در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

حشمت مهاجرانی: کارنامه تیم ملی درخشان است/ شانس تاریخ سازی در جام جهانی قطر را داریم

۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۰۶۱۲
حشمت مهاجرانی: کارنامه تیم ملی درخشان است/ شانس تاریخ سازی در جام جهانی قطر را داریم
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: شانس تاریخ سازی در جام جهانی 2022 قطر را داریم.

حشمت مهاجرانی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود کسالت و بیماری که داشت مثل همیشه به درخواست ما برای  شرکت در گفت‌وگوی نوروزی با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا پاسخ مثبت داد و صحبت‌های ویژه‌ای را با ما داشت. ضمن آرزوی سلامتی برای سرمربی قدیمی تیم ملی این گفت‌وگو را مرور می کنیم:

- شرایط فوتبال ایران در سال 1400 در زمینه باشگاهی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما در این سال شروع خوبی در لیگ داشتیم و چند تیم از جمله پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل گهر، مس رفسنجان و آلومینیوم شروع پرقدرتی در لیگ بیست و یکم داشتند ولی در ادامه تعدادی از تیم ها از کورس خارج شدند. شروع خوب گل گهر و آلومینیوم نویدبخش شرایط فوق العاده ای برای این تیم ها بود اما به نظرم با کسر 7 امتیاز از تیم امیر قلعه نویی ظلم بزرگی به این تیم شد؛ اتفاقی که مقصران دیگر هم داشت اما در نهایت در حق گل گهر ظلم شد. آلومینیوم هم با خطیبی شرایط خوبی را دنبال می کرد اما این روند ادامه دار نشد تا منجر به جدایی خطیبی از این تیم شود. در مورد شرایط استقلال و پرسپولیس هم باید بگویم استقلال در این فصل بالانس خوبی داشت و در این بین نباید از وضعیت خوب پرسپولیس هم غافل شویم. پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و با قدرت در این فصل حضور پیدا کرد.

- شرایط تیم ملی را در سالی که گذشت چطور دیدید؟

تیم ملی در سال 1400 یک کارنامه کاملا درخشان را داشت و نمره خوبی را به خود اختصاص داد. تیم ملی در این سال با نمایشی مطلوب موفق شد بدون باخت صعودش را به جام جهانی مسجل کند، اتفاقی که برای فوتبال ایران، یک اتفاق مهم و خوب محسوب می شد.

- پیش‌بینی‌تان از عملکرد تیم ملی در دو بازی که در  ایام نوروز برگزار می‌شود، چیست؟

درست است دو بازی باقی مانده ایران در مسیر رقابت های انتخابی جام جهانی به لحاظ امتیازی برای ما حساسیتی ندارد و صعود ما به جام جهانی مسجل شده است اما باید به این موضوع اشاره داشته باشم که نتیجه این دو دیدار برای ما مهم است و نباید فکر کنیم دو بازی تشریفاتی را پیش روی داریم چرا که نتیجه دو بازی در تاریخ به ثبت می رسد و ما باید تلاش کنیم در این بازی ها هم روند نتیجه گیری خوب مان را حفظ کرده و بتوانیم با قدرت خود را برای حضور در جام جهانی آماده کنیم.

- برای صعود به مرحله بعد جام جهانی چقدر شانس متصور هستید؟

فوتبال قابل پیش بینی نیست و عوامل زیادی می تواند در موفقیت تیم ملی در جام جهانی موثر باشد. ما در دوره های 1978 و 1998 تیم های خوبی داشتیم که می توانستیم به دور بعد صعود کنیم. این شانس در دوره حضور کی روش هم برای تیم ملی ما وجود داشت که در نهایت این امر محقق نشد. با این وجود با توجه به نیروی انسانی مستعد و لژیونرهای خوبی که در حال حاضر در تیم ملی وجود دارد فکر می کنم اگر با قرعه خوب و مناسبی روبرو شویم، این شانس را داریم که در قطر تاریخ سازی کرده و به دور دوم جام جهانی برسیم.

- در سال جدید چه پیام نوروزی برای مردم ایران دارید؟

به عنوان یک ایرانی، سال جدید را به تمامی هموطنانم در سراسر دنیا تبریک می گویم و امیدوار هستم که سال 1401 سالی پر از اتفاقات خوب و آرامش برای تمام ایرانی ها باشد. آرزوی اصلی من سلامتی و صلح و آرامش برای همه هموطنانم است که در سایه این مسائل مردم کشورم بتوانند شرایط خوب و ایده آلی را برای زندگی در کنار خانواده ها و عزیزان خود داشته باشند. 

انتهای پیام//

نظر شما