وسلین وویوویچ: با دید حرفه‌ای وارد ایران نشدم/ همه بازیکنان برای من یکسان هستند

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۰:۳۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۹۴۷۱
وسلین وویوویچ: با دید حرفه‌ای وارد ایران نشدم/ همه بازیکنان برای من یکسان هستند
سرمربی تیم‌ ملی هندبال گفت: مربی حرفه‌ای هستم اما با دید حرفه‌ای وارد ایران نشدم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، وسلین وویوویچ، سرمربی تیم‌ ملی هندبال در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: واقعا خوشحالم در کشور ایران هستم می خواهم تشکر کنم از رییس فدراسیون هندبال که این شرایط را فراهم کرد تا بتوانم در ایران فعالیت کنم. با اینکه مربی حرفه‌ای هستم اما تلاش کردم با این دیدگاه وارد ایران نشوم، تلاش‌ می‌کنم روابط احساسی و دوستانه‌ای با تیم‌ ملی ایران داشته باشم. 

وی افزود: من زمان کمی در ایران بودم بنابراین نمی‌توانم ارزیابی کاملی از هندبال ایران داشته باشم اما در این مدتی که تعدادی از بازی های لیگ را تماشا کردم و در اصفهان حضور داشتم و حالا که در تهران هستم و امکانات حاضر را می‌بینم، به نظرم هندبال ایران پتانسیل خوبی دارد. مهمترین آن رییس فدراسیون  یک فرد علاقه مند به هندبال است که اتفاق خوبی است.

وسلین گفت: بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد و از بازی‌های کشورهای اسلامی برنامه مشخصی نداریم‌. اگر در این مسابقات می‌رفتیم بهتر می‌توانستم بگویم جایگاه هندبال ایران کجاست. از گروه اول بازیکنان در اردو رضایت دارم و گروه دوم بازیکنان هم وارد اردو شدند. بعد از آن می‌توانم ارزیابی دقیق تری داشته باشم. تنها قولی که از من خواسته‌اند، این بوده که با تمام توان کار کنم. رزومه‌ام همه چیز را می‌گوید که می‌توانم کار مثبتی را برای تیم‌ها انجام بدهم. در بازی‌های آسیایی هانگژو قرار بود برای بهترین شدن بجنگیم، اما با شرایط فعلی تنها هدف ما قهرمانی جهان است. زمان زیادی تا آن مسابقات داریم و می‌خواهم برنامه خوبی برای آن داشته باشیم تا بتوانیم در آن‌ پیشرفت کنیم. نمایش ما در رقابت‌های جهانی باید نشان بدهد که پیشرفت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: من شاید اطلاعات بیشتری از سایر تیم‌ها دارم‌. در اسلوونی از 20 بازیکن 18 نفر لژیونر بودند. اسپانیا، فرانسه و آلمان هم همین شرایط را دارند و ایران به نسبت آنها لژیونر کمتر دارد و این تعداد حدود 15 است. کار لژیونرها را رصد می‌کنم و با آنها در تماس هستم و می‌دانم انگیزه بازی در تیم ملی و دفاع از نام کشور و پرچم خود را دارند. بازیکنی که با تمام وجود علاقه دارد برای کشورش بازی کند، درهای تیم ملی را برای آنها باز می‌گذارم‌. کاری به معیارهای سرمربیان قبلی ندارم. همه بازیکنان برای من یکسان هستند و تقسیم بندی بازیکن لژیونر و داخلی و یا جوان و با تجربه را قبول ندارم.

وسلین عنوان کرد: معیار من فقط بازیکن خوب و‌ بد است. اگر ارزیابی کنم، هر کسی جزو بازیکن خوب است در تیم ملی جا دارد‌. تا جایی که می‌دانم هندبال ایران به هیچ یک از کشورها شباهت ندارد و متفاوت است. در مجموع باید بگویم بر اساس آنچه در لیگ دیدم، هندبال ایران بازیکنان مستعدی دارد. در بحث سرعت و ریتم بازی، آمادگی جسمانی و تکنیک‌ها و آرامش در حمله باید کار کرد تا پیشرفت کنیم.

وی گفت: اینکه چرا قرارداد من کوتاه است، باید بگویم برای چنین برنامه‌هایی برنامه 4 تا 6 سال لازم است. ریاست فدراسیون قلباً دوست دارد قراردادم را تمدید کند، ولی او آدم باهوشی است و قرارداد 10 ماهه بست تا ابتدا عملکردم را بسنجند. من مطمئن هستم می‌توانیم کارهای مثبتی انجام بدهم و مطمئن هستم به زودی از من دعوت می کند تا برای برنامه بلند مدت و تمدید قرارداد با من صحبت کند. در خصوص بازیهای تدارکاتی دو بحث وجود دارد؛ اول اینکه تیم‌هایی که کسب سهمیه کردند و همچنین گروه‌بندی‌ها مشخص نیست. بعد از مشخص شدن گروه‌ها یکی دو فدراسیون اروپایی قطعاً از ما دعوت می‌کنند و ما هم در آن تورنمنت‌ها شرکت می‌کنیم.

وویوویچ عنوان کرد: در رابطه با دیر رسیدن برخی دوستان خواهش می‌کنم عذرخواهی نکنید. خودم دیروز در ترافیک گیر کردم و نیم ساعت دیر به تمرین رسیدم. واقعا خیلی  در مورد سوال تان از من پرسیده‌اند که انگیزه ات چیست وقتی همه چیز را برده ای؟ ولی من تا حالا با ایران پیروزی کسب نکرده‌ام و این تنها انگیزه من است. همیشه بین انتخابم میان دو تیم که اولی افتخارات زیادی دارد و دومی نه دومی را انتخاب می‌کنم. چون اگر در اولی افتخاری کسب نکنی فاجعه است اما اگر با تیم دومی افتخار کسب کنی خیلی کارت خیلی دیده می‌شود.

وی گفت: اینطور نیست که من یکباره از آسمان آمده باشم و همه چیز را تغییر بدهم. من می‌توانم خیلی از دستیارانم یاد بگیرم. کسی که بگوید، دیگر نیازی به یادگیری ندارد، این مسئله خیلی بی‌عقلی است. من به آنها و آنها به من می‌آموزند. زمانی که من به دستیارانم احترام بگذارم، آنها هم به من احترام می‌گذارند. در واقع این رفتار متقابل است. برای حضور موفق در مسابقات قهرماتی جهان کلیدی‌ترین رابطه یک رابطه خوب و تنگاتنگ بین رئیس فدراسیون و سرمربی است که وجود دارد. شرایط تمرینی که هست، همیشه می‌تواند بهتر شود. به مشکلات اقتصادی آگاهم و می‌دانم که کمیته ملی المپیک باید به فدراسیون کمک کند. هیچ فدراسیونی آنقدر پیشرفت نکرده است و معتقدم که حمایت‌ها باید وجود داشته باشد.

وسلین افزود: این مورد که می‌گویم، راجع به افراد این جلسه نیست، اما ایرانی‌ها همیشه دیر به جلسه می‌رسند. از بازیکنانم می‌خواهم سر موقع به تمرین بیایند و نمی‌خواهم این تاخیر را داشته باشند. قبل از اینکه به ایران‌ بیایم، دید متفاوتی از ایران داشتم که ایران چگونه است. حتی الان خانواده و دوستانم از من می‌پرسند چگونه در ایران‌ وقت می‌گذرانم؟ دفعه اول که به کشورم برگشتم، پسرم قرار بود در فرودگاه به دنبالم بیاید. او دیر رسید و خودم به خانه رفتم و دیدم همسرم هم غذا آماده نکرده است. گفتم اگر اینگونه است، بروم به جایی که شرایطش خیلی بهتر از اینجا است.

وی گفت: از غذاهای ایرانی، قیمه را دوست داشتم، اما برنج نمی‌خورم. شیرینی و مرغ و میوه‌های ایران هم خیلی خوب است. اگر ترافیک نبود، ایران خیلی جای ایده‌آلی بود. مبلغ قراردادم شاید با مبالغ اروپا متفاوت باشد ولی از مربیان داخلی بیشتر است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز