همه استانداردها را برای میزبانی رعایت می‌کنیم

حسینی: چرا راگبی در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور نداشته باشد؟!

۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۰۷:۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۱۲۱۰۷
حسینی: چرا راگبی در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور نداشته باشد؟!
رئیس انجمن راگبی ایران به رشد و توسعه این رشته امیدوار است.

میرمهدی حسینی، رئیس انجمن راگبی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: پس از برنامه ریزی در ورزش راگبی در حال ریل گذاری هستیم تا راگبی در چند ماه آینده در مسیر پیشرفت حرکت کند.

سال ۱۴۰۰ برای ایران چگونه بود و سال ۱۴۰۱ را چگونه پیش بینی می کنید؟ در حقیقت سال ۱۴۰۰ یکی از سالهای نسبتاً پرکار انجمن راگبی بود، ما در این سال برنامه‌های نرمال خود را مانند شرکت در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که مقام دوم در آقایان و سوم برای اولین بار در تاریخ این ورزش در ایران برای بانوان کسب شد و همچنین توانستیم لیگ خوبی را برگزار کنیم و برنامه ریزی مفصل برای تیم های امید و جوانان داشته باشیم ضمن اینکه میزبان آقای قیس رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا در اواخر سال بودیم تا میزبانی غرب آسیا برای نخستین بار به ایران داده شود. همچنین دیدار با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک و ریاست فدراسیون انجمنهای ورزشی داشتیم تا حمایتشان را از ورزش راگبی داشته باشند. در سالی که گذشت با توجه به اتفاقات خوب که افتاد قطعا ما سال خیلی دشوار و مهمی را در پیش رو خواهیم داشت که امیدوارم بتوانیم در آن سربلند باشیم.

پس از ورود قیس به ایران و دیدارشان با جناب آقای وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک دیدگاه وزیر نسبت به ورزش راگبی چگونه است؟ به نظرتان این ورزش مهیج می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد؟ جناب آقای دکتر سجادی یک وزیر ورزشی هستند که در بهترین مسابقات به صورت ورزشکار حضور داشتند و کسی است که در ورزش تخصص دارد. دکتر سجادی و آقای صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک شدیداً روی ورزش های المپیکی توجه ویژه‌ای دارند و صرفاً توجه فقط به فوتبال و کشتی و بسکتبال ندارند به همین دلیل از آنها درخواست کردیم که ورزش راگبی هم جزو ورزش‌های حاضر در مسابقات آسیایی باشد، اهمیت دادن به ورزش المپیکی راگبی جای تقدیر دارد. البته از آنجا که این ورزش جزو ورزشهای پرطرفدار دنیا می‌باشد چرا نباید توجه بیشتری به آن کرد؟ چرا نباید در مسابقات آسیایی حضور داشته باشد؟! همه ما می دانیم راگبی پتانسیل لازم برای موفقیت را دارد.

در خصوص میزبانی غرب آسیا بگویید و آیا ایران می‌تواند میزبان مسابقاتی همچون آسیا باشد؟ بله! همانطور که گفتید این یک رویداد بسیار مهم و بزرگ است که برایمان اتفاق افتاده است. باید بتوانیم با میزبانی خوب و استانداردهای لازم میزبان مسابقات بزرگتر باشیم، با تلاش جناب آقای وزیر، دکتر علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی که الحق برای راگبی تلاش می‌کنند و همچنین آقای صالحی امیری و بنده جلساتی با آقای قیس داشتیم که بسیار به راگبی آسیا کمک می‌کنند میزبانی غرب آسیا از لبنان به ایران داده شد و لبنان هم در این موضوع به ما کمک کرد و از این بابت از دوستم الکس تشکر می‌کنم. برای میزبانی مسابقات غرب آسیا باید امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داشته باشیم که با همکاری وزیر محترم و رئیس فدراسیون این موضوع در حال انجام است و مشکلی برای میزبانی نداریم. البته در دوره وزیر قبلی زمین ورزش راگبی گرفته شد تا این ورزش المپیکی بدون زمین بماند حال خوشبختانه دکتر سجادی و آقای علیپور تلاش کردند که یک زمین با شرایط و کیفیت مناسب در اختیار ما قرار دهند.

در پایان هم هدفم این است که در ورزش راگبی ریل گذاری کنیم که تا چند ماه آینده در مسیر پیشرفت حرکت کنیم که انشالله میسر خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما