هنرجو در بازدید رییس کمیته المپیک از فدراسیون اسکیت: مشکل ورزشکاران ما تجهیزات است

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۵:۴۵:۱۰
کد خبر: ۱۳۱۷۷۰۵
هنرجو در بازدید رییس کمیته المپیک از فدراسیون اسکیت:  مشکل ورزشکاران ما تجهیزات است
رئیس کمیته ملی المپیک و هیات همراه ظهر امروز دوشنبه 22 فروردین بازدیدی از فدراسیون اسکیت داشتند.

به گزارشا خبرگزاری برنا، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 چین و نصرالله سجادی از فدراسیون اسکیت بازدید کردند.

مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت در این بازدید گفت: چهار رشته ما در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت. دو رشته ما حتما مدال خواهند گرفت اما رنگ آن را نمی‌گویم چون کشورهای دیگر هم بیکار نیستند و کار می‌کنند. ما هر روز چک می‌کنیم که رقبا چه رکوردهایی دارند اما نظرمان این است که امکان گرفتن مدال وجود دارد.

وی در مورد مشکلات ورزشکاران اسکیت بیان کرد: مشکل ورزشکاران ما تجهیزات است و با آنها صحبت کنید این را می‌گویند و مصرف چرخ آنها بسیار بالا است. ما در بخش سرعت می‌خواهیم از دو بازیکن رده بالای جهان استفاده کنیم که کنار بازیکنان ما باشند تا رقابت ایجاد شود. ما کارهای اداری آن را انجام می‌دهیم و از کمیته‌ ملی المپیک کمک می‌گیریم. مذاکره‌ای با مربی کلمبیا هم داشتیم که دو، سه هفته به ایران بیاید و اعلام کرده آموزش‌هایی را به مربیان ایرانی می‌دهد‌.  زمینی که داریم رنگ ندارد و باید رنگ شود که با زمین‌هایی که مسابقه می‌دهیم، همخوانی داشته باشد.

رییس فدراسیون اسکیت ادامه داد:در حال حاضر روی دو رشته ای که در بازیهای آسیایی هانگژو حضور دارند متمرکز شده ایم و همه سعی خود را می کنیم تا دو رشته در این بازی ها مدالی خوش رنگ بگیرند.همچنین در اصفهان  نیز رشته فری استایل در حال آمده سازی است.

وی افزود:در نظر داریم دو اعزام برون مرزی یکی برای فری استایل و یکی برای رشته سرعت داشته باشیم همچنین 4 مرحله اردو به میزان 10 روز که ممکن است یک هفته در میان برگزار شود تا قبل از بازی های اسیایی برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شناخت خوبی از تمامی رقیب هایمان داریم اظهار داشت:همچنین در نظر داریم از مربی خارجی نیز استفاده کنیم تا در کنار مربی های داخلی کار کنند.

هنرجو گفت:26 هزار ورزشکار سازمان یافته در اسکیت داریم همچنین رشته برد المپیکی شده و تنها رشته المپیکی ما است اما برای ان زیر ساختی وجود ندارد .

همچنین نصیری نایب رییس فدراسیون گفت:رشته اسکیت در کشور ما یک فرصت است و در بعد همگانی و قهرمانی جا باز کرده و نیاز به نگاه ویژه کمیته المپیک و وزارت ورزش دارد.

در ادامه مریم وفاخواه، نایب رئیس بانوان اسکیت نیز گفت: اسکیت رشته‌ای است که زنان زیادی در آن فعالیت دارند. دختران برای بازی‌های آسیایی نیاز به  اردوها و مسابقات تدارکاتی در خارج از کشور دارند و اگر این نیازها برطرف شود،  شانس کسب مدالشان بیشتر می‌شود. همچنین نیاز به مربی خارجی دارند. امیدوارم توجه ویژه‌ای به این رشته شود.

همچنین حمید رضا بخارایی دبیرکل  فدراسیون اسکیت بیان داشت:با توجه به جامعه آماری بالایی که این رشته دارد با مدال آوری در هانگژو می توانیم به جایگاه اصلی این ورزش دست پیدا کنیم  و این مدال تحولی در اسکیت کشور به جا خواهد گذاشت.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز