سیروس دین‌محمدی در گفت‌وگو با برنا

موفقیت سردار در آلمان راه را برای دیگران باز می‌‌کند/ بازیکنان با استعدادی داریم

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۹۰۱۳۲
موفقیت سردار در آلمان راه را برای دیگران باز می‌‌کند/ بازیکنان با استعدادی داریم
سیروس دین‌محمدی درباره انتقال سردار آزمون به صحبت پرداخت و نظارت خود را بیان کرد.

سیروس دین‌محمدی، پیشکسوت فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص انتقال سردار آزمون عنوان کرد: به طور قطع نمی‌شود گفت لیگ آلمان بهترین لیگ است و حتما سردار در آن موفق می‌شود. برخی می‌گویند فوتبال ایران شبیه به فوتبال آلمان است؟ اصلا چنین چیزی نیست. فوتبال ایران از لحاظ دیسیپلین و امکانات فرسنگ‌ها با آلمان فرق دارد. مخالف این هستم که بگوییم شبیه هستند. البته ایرانی‌ها بازیکنانی هستند که استعداد دارند و پیشرفت‌شان فوق‌العاده است. علت موفقیت آینده سردار می‌تواند همین مسئله باشد که به سرعت خود را هماهنگ کند و در مسیر درست قرار گیرد. از نظر فوتبالی اما خیلی تفاوت داریم.

وی درباره مهم‌ترین مشکل سردار در آلمان گفت: مشکل اصلی قطعا زبان است. شما باید با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کنید. اگر زبان آن‌ها را بلد نباشید و به انگلیسی هم مسلط نباشید مشکل ایجاد می‌شود. زبان فوتبال دریبل و پاس است اما نیاز به هماهنگی و تعامل با دیگر بازیکنان دارید.

دین‌محمدی که خود در آلمان سابقه بازی دارد درباره این‌که آیا سردار انتخاب خوبی کرده یا خیر گفت: زمانی لورکوزن در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و اصلا باشگاه کوچکی نیست. امرسون، بالاک و خیلی‌های دیگر در این تیم بوده‌اند. این تیم مدتی ضعیف شد و افت پیدا کرد. دیگر آن تیمی که از آن می‌ترسیدند نبود اما حالا بهتر شده و در کل تیم خوبی است. از لحاظ سطح لیگ هم قطعا می‌شود گفت این لیگ برتر از لیگ روسیه است. افتخارت تیم‌های بوندس‌لیگایی با تیم‌های روسی قابل مقایسه نیست. این انتخاب می‌تواند برای سردار باعث پیشرفت شود. او در زنیت در لیگ قهرمانان هم بازی کرده اما در آلمان بیشتر دیده می‌شود و می‌تواند به تیم‌های بزرگتر هم برسد.

وی درباره تقابل آزمون و بازیکنان بوندسلیگایی گفت: آلمانی‌ها فوتبال‌شان جنگندگی دارد و سردار هم خصلت های لازم را دارد. هم روی زمین وهم روی هوا. شاید تکنیکش کم باشد اما دوندگی و دیگر خصلت‌هایش عالی است. در حال حاضر بازیکنان ما در بلژیک و پرتغال بازی می‌کنند و این لیگ‌ها درجه یک نیستند. اگر سردار آن‌جا موفق شود راه برای ایرانی‌های باز می‌شود. جام جهانی هم در این مسئله تاثیر دارد و می‌تواند باعث رشد تیم شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز