پرسپولیس- استقلال؛ آخرین دربی قرن با حال و هوای قهرمانی

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۱۰۴۰۹
پرسپولیس- استقلال؛ آخرین دربی قرن با حال و هوای قهرمانی
آخرین دربی سال 1400 در آخرین روزهای سال به عنوان آخرین دربی قرن در حالی برگزار می‌شود که این دیدار با توجه به حساسیت‌های جدولی با شرایط کاملا ویژه‌ای پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ در حالی که روزهای پایانی سال و هیجان رسیدن سال نو و تعطیلات تمام اتفاقات را تحت الشعاع قرار داده است، برگزاری دربی 98 شرایط ویژه ای را بر روزهای شلوغ و پرمشغله پایانی سال حاکم کرده و خیلی ها برای رسیدن زمان آغاز دیدار پرسپولیس و استقلال و هیجان آن لحظه شماری می کنند.

پرسپولیس و استقلال در شرایطی برای بازی آماده می شوند که نتیجه و اتفاقات این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حالی که استقلال صدرنشین اختلاف 6 امتیازی را با رقیب سنتی خود در جدول دارد، برای بازی روبروی حریف سنتی اش اصلا دوست ندارد بازنده باشد چرا که لغزش احتمالی آبی ها می تواند در ادامه فصل برای مجیدی و شاگردانش گران تمام شود.

در آن سوی میدان یحیی گل محمدی و پسرانش با وجود فاصله 6 امتیازی تا جایگاه اول در جدول رده بندی، به پیروزی در این دیدار و کسب سه امتیاز ارزشمند آن نیاز مبرم دارند تا با کاهش فاصله با جدی ترین رقیب خود در جدول برای کسب عنوان قهرمانی، به امتیاز از دست دادن های استقلال در بازی های بعدی اش بیشتر از قبل امیدوار شوند. با این تفاسیر پیروزی در این میدان برای قرمزهای تهرانی می تواند حکم یک پرش ویژه برای رسیدن به صدر جدول باشد. این در حالی است که شاید در شرایط فعلی نتیجه مساوی بیشتر از این که خوشایند پرسپولیسی ها باشد برای استقلالی ها بهتر خواهد بود.

523

دو تیم برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند و بدون محروم پای این میدان می گذارند، این در حالی است که از نظر بازیکن مصدوم، غیبت دو پرسپولیسی در این بازی مهم قطعی است. در شرایطی که سیامک نعمتی و عیسی آل کثیر به دلیل مصدومیت شانسی برای همراهی قرمزها در دربی 98 ندارند، از اردوی استقلال خبری مبنی بر مصدومیت بازیکنی برای این شهرآورد به گوش  نمی رسد تا بدین ترتیب شرایط استقلال از این حیث در مقایسه با پرسپولیس بهتر باشد.

با توجه به حساسیت های موجود در جدول و همین طور شرایط خاص حاکم در این دیدار، به نظر می رسد کادر فنی دو تیم برنامه های تاکتیکی و ترکیب های ویژه را برای این بازی در ذهن خود مرور می کنند و در تلاش هستند با بسته نگه داشتن مشت خود برای رقیب در زمین سورپرایزها و شگفتانه هایی را رو کنند و با استفاده از این مسئله بتوانند در بازی برای موفقیت خود برگ برنده رو کنند و در نهایت به نتیجه دلخواه خود در این دیدار برسند. ضمن اینکه در این رقابت شاهد حضور هواداران در استادیوم آزادی خواهیم بود که می تواند بعد از مدت ها حال و هوای خاصی را به دربی سرخابی ها که نتیجه آن تاثیر زیادی در معرفی تیم قهرمان دارد، ببخشد.

بازی حساس و سرنوشت ساز سرخابی‌ها که دربی شماره 98 دو تیم در تاریخ  رقابت ها محسوب می شود، از ساعت 17:30 در حالی انجام می شود که با اعلام کمیته داوران فدراسیون سیدمهدی سیدعلی، محمدرضا منصوری، فرهاد مروجی و محمدحسین زاهدی فر تیم داوری این دیدار مهیج و حساس را تشکیل می دهند.

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز