نکونام: هر بازی در آسیا برای ما خاص خواهد بود

۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۸:۲۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۵۹۷۶
نکونام: هر بازی در آسیا برای ما خاص خواهد بود
سرمربی فولاد می‌گوید تجربه‌ای که این تیم از سال‌های گذشته کسب کرده، در این دوره به آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فولاد خوزستان فردا در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر الغرافه قرار خواهد گرفت.

جواد نکونام، سرمربی فولاد خوزستان، در ابتدای صحبت‌هایش در نشست خبری پیش از این بازی گفت: از مسئولان AFC و کشور عربستان به خاطر میزبانی تشکر می‌کنم. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که مثل کشورهای اروپایی هر تیمی بتواند میزبانی بازی‌های خودش را داشته باشد‌؛ همین طور که ما دوستانه و صمیمی می‌آییم و در کشور عربستان بازی می‌کنیم و از ما مهمان‌نوازی می‌شود، دوست داریم دوستان عزیزمان در فدراسیون فوتبال عربستان و تیم‌های فوتبال عربستانی به ایران بیایند و ما هم بتوانیم مهمان‌نوازی‌شان را جبران و از آنها تشکر کنیم.

سرمربی فولاد در ادامه درباره بازی فردا عنوان کرد: می‌دانیم با چه تیم خوب و باکیفیتی که بازیکنان تاپی در تیم‌شان دارند بازی داریم. می‌دانیم اگر غفلت کنیم شرایط برای‌مان سخت خواهد و بازیکنان باکیفیتی که دارند می‌توانند در لحظه بازی را عوض و شرایط را برای ما سخت کنند. باید با هوش، با تمرکز و با کیفیت بازی کنیم. الغرافه مربی خوب و شناخته‌شده‌ای دارد که در کشور ما از محبوبیت بالایی برخوردار است. می‌دانیم فردا بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت و کیفیت بازیکنان و مربی‌شان کار ما را سخت می‌کند.

او افزود: همانطور که می‌دانید یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران سعید عزت‌اللهی در الغرافه بازی می‌کند که امیدوارم در جام جهانی برای کشورمان بدرخشد. امیدوارم فردا شرایط بازی برایمان طوری پیش برود که بتوانیم تیم حریف را کنترل کنیم و از نقاط ضعف‌شان استفاده کنیم و در گروه موفق باشیم.

نکونام در ادامه در خصوص گروه فولاد در لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظر من گروه ما، سخت‌ترین گروه مسابقات است و تیم‌ها واقعا شرایط نزدیکی دارند. ما می‌دانیم از بازی‌ها چه می‌خواهیم و باید با تمام تمرکز وارد مسابقات شویم. هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم و هیم حریفی را بیش از حد سخت نمی‌گیریم. شرایط را بازی به بازی جلو می‌بریم. خیلی دوست دارم تاکید کنم که در این گروه تیم‌های باکیفیتی وجود دارند که بازیکنان بزرگی از آفریقا و آمریکا جنوبی دارند که اگر غفلت کنیم، می‌توانند ضربه بزنند. ما هم شرایطی داریم که بازیکنان‌مان با تلاش و تمرکز، می‌توانند فردا بهترین عملکرد را داشته باشند.

او با بیان اینکه تجربیات سال گذشته به فولاد کمک خواهد کرد توضیح داد: ما در مسابقاتی قرار داریم که هر روز و هر بازی آن برای ما یک تجربه خاص است. سال قبل توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم و در این جام حضور داشته باشیم ولی بازی پلی‌آف داشتیم و تمام هدف‌مان این بود که بتوانیم به مرحله گروهی صعود کنیم؛ بازی‌های سختی که در مرحله گروهی داشتیم شرایط را برای ما سخت می‌کرد. تمام برنامه‌ریزی‌مان این بود که به مرحله گروهی صعود کنیم و تجربه‌ای را برای امسال به دست بیاوریم. با عملکرد خوب‌مان در سال گذشته و قهرمانی جام حذفی توانستیم دوباره در این مسابقات حضور پیدا کنیم. تجربه پارسال را با خودمان داریم و از شرایط گذشته درس گرفته‌ایم. آماده هستیم از اشتباهات قبل استفاده کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم و از تجربه‌های خوب‌مان هم برای نتایج بهتر در این لیگ استفاده کنیم. قطعا هر سال و هر بازی برای ما تجربه خاصی است که به ما کمک می‌کند. امسال برایمان کاملا سال متفاوتی خواهد بود و در تمام بازی‌ها مبارزه می‌کنیم و می‌جنگیم تا بتوانیم موفق باشیم.

نکونام درباره تفاوت تیم امسال با سال گذشته گفت: ما کاملا تیم متفاوتی هستیم. ما حدود دو سال بود که به خاطر شرایطی که داشتیم نمی‌توانستیم بازیکن جدیدی به تیم اضافه کنیم ولی امسال توانستیم بازیکنان جدید خوبی را به تیم اضافه کنیم و قطعا یک سری از بازیکنان هم از تیم ما جدا شده‌اند اما الان یک تیم متفاوت، باتجربه هستیم که با بازیکنان جدید نیروی تازه‌ای به تیم اضافه کردیم. باید در مسابقات هم کیفیت‌مان و خواستنی که در تیم‌مان هست را نشان بدهیم. قطعا امسال تیم متفاوتی خواهیم بود.

سرمربی فولاد تاکید کرد: اینکه تیم ما حدود دو سال نتوانسته بود از بازیکنان جدید استفاده کند و بازیکن کافی نداشتیم که در لیگ به این بزرگی از آنها استفاده کنیم و به بعضی بازیکنان استراحت بدهیم، یکی از تفاوت‌هاست. تجربه‌ای که بازیکنان به دست آورده‌اند یکی دیگر از تفاوت‌هاست. ما سال گذشته تیم کاملا جوانی داشتیم که خیلی از بازیکنان‌مان برای بار اول در این مسابقات مهم بازی می‌کردند و کم‌تجربه بودیم. الان حدود سه سال است که تیم ما با هم کار می‌کنند و نفرات قدیمی باتجربه‌تر شده‌اند و نفرات جدیدی هم که اضافه شده‌اند بازیکنان باتجربه‌ای هستند که قبلا در این لیگ بازی کرده‌اند. در این تورنمنت تجربه خیلی به ما کمک می‌کند؛ ما از تجربه پارسال، تجربه بازیکنانی که اضافه شده‌اند و نیروی تازه تیم استفاده می‌کنیم تا موفق باشیم.

نکونام در پایان گفت: در لیگ ایران تیم‌های خوبی حضور دارند و تمام تیم‌ها برای موفقیت و پیشرفت تلاش می‌کنند و برنامه دارند. در سه سالی که من در باشگاه بودم تلاش کردیم تیم قابل احترام و با پرستیژی در لیگ داشته باشیم و فکر می‌کنم تا حدودی موفق بودیم. الان زمانی است که باید فقط به بازی کردن فکر کنیم. دوست دارم تیم و بازیکنانم فقط به بازی کردن و لذت بردن از حضور در این جام و بازی مقابل تیم‌های خوب آسیایی و بازیکنان خوبی که در این دوره حضور دارند، فکر کنند. باید بازی کنند و لذت ببرند و بهترین عملکرد را داشته باشند تا ببینیم در آینده و در بازی‌ها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما