ابراهیم تقی‌پور در گفت‌وگو با برنا

پیشرفت خط دفاعی استقلال به سود فوتبال ما است/ حذف سرخابی‌ها بر اثر سهل‌انگاری گذشته بود

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۷۷۷۳
پیشرفت خط دفاعی استقلال به سود فوتبال ما است/ حذف سرخابی‌ها بر اثر سهل‌انگاری گذشته بود
ابراهیم تقی‌پور از عملکرد مجیدی، شرایط کلی لیگ و وضعیت تیم ملی فوتبال صحبت کرد.

ابراهیم تقی‌پور، پیشکسوت فوتبال، درباره وضعیت امسال لیگ برتر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: لیگ امسال متفاوت است. هم استقلال و هم پرسپولیس هدف قهرمانی دارند و تا اینجا نتایج خوبی گرفته‌اند. سپاهان هم تیم خوبی دارد. به طور کلی 3 یا 4 تیم شانس قهرمانی دارند. در صورتی که فصل گذشته تنها پرسپولیس مدعی بود. در سال‌های گذشته قرمزها با اقتدار قهرمان می‌شدند اما استقلال امسال نمی‌‌خواهد پا پس بکشد. به نظرم این مسئله را می‌توان به فال نیک گرفت. حتی اگر گل‌گهر هم دچار کسر امتیاز نمی‌شد می‌توانست در میان مدعیان جای گیرد.

وی که خود مدتی هم‌تیمی مجیدی در استقلال بوده درباره مربیگری مجیدی افزود: به نظر من آقافرهاد نسبت به گذشته پخته‌تر شده و این تجربه می‌تواند به او کمک کند. مجیدی در سال‌های گذشته خودش تیم را نمی‌بست و از نیمه فصل اضافه می‌شد. بازیکنانی که او جذب کرده فوق‌العاده بوده‌اند. عملکرد خط دفاعی آبی‌ها؟ آن‌ها مانند تیم دوران استراماچونی بازی می‌کنند. چه از لحاظ تیمی و چه انفرادی. پیشرفت استقلال در فاز دفاعی به نفع فوتبال ایران است. قطعا با درخشش بازیکنان تیم ملی هم می‌تواند سود کند و به طور کلی به نفع فوتبال می‌شود. به نظر من مستحق دعوت شدن به تیم ملی هم هستند و می‌توانند در کنار شجاع و کنعانی‌ در لباس سفید تیم ملی خدمت کنند. شما نگاه کنید مرادمند و یزدانی سال گذشته هم در استقلال بودند اما کسی نمی‌گفت باید به تیم ملی دعوت شوند. امسال اما آن‌ها پیشرفت کرده‌اند. به آمار آن‌ها نگاه کنید.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه عنوان کرد: استقلال تمرکزش روی امتیازگیری است. به فوتبال زیبا امتیاز نمی‌دهند و به همین دلیل مربیان به سراغ نتیجه‌گرایی می‌روند. آخر فصل به بازی زیبا جام نمی‌دهند و سال‌های بعد نمی‌گویند کدام تیم زیبا بازی می‌‌کرده. البته باید بگویم هم یحیی گل محمدی و هم مجیدی از دوستان من هستند و امیدوارم هر دو موفق شوند.

تقی‌پور درباره حذف آبی و قرمزها از آسیا گفت: جای تاسف دارد که استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شده‌اند. این ماجرا سهل‌انگاری بود. فکر نمی‌کردند AFC به طور جدی این کار را انجام دهد و هشدارها را جدی نگرفتند. بالاخره روزی این اتفاق می‌افتاد. تا زمانی که چنین اتفاقی رخ ندهد کسی به خودش نمی‌آید. به نظر من تلنگر به جایی بود تا در زمینه ملی به مشکل برنخوریم.

تقی‌پور در پایان درباره وضعیت تیم ملی گفت: انقدر بازیکن خوب داریم که می‌توانیم 2 تیم ملی داشته باشیم. از استقلال و پرسپولیس بازیکنانی هستند که شایسته دعوت شدن باشند. مثلا عالیشاه. اسکوچیچ بازیکنان بسیار خوبی دارد. همه لژیونر هستند و با توجه به کیفیت بازیکنان می‌توان گفت امید به صعود از گروه در جام جهانی منطقی است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز