برنا و بررسی عملکرد لژیونرها در سالی که گذشت

هلل یوسه در قلب اروپا با پسری به نام مهدی/ چالش جذاب برای سردار و عقاب کوچک

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۱۱:۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۹۱۰۰
هلل یوسه در قلب اروپا با پسری به نام مهدی/ چالش جذاب برای سردار و عقاب کوچک
در سال 1400 که تیم ملی فوتبال کشورمان برای رسیدن به جام جهانی تلاش ویژه‌ای را در دستور کار خود داشت، لژیونرها جزو مردان تاثیرگذار فوتبال بودند که توانستند نگاه‌ها را به خود معطوف کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ در حالی که تیم ملی در سال 1400 تیمی بود که 15 لژیونر را در جمع خود می دید، یکی از دلایل اصلی موفقیت های ایران در مسیر حضور در جام جهانی را می توان حضور و درخشش این ملی پوشان دانست.

در زیر  عملکرد کلی لژیونرهای ایران را مرور می کنیم؛

شاه ماهی که نامش طارمی است!

اگر از هرکسی در مورد لژیونرهای ایرانی در سالی که گذشت سوال کنیم بدون شک نام مهدی طارمی اولین نامی است که بر زبان جاری می شود. ستاره ای که حالا شاید بتوان گفت پورتو هم برای او کوچک است و می تواند بدون رویاپردازی به تیم های بزرگ تر در قاره سبز فکر کند. گل ها و درخشش او در این فصل به لیگ پرتغال ختم نشد و در لیگ قهرمانان اروپا هم تسری پیدا کرد. پسری که هلل یوسه را به قلب اروپا کشاند. گل های تماشایی او به چلسی، لاتزیو، یوونتوس و ... درحالی رقم خورد که شاید کمتر کسی درخشش او را بدین شکل متصور می شد!

چالش جذاب برای سردار

رفیق فابریک مهدی طارمی در تیم ملی هم یکی از بازیکنان شاخص ایرانی شاغل در اروپا بود. سردار آزمون با گلزنی برابر لیون، بنفیکا، یوونتوس و... نشان داد می تواند پس از مهدی طارمی جزو بهترین لژیونرهای ایرانی لقب بگیرد. این در حالی است که بالاخره پروژه جدایی او از زنیت در روزهای پایانی سال 1400 نهایی شد تا سردار ایرانی ها با پیراهن لورکوزن به دنبال چالش جذاب دیگری در فوتبالش باشد، چالشی که می تواند نامش را در ماه ها و سال‌های آتی بیش از پیش برسر زبان ها بیاندازد. بدون شک درخشش در لورکوزن می تواند اتفاقات خوبی را برای این پسر گنبدی فوتبال رقم بزند.

نمایش ویژه پسر مودب تیم ملی

علیرضا جهانبخش کاپیتان محجوب تیم ملی پس از جدایی از برایتون راهی هلند شد تا بار دیگر در این کشور فوتبال خود را ادامه دهد. جهانبخش، کاپیتان 28 ساله تیم ملی ایران در سالی که گذشت در مجموع عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت تا بتوان از او به عنوان یکی از بهترین های ایران در آن سوی مرزها نامید. بازیکنی که نشان داده حالاحالاها این توان را دارد که نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران در اروپا و تیم ملی باشد.

عقابی به نام امیر

امیر عابدزاده دیگر لژیونر موفق ایران در سال 1400 است، گلری که با وجود مسئولیتی که نام پدرش برای او ایجاد کرد، از خوب ها لقب گرفت. عقاب کوچک با وجود شرایط نسبتا خوب در ماریتیمو در سال گذشته دست به انتخاب مهمی زد و به اسپانیا رفت و با وجود اینکه انتخاب او تیم دسته دومی لالیگا بود اما درخشش او در این تیم، نامش را در این کشور بر سر زبان ها انداخت و توانست با نمایش خوب در پونفرادنیای اسپانیا این شانس را به دست آورد تا در تیم ملی نیز جایگاه خوبی را کسب کرده و در شرایط فعلی خیلی ها برای او در حضور در ترکیب جام جهانی شانس زیادی قائل شوند، اتفاقی که می تواند او را در زمره معدود پسرهای فوتبالیستی قرار دهد که همچون پدر بازی در جام جهانی را تجربه کرده اند.

علیرضا بیرانوند (بواویشتا): دروازه بان تیم ملی به صورت قرضی از تیم آنتورپ راهی تیم بواویشتا پرتغال شده است. بیرانوند که فصل پرفراز و نشیبی را در بلژیک سپری کرده بود، امیدوار بود در تیم بواویشتا و لیگ پرتغال خاطرات تلخش از فوتبال اروپا را پاک کند که حالا خبرهایی مبنی به بازگشت او به فوتبال ایران به گوش می رسد.

علی علیپور (ماریتیمو): مهاجم سابق پرسپولیس به دنبال درخشش در ماریتیمو بود اما این اتفاق آن طور که باید و شاید برای او رخ نداد.  

پیام نیازمند (پورتیموننزه): لیگ پرتغال پس از حضور بیرانوند یک گلر جدید را از فوتبال ایران پذیرا بود. پیام نیازمند دروازه بان تیم ملی و سپاهان به عضویت تیم پورتیموننزه در آمد اما او هنوز فرصت چندانی برای نمایش توانایی های خود به دست نیاورد.

سامان قدوس (برنتفورد): سامان قدوس بعد از محرومیت، ابتدا به صورت قرضی و سپس دائمی به برنتفورد رفت و با این تیم به لیگ برتر انگلیس راه یافت تا نماینده ایران در لیگ جزیره باشد.

میلاد محمدی، احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد (آ. اک یونان): مدافع چپ تیم ملی پس از حضور در تیم خنت به آ. اک یونان پیوست و در حال حاضر در این تیم حضور دارد. این در حالی است که در حال حاضر نفراتی مثل حاج صفی و کریم انصاری فرد 3 ایرانی حاضر در این تیم یونانی هستند.

علی قلی زاده (شارلوا): وینگر و هافبک ایرانی تیم شارلوا با وجود اخباری در خصوص جدایی اش از شارلوا همچنان در بلژیک حضور دارد و توانسته است مهره مثمرثمری برای تیمش باشد.

الهیار صیادمنش (هال سیتی): پس از حرف و حدیث های بسیار الهیار به هال سیتی پیوست تا او نیز سال ویژه ای را برای فوتبال خود پشت سر بگذارد.

لژیونرهای آسیایی

سعید عزت اللهی پس از جدایی از فوتبال دانمارک چندی پیش راهی تیم فوتبال الغرافه شد تا شاگرد استراماچونی سرمربی سابق آبی ها شود.

مرتضی پورعلی گنجی دیگر مدافع تیم ملی ایران فصل گذشته راهی تیم شنژن چین شد اما به دلیل مصدومیت نتوانست بازی‌های زیادی انجام بدهد.

مجید حسینی مدافع تیم ملی بعد از سه فصل بازی در تیم ترابوزان اسپور، در نهایت قید ادامه بازی در این تیم را زد و راهی کایزری اسپور شد. حسینی چهارمین سال حضورش در لیگ  کشورترکیه را تجربه کرد. این در حالی است که محمد نادری با حضور در تیم آلتا اسپور دیگر ایرانی سرشناس حاضر در لیگ ترکیه بود.

لیگ کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله لیگ‌هایی است که بازیکن ایرانی زیادی در آن حضور دارند. امید ابراهیمی بعد از جدایی از الاهلی، راهی تیم الوکره شد. این در حالی است که شجاع خلیل زاده در الریان قطر، احمد نوراللهی و مهدی قایدی در شباب الاهلی، فرشید اسماعیلی در العربی و محمدحسین کنعانی زادگان در الاهلی امارات و.... فصل نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتند.

 انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز