غلامرضا فتح آبادی در گفت‌وگو با برنا

پرسپولیس می‌تواند از قهرمانی‌ خود دفاع کند/ سرخ‌پوشان از اعتماد بیشتر به پاکدل ضرر نخواهند کرد

۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۰۴۹۸
پرسپولیس می‌تواند از قهرمانی‌ خود دفاع کند/ سرخ‌پوشان از اعتماد بیشتر به پاکدل ضرر نخواهند کرد
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به قهرمانی این تیم در لیگ برتر امیدوار است.

غلامرضا فتح‌آبادی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط کلی لیگ برتر در هفته‌هایی که از این فصل پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: متاسفانه در فصل جاری به جز 5-4 تیم، بقیه تیم ها به لحاظ کمی و کیفی شرایطی متناسب با لیگ برتر ندارند و از این جهت فوتبال در وضعیت ضعیفی به سر می برد و ادامه این روند می تواند برای فوتبال ما خطراتی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: متاسفانه ساختار فوتبال ما چند سالی است با مشکلات زیادی روبرو شده و می بینیم که تیم های پایه و آکادمی های باشگاه ها نمی توانند در زمینه بازیکن سازی برای تیم های بزرگ ما پشتوانه ای باشند و این موضوع اتفاق تاسف آوری برای ما محسوب می شود.

پیشکسوت فوتبال در مورد پرسپولیس و شرایط این تیم در فصل جاری تاکید کرد: پرسپولیس در حال حاضر شرایط خوبی در امر نتیجه گیری دارد و ادامه این روند می تواند به تیم کمک کند تا در این فصل هم قهرمانی در لیگ برتر را به نام خود به ثبت برساند. این تیم با وجود مشکلات و معضلاتی که پیش روی خود داشته و دارد به خوبی خود را در مسیر قهرمانی قرار داده و می تواند در فصل جاری علاوه بر لیگ در جام حذفی هم با قدرت به کار خود ادامه دهد.

فتح‌آبادی اشاره‌ای به شرایط فنی و داشته‌های این تیم در مسیر تکرار قهرمانی‌هایش داشت و در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: پس از جدایی احمد نوراللهی، پرسپولیس در بحث با خلا بازیکن محوری روبرو است و کادر فنی در بازی های این فصل با بهره گیری از نفراتی مانند کمال کامیابی نیا، وحید امیری، مهدی ترابی و حتی رضا اسدی، هنوز نتوانسته است مهره ای تخصصی را در میانه میدان در کنار میلاد سرلک شناسایی کند، بازیکنی که بتواند در کنار هافبک دفاعی پرسپولیس در میانه زمین ریتم خوبی ببخشد. این در حالی است که در بعضی از بازی ها امید عالیشاه در این پست کمک حال پرسپولیس بود اما در زمان مصدومیت های امید، این خلا همچنان احساس می شود.

مهاجم سال‌های دور پرسپولیس در مورد فاز تهاجمی و بحث مهاجمان حال حاضر تیم گل‌محمدی اظهار داشت: با مصدومیت آل کثیر پرسپولیس در این بخش یکی از نیروهای خود را از دست داد. به هر حال باید به این مسئله تاکید کنم که بازیکنی مثل مهدی عبدی مهاجم خوبی است و چارچوب شناس خوبی محسوب می شود اما به لحاظ عملکردی نوسان زیادی دارد. این در شرایطی است که حامد پاکدل در چند بازی اخیر نشان داده که یار تعویضی خوبی است و شاید مربیان تیم پرسپولیس با دادن فرصت بیشتر به پاکدل ضرر نکنند. در مجموع اعتقاد دارم پرسپولیس در حال حاضر در خط حمله بازیکن سرزن کم دارد که البته نیروهای میانه میدان و مدافعان تیم با بهره گیری از قدرت سرزنی بعضا در ضربات ایستگاهی از این جهت به تیم کمک می کنند.

فتح‌آبادی درباره تلاش پرسپولیس برای جذب مهاجم خارجی گفت: اگر مهاجم خارجی با فاکتورهای مد نظر کادر فنی برای پرسپولیس جذب شود که گلزن و تمام کننده باشد، می تواند به سود تیم باشد و اگر نه جز ایجاد دردسرهای مالی بعدی سودی را عاید پرسپولیس نخواهد کرد.

پیشکسوت پرسپولیس بازگشت رامین رضاییان را اتفاق خوبی دانست و در این خصوص تصریح کرد: خرید رامین تصمیم خوبی از سوی کادر فنی قرمزها بود و این بازیکن با توجه به توان و تجربه ای که دارد، می تواند در تیم موفق عمل کند. با اضافه شدن رضاییان، شرایط برای پرسپولیس بهتر شد و به اعتقاد من پرسپولیسی ها با نفرات فعلی و تلاش بیشتر نیاز چندانی به جذب بازیکن و مهره جدیدی ندارند و می توانند با همین نفرات بازهم قهرمان شوند.

وی در مورد بازی آتی پرسپولیس برابر گل‌گهر گفت: امیر قلعه نویی تیم خوبی را در این فصل دارد و شاید اگر بحث کسر امتیازاتش پیش نمی آمد، می توانست در حال حاضر یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل باشد. به هر حال به نظرم این دیدار هم برای پرسپولیس سخت است هم برای گل گهر و می توان پیش بینی کرد این بازی، دیداری زیبا و جذاب از کار درآید. پرسپولیس در هفته های پیش رو چند بازی سخت از جمله بازی برابر گل گهر را پیش رو دارد که برای قهرمانی در پایان فصل محکوم است این بازی ها را با پیروزی و کسب حداکثر امتیاز به سود خود به پایان برساند.

انتهای پیام// 

نظر شما