ایران یک- عراق صفر

سلامِ من به تو جام‌ جهانی/ ۷ بهمن با حضور بانوان تاریخی شد

۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - ۱۸:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۱۳۰۸
سلامِ من به تو جام‌ جهانی/ ۷ بهمن با حضور بانوان تاریخی شد
تیم ملی فوتبال ایران راهی جام جهانی قطر شد.

به گزارش برنا؛ دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در مرحله مقدماتی جام‌ جهانی 2022 قطر از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که در این رقابت تیم ایران با یک گل به پیروزی رسید تا در حضور پرشور بانوان برای ششمین بار راهی جام جهانی شود.

بازی با حملات عراق شروع شد و این تیم در همان دقیقه نخست صاحب موقعیت شد که امیر عابدزاده فرصت تیم مهمان را خنثی کرد. در ادامه بازیکنان ایران بر روند بازی تسلط بیشتر کردند تا عراق مجبور به عقب‌نشینی شود اما تیم مهمان در ضدحملات بسیار خطرناک عمل می کرد. در دقیقه 9 عابدزاده با واکنشی عالی ضربه احمد فرهان را روی خط دروازه مهار کرد. در دقیقه 11 شوت سنگین علیرضا جهانبخش با دست دروازه‌بان به تیر دروازه عراق برخورد کرد تا ایران به گل نرسد. در دقیقه 24 فهد طالب دروازه‌بان عراق با 2 واکنشی خوب، ضربات مهاجمان ایران را گرفت و ثانیه‌هایی پس از آن در مصاف تک به تک با وحید امیری نیز موفق نشان داد. در دقیقه 37 پاس عالی جهانبخش به علی قلی‌زاده رسید اما دروازه‌بان عراق بازهم با واکنشی زیبا اجازه نداد ایران به گل برسد. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد و در نهایت نیمه نخست این دیدار حساس با تساوی بدون گل همراه شد.

77

شروع نیمه دوم برعکس ابتدای بازی بود و این شاگردان اسکوچیچ بودند که بازی را تهاجمی آغاز کردند و برای رسیدن به گل خیلی هم منتظر نماندند. در دقیقه 48 مهدی طارمی با گرفتن توپ از میانه های زمین به سمت دروازه حریف حرکت کرد و با ورود به محوطه جریمه از بین دو بازیکن عراق دروازه را باز کرد تا قفل دروازه طالب بالاخره باز شود. دقیقه 58 همکاری عالی مهدی طارمی با سامان قدوس یک موقعیت عالی برای ایران ایجاد کرد تا به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه زمینی قدوس با اختلاف بسیار کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. دقیقه 72 ایران برای سومین بار دروازه عراق را باز کرد اما برای دومین بار اعلام آفساید شد تا تنها گل طارمی پذیرفته شده باشد. در این دقیقه علی قلی زاده درون محوطه جریمه و در آستانه ورود توپ به دروازه با دروازه بان حریف برخورد کرد که هرچند توپ وارد دروازه شد اما داور اعلام آفساید کرد. دقیقه 73 اشتباه وحید امیری تیم حریف را در موقعیت ضدحمله قرار داد و بازیکنان عراق تا درون محوطه جریمه پیش رفتند و در آستانه باز کردن دروازه ایران قرار داشتند اما مدافعان کشورمان اجازه ندادند ضربه نهایی زده شود. دقیقه 85 خطای شجاع خلیل زاده روی بازیکن حریف موقعیت خوبی را از جناح چپ محوطه جریمه برای عراق ایجاد کرد تا ضربه ایستگاهی را روی دروازه عابدزاده ارسال کند که این ضربه هم ثمری برای عراق نداشت. در ادامه هم بازیکنان ایران بازی را کنترل کردند و با کسب این برد دلچسب به جام جهانی قطر سلام کردند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز