سفیر چین در ایران: پکن آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی دارد

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۱۶:۳۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۰۱۱۰
سفیر چین در ایران: پکن آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی دارد
سفیر چین در ایران گفت: پکن آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی دارد.

به گزارش برنا، چنگ هوا در حاشیه مراسم بدرقه ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی 2022 پکن در جمع خبرنگاران گفت: این مراسم بسیار خوب و عالی بود. سال نوی سنتی چین هفته آینده فرا می‌رسد و المپیک زمستانی 2022 هم افتتاح خواهد شد. پکن آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی دارد و به کاروان ایران و همه ورزشکاران جهان خوش‌آمد می‌گویم. آرزو می‌کنم آنها از مسابقات لذت ببرند و بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

وی با اشاره به تحریم المپیک زمستانی چین توسط چند کشور توضیح داد: به اقدامات برخی کشورها برای سیاسی کردن ورزش و المپیک اشاره کردید. در هفته‌های گذشته مشاهده کردیم مقامات ایرانی و برخی کارشناسان متخصص ایران با این اقدام مخالفت کردند. از حمایت ارزشمند مقامات و مردم ایران از برگزاری المپیک زمستانی پکن، صمیمانه تشکر می‌کنم. شیوع کووید19 در کشورها به اتمام نرسیده و در ماه‌های گذشته، سویه اُمیکرون در کشورها شیوع یافته است. در المپیک زمستانی، اقداماتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در نظر گرفته‌ایم و کمیته سازماندهی المپیک زمستانی با کمیته بین‌المللی المپیک هماهنگی دارد.

چنگ هوا اضافه کرد: با در نظر گرفتن این اقدامات می‌توانیم فضایی ایمن برای ورزشکاران و پرسنل حاضر در المپیک فراهم کنیم. مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و مقامات سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده‌اند با این اقدامات، پکن ایمن‌ترین شهر جهان در شیوع کروناست و امیدواریم ورزشکاران ایرانی در سلامت به سر ببرند. ما می‌توانیم سلامت و امنیت همه ورزشکاران المپیک زمستانی را حفظ کنیم.

سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال لغو بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو بیان کرد: ما علاوه بر المپیک زمستانی پکن، بازی‌های آسیایی را در هانگژو و مسابقات دانشجویان جهان را در چنگدو برگزار می‌کنیم. تلاش ما بر این است که المپیک زمستانی را با همه توان خود برگزار کنیم. برای برگزاری بازی‌های آسیایی می‌توانیم از تجربه المپیک زمستانی استفاده کنیم. تاکنون خبری درباره تعویق یا لغو بازی‌های آسیایی نشنیده‌ام. البته شنیده‌ام که ایران با کاروان بزرگی در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز