محسن سیدی در گفت‌و‌گو با برنا

امیر ژن خوب دروازه‌بانی دارد/ مشکلات پرسپولیس روی عملکرد لک موثر بوده است

۱۴۰۰/۱۱/۱۲ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۹۲۹۰۵
امیر ژن خوب دروازه‌بانی دارد/ مشکلات پرسپولیس روی عملکرد لک موثر بوده است
مربی اسبق دروازه‌بانان پرسپولیس گفت: از نظر من امیر از خصوصیاتی برخوردار است که از نظر شرایط فیزیک بدنی و فنی به روزهای اوج کاسیاس شباهت بسیاری دارد.

محس سیدی، مربی گلرهای سابق پرسپولیس که یکی از مهمانان ویژه اکران خصوصی فیلم بیرو بود، با اشاره به حضورش برای تماشای این فیلم به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: این فیلم زندگی پرفراز و نشیب علیرضا بیرانوند را به خوبی به نمایش گذاشته بود، دورانی که بیرانوند از سنین پایین و با پشت سر گذاشتن سختی‌های زیادی توانست به اوج  برسد. یکسری اشکالات محتوایی در فیلم وجود داشت اما در مجموع این فیلم، شرح حال جالبی را در مورد گلر اول تیم ملی داشت که می‌تواند الگوی مناسبی برای جوان‌ترها باشد. ساختن چنین فیلم‌هایی از زندگی ستاره‌های خاص و بزرگ فوتبال می‌تواند اتفاق جالبی باشد تا نسل جدید بتوانند از این طریق قهرمانان ملی خود را در عرصه ورزش بشناسند.

مربی اسبق دروازه‌بان‌های پرسپولیس در خصوص بازی اخیر تیم ملی و درخشش امیر عابدزاده در دروازه ایران برابر عراق تاکید کرد: امیر عابدزاده یکی از گلرهایی است که می‌تواند سال‌های سال در تیم ملی حضور داشته باشد. خوشبختانه در نسل جدید دروازه‌بان‌ها، حضور ستاره‌هایی مثل بیرانوند، عابدزاده و.... اتفاق مثبتی است که می‌تواند پشتوانه خوبی باشد. در چنین فضایی با حضور این دروازه‌بان‌ها و ایجاد فضای رقابتی می‌توان امیدوار بود در سال‌های آینده دغدغه‌ای بابت دروازه تیم ملی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: امیر عابدزاده از شاخصه‌ها و فاکتورهای خوبی برای دروازه‌بانی برخوردار است و نمایش او در دیدار برابر عراق هم مطلوب بود. از حیث چابکی، مهارتی و فاکتورهایی که یک دروازه‌بان برای موفقیت به آن نیاز دارد، شرایط مطلوبی دارد و در یک کلام ژن دروازه‌بانی را از پدرش به خوبی به ارث برده است. از نظر من امیر از خصوصیاتی برخوردار است که از نظر شرایط فیزیک بدنی و فنی به روزهای اوج کاسیاس، دروازه‌بان رئال مادرید، شباهت بسیاری دارد. او در تیم باشگاهی‌اش در اسپانیا نیز عملکرد درخشانی دارد و می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین دروازه‌بانان ایران شود.

سیدی به بیرانوند و شرایطش در خارج از ایران اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: بیرانوند در زمان حضورش در پرسپولیس و دوران طلایی برانکو گلر بی‌رقیب بود. انتظار این بود که او در اروپا هم درخشش همیشگی خود را داشته باشد که البته این توان فنی در او وجود دارد اما باید به او زمان داده شود تا خود را با شرایط بازی در خارج از ایران وفق دهد. کار دروازه‌بانان ایران در خارج از کشور از سایر لژیونرها به مراتب سخت تر است چراکه دروازه‌بان‌های ایران در اروپا رقبای سرسختی دارد که اکثر ملی پوش هستند. به اعتقاد من با گذشت زمان، بیرانوند می‌تواند در تیم باشگاهی‌اش هم موفق باشد.

مربی اسبق دروازه‌بانان تیم ملی در مورد پیام نیازمند گفت: پیام هم از جمله دروازه‌بان‌های خوب تیم ملی است که اسکوچیچ می‌تواند در بازی‌های بعدی از او استفاده کند تا دیگر گلر لژیونر ما هم توانمندی‌هایش را نشان دهد.

وی در مورد شرایط حامد لک در پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: لک از وضعیت خوبی برخوردار است؛ البته آمار گل های دریافتی او در این فصل در مقایسه با فصل قبل بیشتر بود که به نظر می‌رسد مشکلات و حواشی که در پرسپولیس وجود داشته یک مقدار تمرکز او را تحت تاثیر قرار داده است. بدترین اتفاق برای حامد در این فصل محرومیت پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود که فرصت خوبی را از او برای  نمایش هر چه بیشتر توانایی‌هایش گرفت. امیدوارم حالا که رادو از پرسپولیس جدا شده با جذب یک دروازه‌بان خوب برای پرسپولیس، فضای رقابتی برای لک بهتر شود و او بتواند از این فضا برای ایجاد شرایط بهتر بهره بگیرد.

سیدی در پایان اشاره‌ای به مشکلاتی که اخیرا فضای پرسپولیس را ملتهب ساخته، داشت و تاکید کرد: بحث استعفا برای پرسپولیس، اتفاق خوبی نبود و نباید کار به اینجا کشیده می‌شد. برای تیمی که در 5 سال اخیر بهترین نتایج را کسب کرده، بد است که سرمربی‌اش استعفا بدهد. متاسفانه برخلاف ادعاها، ما فوتبال آماتور داریم و مدیران در عملکردشان برای فوتبال ما موفق عمل نمی‌کنند. در هر صورت امیدوارم مشکلات پرسپولیس هر چه سریع‌تر برطرف شده و این تیم و اعضای آن بتوانند با تمرکز بالا برای کسب قهرمانی ششم خود تلاش و به این هدف مهم دست پیدا کنند.

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز