علی اصغر مدیرروستا در گفت‌و‌گو با برنا

عراق نمی‌تواند برای ما دردسری ایجاد کند/ با هنر کادر فنی تیم ملی به اوج پختگی رسیده است

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۰۵۰۹
عراق نمی‌تواند برای ما دردسری ایجاد کند/ با هنر کادر فنی تیم ملی به اوج پختگی رسیده است
پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی با هنر کادر فنی به اوج پختگی رسیده که اتفاق بسیار خوبی است.

علی اصغر مدیرروستا، پیشکسوت فوتبال، با اشاره به شرایط تیم ملی در آستانه دیدار امروز برابر عراق به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: تیم ملی می تواند در این بازی مهم به پیروزی برسد تا جشن صعودمان به جام جهانی را در استادیوم آزادی برگزار کنیم.

وی در مورد وضعیت کلی تیم ملی افزود: با توجه به شیوع کرونا در بین ملی‌پوشان، تعدادی از مهره‌های اصلی  را در این بازی در اختیار نداریم. با این وجود تیم ما از پتانسیل بالایی برخوردار است و با توجه به صدرنشینی در جدول، تیم ملی از شرایط روحی و روانی خوبی سود می‌برد و مجموعه این عوامل کمک می‌کند با ارائه نمایشی مطلوبی این بازی را با موفقیت به پایان برسانیم.

پیشکسوت فوتبال در خصوص شرایط حریف تیم ملی در این بازی خاطرنشان کرد: به نظر من تیم ملی عراق در این دوره نسبت به سال‌های قبل دچار افت نسبتا شدیدی شده است. تغییر نسل در تیم ملی این کشور شرایط این تیم را در مقایسه با سال های گذشته با افت محسوسی روبرو ساخته و با این وجود فکر نمی کنم عراق در بازی برابر ایران، برای ما مشکل خاصی را ایجاد کند. این در حالی است که تیم ملی ما در حال حاضر در اوج پختگی فنی به سر می برد و از نظر فوتبالی و روحی شرایط تیم خوب است و مجموع این عوامل امیدوارمان می کند که پنج شنبه شاهد برگزاری جشن صعود تیم ملی به جام جهانی باشیم.

مدیرروستا در مورد علل موفقیت تیم ملی در سال‌های شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌های خاص برای فوتبال به خبرنگار برنا گفت: تعداد زیاد لژیونرها برای کادر فنی یک مسئله مثبت است. بازیکنانی که با شرایط کاملا حرفه ای در باشگاه های خود مشغول هستند و طبق قوانین 72 ساعت مانده به بازی های ملی به اردو اضافه می شوند. شرایط مثل قدیم نیست که اردوهای بلندمدت برگزار شود و بازیکنان خودشان را با تقویم و فوتبال روز دنیا وفق داده اند و این هنر کادر فنی است که دو- سه روز مانده به بازی های رسمی، نفرات خود را در این زمان با شرایط بازی هماهنگ کنند و این موضوع در این مدت با وجود محدودیت های کرونایی برای تیم ملی ما انجام شده و نتیجه اش هم با نتایج خوب تیم ملی مشخص است. تیم ملی با هنر کادر فنی به اوج پختگی رسیده که اتفاق بسیار خوبی به شمار می رود.

مهاجم سال‌های دور تیم ملی با ابراز تاسف از شیوع کرونا بین ملی‌پوشان و آرزوی سلامتی برای بازیکنانی که با این بیماری روبرو شده اند در مورد غیبت ستاره‌های تیم ملی برابر عراق اظهار داشت: تیم ملی ما آن قدر بازیکن خوب و آماده دارد که به دو- سه بازیکن وابسته نیست. به طور حتم نفراتی که قرار است جایگزین کرونایی ها شوند با تمام وجود در خدمت تیم ملی هستند و جای این نفرات را در ترکیب پر خواهند کرد.

مدیرروستا در مورد حضور احتمالی تماشاگران به ویژه بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای دیدار تیم ملی برابر عراق گفت: حضور تماشاگران برای ورزش به ویژه فوتبال از اهمیت زیادی برخوردار است. در این میان کرونا باعث شد که ورزش به خصوص فوتبال حدود دو سال از یار اصلی خود محروم باشد. به هر حال امیدوارم شرایط مطلوب برای حضور هواداران در استادیوم ها ولو به صورت محدود ایجاد شود. در مورد حضور هواداران خانم در ورزشگاه هم باید بگویم این اتفاق، اتفاق خوبی است که می تواند به کاهش تنش در ورزشگاه‌ها نیز منجر شود. ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه می تواند حضور بانوان در ورزشگاه ها را به اتفاقی همیشگی و دائم برای فوتبال ما تبدیل کند.

انتهای پیام//

نظر شما