غلامرضا فتح‌آبادی در گفت‌وگو با برنا

فوتبال سپاهان از همه تیم‌ها باکیفیت‌تر است/ مربیان باید دانش خود را افزایش دهند

۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۸۲۸۳
فوتبال سپاهان از همه تیم‌ها باکیفیت‌تر است/ مربیان باید دانش خود را افزایش دهند
غلامرضا فتح‌آبادی اعتقاد دارد لیگ برتر امسال لیگ پویایی نیست و مربیان باید برای از بین بردن این افت خود را به روز کنند.

غلامرضا فتح‌آبادی، پیشکسوت فوتبال، درباره شرایط فنی لیگ برتر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: لیگ پویایی به آن شکل نداریم. در حالی که 15 هفته از لیگ گذشته اما هیچ تیمی فوتبال جذابی ارائه نمی‌دهد و شاهد بازی‌های زیبایی نیستیم. این لیگ باید در سال منتهی به جام جهانی محصولات زیادی داشته باشد و خیال ما را بابت تیم ملی راحت کند اما چنین چیزی را شاهد نیستیم. در حقیقت لیگ ما از حرفه‌ای شدن دور شده و دیگر در حد لیگ‌های عربستان و قطر هم نیستیم. آن‌ها توانسته‌اند رشد کنند و از ما جلو زده‌اند اما ما خیر.

پیشکسوت فوتبال در ادامه افزود: مربیان باید به روز شوند و دانش خود را بالا ببرند. به طور کلی شاهد یک چرخه از مربیان هستیم که دائما تیم‌های خود را تعویض می‌کنند. ای کاش فدراسیون فوتبال به این فکر باشد که با هزینه صحیح، این مربیان را آموزش بدهد.

وی با انتقاد از سطح فنی لیگ گفت: لیگ امسال نسبت به گذشته افت نکرده، بلکه سال به سال شاهد افت هستیم. به طور مثال آیا این تیم با تیم‌های سال گذشته پرسپولیس قابل مقایسه است؟ برانکو پایه این تیم را ساخت اما در اوج رفت. کالدرون باز هم در حال ساخت و ساز بود که رفت و تیم به یحیی رسید. قطری‌ها به سراغ ژاوی می‌روند و هزینه می‌کنند. ما به سرعت بدهکار مربیان خارجی می‌شویم و دست به دامان وزارت ورزش. امیدوارم اما مشکلات حل شود و تیم‌های تهرانی به اوج برسند.

فتح‌آبادی لیگ امسال را این‌گونه ارزیابی کرد: لیگ امسال تحت تاثیر کسر امتیاز بوده. در لیگ حرفه‌ای البته چنین مسئله‌ای خوشایند نیست. باید پیگیری شود چه کسی مقصر است که چنین اتفاقی افتاده؟ از لحاظ فنی اما به نظر من سپاهان یک سروگردن از دیگر تیم‌ها بالاتر و بهتر است. مقصر نتایج این تیم البته نویدکیا نیست. او دومین سال مربیگری خود را پشت سر می‌گذارد و شکست‌ها باعث پخته‌تر شدن او می‌شود تا به دوران اوج برسد. ضمن این که بازیکنان هم باید مسئولیت پذیر باشند و بدانند سپاهان پس از استقلال و پرسپولیس تیمی بسیار بزرگ است. آن‌ها حالا با حذف از جام حذفی باید با تمرکز بالا به لیگ فکر کنند. در آسیا هم زردها می‌توانند نماینده خوبی باشند.

مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس در پایان افزود: یاسین سلمانی از سپاهان بازیکنی بسیار آینده‌دار و خوب است. شاید از او بتوان به عنوان یکی از ستاره‌های لیگ نام برد. از زمان حضورش در تیم امید خوب بود. همچنین باید از حسین‌زاده هم یاد کرد که مجیدی به خوبی به او اطمینان کرده و امیدوارم در دور برگشت هم به پیشرفت خود ادامه دهد. مدعیان؟ پرسپولیس در ابتدای دور برگشت بازی‌های سختی دارد و دیگر مدعیان بازی‌های تا حدودی آسان‌تر. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر را مدعیان اصلی می‌دانم. البته باید از نمایش‌های مس رفسنجان هم یاد کنم. آلومینیوم هم به دلیل عملکرد خوب بازیکنانش خود را در بالای جدول رده بندی نگه داشته اما همان 4 تیم مربع قهرمانی را شکل می‌دهند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز