استقلال تهران یک- شهرخودرو مشهد صفر

رمضانی استقلال را به قهرمانی نزدیک کرد/ صدرنشینی آرمانی!

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۲۱:۳۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۱۹۱
رمضانی استقلال را به قهرمانی نزدیک کرد/ صدرنشینی آرمانی!
تیم فوتبال استقلال برابر شهرخودرو به پیروزی رسید تا گام بلندی را برای قهرمانی در لیگ برتر بردارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم های فوتبال استقلال تهران و شهرخودرو مشهد امشب در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل آرمان رمضانی به سود استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان گام بلندی را برای قهرمانی بردارند.

شهرخودرو بازی را بهتر از استقلال شروع کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت. دلیل این اتفاق احتمالا توقف پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن بود و دست کم گرفتن شهرخودروی انتهای جدولی بود اما به مرور شاگردان فرهاد مجیدی بازی را به تعادل کشیدند. تنها موقعیت خطرناک استقلال و این دیدار تا دقیقه 30 موقعیتی بود که ارسلان مطهری در دقیقه 12 از دست داد. البته این موقعیت روی حرکت بازیکنان استقلال نبود و مطهری روی تعلل دروازه‌بان شهرخودرو در گوشه محوطه جریمه، توپ‌ربایی کرد که ضربه‌اش در میانه راه توسط مدافع شهرخودرو به کرنر رفت. البته شوت مطهری به دروازه خالی شهرخودرو کیفیت لازم را هم نداشت و اگر مدافع نبود، بازهم توپ وارد دروازه نمی‌شد. پس از 20 دقیقه بالاخره استقلال یک موقعیت خطرناک دیگر ایجاد کرد. رودی ژستد در دقیقه 32 ارسال جعفر سلمانی را با ضربه سر به سمت دروازه شهرخودرو زد که این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. شاگردان مجیدی پس از این موقعیت کمی به خودشان آمدند و مالکیت توپ را بیشتر در اختیار داشتند اما بازهم در ایجاد موقعیت خطرناک ناکام بودند تا در نیمه‌ای که استقلال ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد، بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

500

فشار استقلال در نیمه دوم هم ادامه داشت که در دقیقه 53 یامگا می توانست دروازه حریف را باز کند اما این اتفاق رخ نداد. همانطور که در دقیقه 63 ضربه سر محمد دانشگر هم راه به دروازه نداشت و سنگربان شهرخودرو توپ را دفع کرد. در این دقایق استقلال حملات پردامنه ای را روی دروازه حریف انجام داد. در حالی که فرهاد مجیدی با چند تعویض تلاش کرد شرایط را برای گلزنی تیمش فراهم کند اما شهرخودرویی ها هم در دقیقه 75 فرصت های خوبی را برای باز کردن دروازه رضایی به دست آوردند اما ثمری برای آنها نداشت. 10 دقیقه پایانی برای آبی پوشان با استرس زیادی دنبال شد و در حالی که آنها تلاش می کردند دروازه حریف را باز کنند اما ضدحملات تیم مشهدی هم می توانست خطرناک باشد. در این دقایق تماشاگران استقلال با تشویق های هیجانی خود سعی در کمک به تیم خود را داشتند. در دقیقه 83 آرمان رمضانی که دقایقی قبل وارد زمین شده بود با کنترلی عالی و چرخش به سمت دروازه توپ را به تیر عمودی کوبید تا یک فرصت عالی برای باز شدن دروازه حریف از بین برود. این بازیکن چند دقیقه بعد و در شرایطی که یک دقیقه به پایان بازی مانده بود با ضربه ای تماشایی دروازه شهرخودرو را باز کرد. در این صحنه غفلت بازیکنان شهرخودرو فرصت را برای استقلال فراهم کرد که توپی را از جناح چپ روی دروازه ارسال کنند. ابتدا رمضانی با ضربه سر موقعیت را برای حسین زاده فراهم کرد که ضربه این بازیکن با برخورد به تیر عمودی دروازه به زمین برگشت و آرمان رمضانی با ضربه ای محکم دروازه را باز کرد.

استقلال با این پیروزی فاصله خود با پرسپولیس را 6 امتیاز کرد تا شانس اول قهرمانی در لیگ بیست و یکم باشد و احتمالات قهرمانی اش را هم با تساوی پرسپولیس برابر ذوب آهن بیشتر کرد. شهرخودرو هم با 15 امتیاز در انتهای جدول باقی ماند.

داور: حسن اکرمی

ترکیب استقلال: علیرضا رضایی، محمد دانشگر (71- امیرحسین حسین‌زاده)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری (71- صالح حردانی)، جعفر سلمانی (71- ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی (46-  زبیر نیک‌نفس)، کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، ارسلان مطهری (76- آرمان رمضانی) و رودی ژستد

سرمربی: مجیدی

ترکیب شهرخودرو: یوسف بهزادی، ابراهیم رضازاده، محمدحسین حیدری، احسان حسینی، مجتبی بیژن، علی طاهران، ابوذر صفرزاده (74- فردین رابط)، ابوالفضل عکاشه (62- رحمان جعفری)، امیرحسین نعمتی، مرتضی حسین‌زاده و محمدرضا فلاحیان

سرمربی: سیدعباسی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز