در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

همایون شاهرخی: تیم ملی می‌تواند اتفاقات خوبی را در جام جهانی قطر رقم بزند/ کیفیت مسابقات لیگ برتر رو به افول است

۱۴۰۱/۰۱/۱۱ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۰۷۱۳۵
همایون شاهرخی: تیم ملی می‌تواند اتفاقات خوبی را در جام جهانی قطر رقم بزند/ کیفیت مسابقات لیگ برتر رو به افول است
مربی قدیمی فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال می‌تواند اتفاقات خوبی را در جام جهانی 2022 قطر رقم بزند.

همایون شاهرخی، پیشکسوت فوتبال، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد شرایط ورزش و فوتبال ایران در سالی که پشت سر گذاشتیم، تاکید کرد: ورزش ما در سال 1400 مثل اتفاقات دیگر جامعه بود و بالا و پایین های زیادی داشت اما امیدوارم در سال جدید اتفاقات بهتری را در ورزش به خصوص در فوتبال شاهد باشیم. در سالی که در آن جام جهانی قطر را در پیش داریم، امیدوارم تیم ملی هم دراین سال اتفاقات خوبی را برای فوتبال ما رقم بزند.

شاهرخی در خصوص اتفاقات خوب و بد فوتبال در سال 1400 افزود: اتفاق بد تغییرات مدیریتی زیاد در بدنه فوتبال به خصوص فدراسیون بود که با حواشی زیادی همراه شده بود، بدی این تغییرات به این خاطر بود که انتخابات فدراسیون را به نوعی زیر سوال برد و چالش هایی را ایجاد کرد. اتفاق خوب هم بدون شک پیروزی ها و موفقیت های تیم ملی بود که در نهایت مسیر صعود زودهنگام مان را به دور بعدی هموار و شادی ویژه ای را به مردم هدیه کرد.

از مربی کهنه‌کار فوتبال در خصوص حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا در سال 1400 سوال کردیم که او در پاسخ به این سوال اظهار داشت: حذف پرسپولیس و استقلال و محرومیت این دو تیم پرطرفدار ایران از حضور در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق بدی برای فوتبال بود اما در این مورد نباید کلاه سر خودمان بگذاریم. درست است که پرسپولیس و استقلال پرطرفدارترین تیم های باشگاهی در ایران هستند اما باید بگویم این دو باشگاه پرایرادترین باشگاه هم محسوب می شوند. شاید در ایران بر روی مشکلات و ایرادهایی که در این دو باشگاه وجود دارد، سرپوش بگذارند اما AFC کلاه سرش نمی رود! اگر منطقی به این اتفاق نگاه کنیم متوجه می شویم که پرسپولیس و استقلال بی دلیل با این محرومیت روبرو نشده اند. این دو باشگاه آنقدر مشکلات داشته و دارند که صدای AFC را هم در آوردند و شاید اگر دور از تعصب ایرانی بودن مان در این زمینه صحبت کنیم، باید بگوییم محرومیت این دو تیم اتفاق خوبی بود تا بالاخره مشکلات این دو باشگاه از یک جایی حل شود و به خود بیاییم و کم کم به فکر رفع کل مشکلات بیفتیم.

شاهرخی در مورد لیگ برتر در سال 1400 و شرایط کلی بازی‌های داخلی در عرصه باشگاهی به خبرنگار  برنا گفت: متاسفانه لیگ ما در سال 1400 نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه رو به افول هم رفته است و مصداق بارز سال به سال دریغ از پارسال بوده است. وقتی می بینیم که اسکلت اصلی تیم ملی ما را بازیکنان لژیونر تشکیل می دهد که به نظرم انتخاب کاملا صحیحی است، یعنی لیگ ما خروجی لازم را برای تیم ملی نداشته و سطح کیفی بازیکنان لیگ پایین تر از حدی است که کادر فنی تیم ملی را برای استفاده از آنها مجاب کند و نشانگر این است که متاسفانه لیگ پویایی را نداریم.

شاهرخی در ادامه اشاره جالبی به شرایط فعلی شاگردانش در تیم ملی داشت و در مورد این موضوع تاکید کرد: وقتی می بینیم تعداد زیادی از شاگردانم در تیم ملی و تیم های باشگاهی در حال حاضر در کادر فنی تیم های مختلف باشگاهی و ملی حضور دارند، خیلی برایم خوشایند است. این موضوع برایم خوشحال کننده است که شاگردان قدیمی به سطحی رسیده اند که در تیم های مختلفی مشغول مربیگری شده اند. به تعدادی از آنها گفته بودم که می توانند مربیان خوبی شوند و این اتفاق برای خیلی از آنها رخ داد.

مربی سرشناس فوتبال در پایان در مورد آرزوهایش در سال جدید گفت: اولین و مهمترین آرزویم در سال جدید برای همه این است که با صحت و سلامت در کنار هم زندگی کنیم و مشکلات اقتصادی کاملا برطرف شود. در زمینه ورزش هم امیدوارم همه ورزشکاران ایران در سال 1401 اتفاقات خوبی را رقم زده و در قسمت بانوان هم بیشتر در مسیر جهانی شدن قدم برداریم. امیدوارم اتفاقی که در والیبال و فوتبال بانوان در سال 1400 تا حدی رقم خورد و باعث خوشحالی ام شد در سال جدید با سرعت و شرایط بهتری ادامه پیدا کند. 

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز