بررسی عملکرد سرمربیان فوتبال در سالی که گذشت

بهار مربیان جوان با پدیده‌ای به نام ربیعی/ آماده‌باش زارع و حسین‌خانی به لیگ برتری‌ها

۱۴۰۱/۰۱/۰۷ - ۱۱:۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۹۶۳۶
بهار مربیان جوان با پدیده‌ای به نام ربیعی/ آماده‌باش زارع و حسین‌خانی به لیگ برتری‌ها
مربیان جوان و تازه‌کار توانستند شرایط خوبی را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ سال 1400 را در شرایطی به پایان رساندیم که برخی از مربیان جوان و تازه کار در این مدت توانستند شرایط خوبی را در فوتبال ایران رقم بزنند. این در حالی بود که شاید اعتماد مدیران باشگاه ها به این مربیان نیز مزید بر علت شد تا مربیان تازه کار در فوتبال ایران، مجالی را برای نمایش توان فنی خود داشته باشند.

در گزارش زیر به عملکرد مربیان جوان فوتبال ایران در سال 1400 مرور گذرایی داریم:

فرهاد مجیدی و چالش مهم در دوره دوم

در دومین دوره حضور در استقلال فرهاد مجیدی موفق شد شرایط خوبی را در کادر فنی آبی ها داشته باشد و با کمترین نوسان ممکن سال 1400 را به پایان برساند. مجیدی که در دوره قبل حضورش در استقلال شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشت، امیدوار است که با کسب تجارب خوب کم کم به سرمربی باتجربه ای در لیگ برتر تبدیل شود.

محرم نویدکیا تحت حمایت کامل مدیران

سرمربی جوان سپاهان اگرچه در سال اخیر تیمش با افت و خیزهای زیادی در نتیجه گیری روبرو شده و حتی در مقاطعی با استعفا قصد داشت عطای کار مربیگری در لیگ برتر را به لقایش ببخشد اما در نهایت حمایت قاطع مدیران سپاهان از کاپیتان قدیمی زردهای دیار نصف جهان محرم نویدکیا را در سپاهان ماندنی کرد.

پدیده ای به نام محمد ربیعی

بدون شک باید عنوان مربی پدیده این فصل از لیگ برتر را محمد ربیعی اختصاص داد، مربی که پله های حضور در این مسیر را با سلسله مراتب طی کرد و از مربیگری در پایین ترین سطح فوتبال در ایران و حضور در دسته های پایین، خود را به جایگاه ویژه در بین مربیان برتر لیگ بیست و یکم و سال 1400 رساند. شاید تا یکی دو فصل قبل برای خیلی ها نام محمد ربیعی نام شناخته شده ای نبود اما با شرایط خوب مس رفسنجان در لیگ برتر، حالا ربیعی هم بین فوتبالی ها و مربیان لیگ برتری سری بین سرها درآورده و به نام مهمی تبدیل شده است.

تجربه آموزی برای این دو مربی جوان

اگرچه در حال حاضر جایگاه تیم های هوادار و شهرخودرو جایگاه چندان درخور توجهی نباشد اما این عنایتی و سیدعباسی که اولین تجربه حضور در نیمکت تیم های لیگ برتری را پشت سر می گذارند، امیدواری های زیادی دارند تا بتوانند با تجربه اندوزی در این فصل خود را برای آزمون های مهمی که در آینده انتظارشان را می کشد، آماده کنند. در این میان شرایط برای رضا و تیمش در جدول مناسب تر است و سیدعباسی برای حفظ شهرخودرو در لیگ برتر کار سختی را پیش روی خود می بیند.

نماینده‌های شایسته‌ای در لیگ دسته اول 

در بین تیم های برتر حال حاضر لیگ دسته اول حضور سرمربیان جدید می تواند نقطه عطفی برای فوتبال ما در سالی که گذشت، باشد. مازیار زارع این روزها در سمت سرمربی ملوان برای حضور در لیگ برتر تلاش ویژه ای را در لیگ دسته اول دارد و انزلی چی ها با او از شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر برخوردار هستند. این در حالی است که فرزاد حسین خانی با حضور در راس کادر فنی  تیم مس کرمان دیگر مربی جوان فوتبال ایران در سال 1400 بود که پیش بینی می شود با تیمش در ادامه فصل جاری در لیگ دسته اول حرف های زیادی برای گفتن دارد و به لیگ برتر هم صعود کند.

انتهای پیام//   

نظر شما