وجود صحبت های زیادی که در دوران نقل و انتقالات در مورد آنها به گوش می رسید در نهایت در تیم‌های خود نتواستند انتظارات را برآورده کرده و نام خود را در میان ستاره های درخشان لیگ برتر در تیم‌های جدیدشان مطرح کنند. علیرضا ابراهیمی، کاپیتان گل‌گهر که به پرسپولیس پیوست یکی از این بازیکنان بود که در تیم یحیی گل محمدی نیمکت نشین شد. دیگر نفراتی که شرایط مشابه با ابراهیمی داشتند روزبه چشمی و رودی ژستد بودند که در ترکیب استقلال درخشش لازم و مورد تائید هواداران خود را نداشتند تا نام شان در زمره خریدهای نه چندان موفق در این فصل از فوتبال ایران به ثبت برسد.

600

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز