فرزین ضیا آذری در گفت‌وگو با برنا

مشکات الزهرا با تلاش و انگیزه در گرند اسلم شرکت کرد/ فعالیت جدیدی باعث دیده شدن این رشته شد

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۹۷۱۷
مشکات الزهرا با تلاش و انگیزه در گرند اسلم شرکت کرد/ فعالیت جدیدی باعث دیده شدن این رشته شد
فرزین ضیا آذری گفت: صفی با تلاش و انگیزه‌ای که خودش داشت و البته تیمی که همراهش بود موفق شد تا در گرند اسلم استرالیا به عنوان نماینده ایران شرکت کند.

فرزین ضیا آذری، دبیر فدراسیون تنیس، درباره درخشش مشکات‌الزهرا صفی در رقابت‌های گرند اسلم استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: مسابقاتی که صفی در آن شرکت کرده جزو بزرگترین رویدادهای ورزشی در رشته تنیس است که حضور در این مسابقات شرایط ویژه خودش را می‌طلبد. در این رابطه واقعا مشکات الزهرا و مادرش تلاش و پیگیری‌های زیادی را انجام دادند بنابراین بیشترین زحمت را خود صفی کشیده است. فدراسیون فقط برای چند ساعتی زمین تمرین در اختیار این ورزشکار گذاشت و دو پاداش هزار دلاری پرداخت کرد که واقعا بسیار ناچیز است اما با تلاش و انگیزه ای که داشت و تیمی که همراهش بود موفق شد در این رویداد بزرگ به عنوان نماینده ایران شرکت کند.

وی اضافه کرد: صدری با 10 سال سابقه مفید در رشته تنیس در همه این سال‌ها تنیسورهای خوبی را به این رشته معرفی کرده است. سینا مقیمی، کسری رحمانی و حالا هم مشکات الزهرا صفی از جمله تنیسورهایی هستند که با برنامه ریزی درست و هدایت خوب امیر صدری می‌درخشند. شاید فدراسیون همانطور که گفتم کمترین نقش را در این نتیجه داشته باشد البته که در تمام دنیا هم نقش فدراسیون همین است. تنیس رشته انفرادی است و بیشتر زحمت را خود ورزشکار می‌کشد و فدراسیون‌ها بیشتر در نقش برنامه‌ریزی و حامی در کنار این تنیسورها قرار می‌گیرند.

دبیر فدراسیون تنیس در مورد عدم حضور تنیس در بازی‌های آسیایی نیز گفت: در جلسه اولی که با مسئولان کمیته ملی المپیک داشتیم بحث حضور تنیس در این بازی های مطرح شد و در ادامه قرار شد یک جلسه دیگر برای دفاع به ما داده شود که در این جلسه آقایان عزیزی، طاهری، صفتی و خانم فصیحی حاضر شدند، مطالب لازم عنوان شد ولی هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است. به هر صورت تنیس حالا دیگر یک ورزشکار خوب و طراز اول دارد که باید دیده شود و مورد حمایت باشد. حق مشکات است که در این بازی ها حضور داشته باشد و اولویت ما هم حضور بخش بانوان مان در این بازیهاست و بعد تیم آقایان. 

ضیا آذری همچنین درباره فعالیت امیر جدیدی در رشته تنیس بیان کرد: آقای جدیدی سال‌هاست تنیس بازی می‌کند و اتفاقا جزو تنیسورهای خیلی خوبی هم هستند اما به هر جهت ترجیح دادند در حوزه هنر فعالیت بیشتری داشته باشند که می‌بینیم در این عرصه هم ستاره شدند. با این حال حضورشان برای ما و خانواده تنیس افتخار است. حتی از او برای اردوی تیم‌ ملی هم دعوت کردیم ولی به دلیل آسیب دیدگی جزئی که داشتند ترجیح دادند این فرصت را در اختیار جوان‌ترها بگذارند ولی حضورشان در این رشته خوب است و باعث دیده شدن تنیس می‌شود. جای خوشحالی دارد، حضور فردی مانند جدیدی و درخشش مشکات باعث شده این رشته در حال حاضر بیشتر شناخته شود و مورد توجه باشد. 

انتهای پیام//

نظر شما