در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

ساعی: از کادر فنی تیم‌ ملی حمایت می‌کنیم/ گرندپری پاریس را جایگزین بازی‌های آسیایی خواهیم کرد

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۷۴۶۰
ساعی: از کادر فنی تیم‌ ملی حمایت می‌کنیم/ گرندپری پاریس را جایگزین بازی‌های آسیایی خواهیم کرد
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: قطعا از کادر فنی تیم ملی حمایت خواهیم کرد.

دیدارهای معوقه هفته اول تا سوم از مرحله پایانی بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو "جام خلیج فارس" یادواره شهید تکواندوکار مدافع حرم محسن حججی، دوشنبه 19 اردیبهشت با حضور 6 تیم در خانه تکواندو برگزار شد.

هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو، درباره سطح کیفی این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: فکر می کنم از نظر کیفی مسابقات خوبی را شاهد هستیم. با توجه به اینکه اکثر تکواندوکارانی که در اردوی تیم ملی حضور داشتند در مسابقات لیگ هم بازی می کنند در بالا رفتن این کیفیت موثر بودند. به هر صورت این تکواندوکاران از نظر فیزیکی آمادگی بهتری دارند.

وی در مورد اعتراض برخی از تیم‌ها به بخش داوری مسابقات لیگ گفت: روی بحث داوری همیشه بین تیم ها و ورزشکاران مشکل و اختلاف نظر بوده و اتفاق عادی است اما تمام تلاش ما این است که هم این اشتباهات را به حداقل برسانیم و اعتراض ها و به هرشکل الان این اشتباهات به دلیل به روز شدن تجهزات کمتر شده اما برخی اوقات هم پیش می آید و اتفاقا همین اشتباه باعث تغییر نتیجه می شود. اینکه بگوییم کلا هیچ خطا و اشتباهی در داوری نیست درست نیست اما تلاش خواهیم کرد این اشتباهات به حداقل برسد.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد آینده این رشته المپیکی با توجه به تغییرات رخ داده در ترکیب تیم و کادر فنی این گونه توضیح داد: خوشبختانه جوانرهای خوبی داریم که به تیم تزریق شدند. رنج سنی اکثر بچه های ما 20 و یا حتی زیر 20 سال است، عددی که نشان می دهد برای موفقیت در عرصه های مهم نیاز به تجربه دارند که قطعا این تجربه در میادین بین المللی به دست می آید. امیدوار بودیم که بچه ها برای به دست آوردن این تجربه در بازی های آسیایی و مسابقات دانشجویان جهان حاضر شوند که هر دو متاسفانه کنسل شد اما مسابقات دیگری در پیش داریم مانند بازی های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا که می توانیم تیم را در این رویدادها محک بزنیم.

ساعی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم حاضر توانایی تکرار نتایج دوره‌های قبل در رقابت‌های قهرمانی آسیا را دارد یا خیر؟ اظهار کرد: قهرمانی در آسیا همیشه سخت بوده و این بار هم فرقی نخواهد داشت اما ما هم به جوانان خود امید داریم و هم به کادر فنی که کنار تیم است.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد وضعیت قرارداد بیژن مقانلو با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی تصریح کرد: قطعا از کادر فنی تیم ملی حمایت می‌کنیم تا با قدرت در مسابقات پیش رو شرکت کنند. درست است تعویق بازی های آسیایی هانگژو برنامه ما را تغییر دارد ولی کماکان هدفمان حضور موفق در مسابقات است. قرار بود به دلیل حضور در بازی های آسیایی در مسابقات گرندپری پاریس شرکت نکنیم که احتمالا با اتفاقات اخیر این مسابقات را جایگزین خواهیم کرد تا تکواندوکارانی که سهمیه دارند در این رویداد شرکت کنند.

ساعی در پایان در خصوص وضعیت مالی فدراسیون گفت: قبلا هم که گفتم ما روزی که فدراسیون را تحویل گرفتیم خزانه خالی بود و یک فدراسیون بدهکار به ما تحویل داده شد. موضوعی که از قبل هم قابل پیش بینی بود ولی گله ای نیست. تلاش می کنیم با دست خالی برای تحقق اهداف خود تلاش کنیم. در حال حاضر 100 تکواندوکار در اردو هستند که روزانه هر کدام به راحتی یک میلیون تومان هزینه دارند حالا شما تصور کنید اردوی رده نونهالان و نوجوانان هم شروع شود و تعداد به 200 نفر برسد، واقعا کار سختی خواهد بود اما ادامه می دهیم.

انتهای پیام//

نظر شما