جنگ ستارگان جهان در تهران

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۱:۴۱:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۶۵۲۸
جنگ ستارگان جهان در تهران
مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 24 اردیبهشت آغاز می‌شود و تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها با ستارگان مطرح والیبال جهان به مدت هفت روز در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرگزاری برنا، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 از 24 تا 30 اردیبهشت با حضور هشت تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها بهترین و مشهورترین بازیکنان جهان را برای کسب جام بیست‌ودوم جذب کردند و این موضوع جذابیت بازی‌های تهران را دو چندان کرده است.

نخستین دوره این رقابت‌ها در سال 1999 در چین برگزار شد و به غیر از سال‌های 2004 و 2020 که این مسابقات به دلیل شیوع بیماری سارس و کووید 19 برگزار نشد، در سایر سال‌ها رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا برگزار شده است.

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 24 اردیبهشت در تهران آغاز می‌شود تا والیبال ایران برای چهارمین بار در این رقابت‌ها میزبان باشد. جمهوری اسلامی ایران در سال 2002 برای نخستین بار میزبان این رقابت‌ها شد و در سال‌های  2004 و 2013 نیز میزبانی به ایران رسید.

تیم‌های شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر سال 1400 و پیکان تهران به عنوان میزبان، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند. شهدابی‌ها نخستین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند اما پیکان سابقه دیرینه در این مسابقات دارد.

** جنگ ستارگان در تهران

تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا با ستارگان مطرح والیبال جهان به مدت هفت روز در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

باشگاه‌ والیبال پیکان به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا به منظور حضوری مقتدرانه در رقابت‌های جام باشگاه‌های قاره کهن با تیمی قدرتمند در این مسابقات شرکت می‌کند.

باشگاه پیکان به طور رسمی اعلام کرد که اروین انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، سعید معروف و سیدمحمد موسوی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا این تیم را همراهی خواهند کرد.

بر این اساس نیمیر عبدالعزیز ستاره تیم ملی هلند و اروین انگاپت بازیکن ارزشمند تیم ملی فرانسه که هردو عضو باشگاه مودنای ایتالیا هستند ، به پیکان ملحق شده‌اند.

همچنین سعید معروف و سیدمحمد موسوی دو ستاره سابق تیم ملی ایران که در سال‌های گذشته عناوین جهانی مختلفی را به دست آورده‌اند هم یار پیکان در رقابت‌های آسیایی خواهند بود.

همچنین با اعلام باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت شهداب یزد جانگردن پرین (John Gordon Perrin) دریافت قدرتی و ستاره تیم ملی کانادا و باشگاه «لوکوموتیو نووسیبرسک روسیه» با عقد قراردادی رسمی برای حضور در رقابت های جام باشگاه های آسیا به عضویت تیم والیبال مقاومت شهداب یزد درآمد.

فهرست اولیه تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها نشان می‌دهد که دیگر تیم‌های شرکت کننده نیز با بازیکنان مطرحی در این مسابقات حضور می‌یابند. دیمیتری موزرسکی بازیکن 218 سانتی متر تیم ملی روسیه که با تیم سانتوری ژاپن به تهران می‌آید از جمله این بازیکنان است.

** رکوردهای دست نیافتنی ایران

والیبال ایران با 22 مدال شامل 15 طلا، چهار نقره و سه نشان برنز پرافتخارترین کشور قاره کهن آسیا در این رقابت‌ها محسوب می‌شود که این رکورد تا سال‌های متوالی حتی اگر نمایندگان ایران مدالی کسب نکند، پابرجا خواهد بود.

از نظر تعداد قهرمانی کره‌جنوبی با دو مدال طلا در رتبه دوم آماری این مسابقات قرار دارد، اما از نظر تعداد مدال‌ها قطر با 11 مدال شامل یک طلا، 6 نقره و چهار برنز دومین کشور پرافتخار محسوب می‌شود.

تیم پیکان تهران با هفت قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو نشان برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این رقابت‌ها است که امسال نیز به عنوان میزبان در این مسابقات شرکت می‌کند. پیکانی‌ها که عنوان سومی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارند، در سال‌های 2006 تا 2011 شش قهرمانی متوالی در این مسابقات به دست آوردند.

نماینده ورامین و بانک سرمایه نیز با دو قهرمانی و صنام، کاله مازندران، خاتم اردکان و فولاد سیرجان ایرانیان نیز با یک قهرمانی از باشگاه‌های افتخارآفرین ایران در این رقابت‌ها هستند. صنام، سایپا و کاله مازندران نیز یک عنوان نایب قهرمانی در این مسابقات دارند.

گفتنی است در برخی سال‌ها همانند امسال دو نماینده از ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

** شش ایرانی در کمیته فنی

کنفدراسیون والیبال آسیا هشت نفر را به عنوان اعضای کمیته کنترل رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا معرفی کرده است که 6 ایرانی در بین آن‌ها فرار دارند.

فهرست اعضا به قرار زیر است:

رئیس کمیته کنترل: امیل جبور (لبنان)

کمیته فنی: محمود افشاردوست (ایران) و امیر طلوع‌کیان (ایران)

کمیته داوری: فرهاد شاهمیری (ایران) و جیراچای (تایلند)

پزشکی: دکتر غلامرضا نوروزی (ایران)

V.I.S: مرتضی افجه‌ای (ایران)

رسانه‌ای: مریم حسابی (ایران)

** اجازه حضور دو بازیکن خارجی در زمین

کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) به تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 مجوز استفاده از دو بازیکن خارجی در جمع بازیکنان داخل زمین را داده است.

کنفدراسیون والیبال آسیا برای جذب بازیکن خارجی محدودیتی برای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 قائل نشده است، اما تیم‌ها در زمین مسابقه تنها اجازه استفاده از دو بازیکن خارجی را دارند.

داشتن ITC دوره زمانی 2021 – 2022 برای بازیکنان خارجی تیم‌ها الزامی است.

** گروه‌بندی و برنامه کامل مسابقات

گروه‌بندی مرحله مقدماتی بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا بدین شکل است:

گروه A : ایران (پیکان)،  تایلند (ناخون راتچاسیمای)، عراق (گاز جنوبی) و ژاپن (سانتوری سانبردز)

گروه B : ایران (مقاومت شهداب یزد)، قطر (الریان)، قزاقستان (تاراز) و عراق (اربیل)

کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) برنامه مرحله گروهی این رقابت‌ها را اعلام کرد که به قرار زیر است:

**‌ شنبه 24 اردیبهشت

ساعت 10؛ ژاپن (سانتوری سانبردز) – تایلند (ناخون راتچاسیمای)

ساعت 13: قطر (الریان) – قزاقستان (تاراز)

ساعت 16: ایران (پیکان) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت 19: ایران (مقاومت شهداب یزد) – عراق (اربیل)

** یکشنبه 25 اردیبهشت

ساعت 10؛ تایلند (ناخون راتچاسیمای) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت 13: قزاقستان (تاراز)  – عراق (اربیل)

ساعت 16: ژاپن (سانتوری سانبردز) – ایران (پیکان)

ساعت 19: قطر (الریان) – ایران (مقاومت شهداب یزد)

** دوشنبه 26 اردیبهشت

ساعت 10؛ ژاپن (سانتوری سانبردز) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت 13: عراق (اربیل) – قطر (الریان)

ساعت 16: ایران (پیکان) – تایلند (ناخون راتچاسیمای)

ساعت 19: ایران (مقاومت شهداب یزد) – قزاقستان (تاراز)

روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند و در مرحله یک چهارم نهایی (چهارشنبه 28 اردیبهشت) تیم‌های اول تا چهارم جدول گروه A به صورت ضربدری به مصاف تیم‌های اول تا چهارم گروه B می‌روند. مراحل نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 نیز روزهای پنج‌شنبه و جمعه 29 و 30 اردیبهشت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما