هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

استقلال- آلومینیوم؛ ورزش برای سلامتی یا رکوردشکنی؟

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۰۳۳۶
استقلال- آلومینیوم؛ ورزش برای سلامتی یا رکوردشکنی؟
ورزشگاه آزادی امشب از ساعت ۲۱:۳۰ میزبان دیدار استقلال تهران مقابل آلومینیوم اراک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ پس از مشخص شدن تکلیف قهرمانی لیگ برتر حالا استقلال برای ثبت رکوردها در ادامه بازی‌ها شرکت خواهد کرد. برای شکستن رکوردهایی چون کسب بیشترین امتیاز در لیگ، شکست ناپذیری و بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ. اولین خوان مجیدی اما تقابل با هم‌تیمی سابق خود است که در جریان آخرین قهرمانی آبی‌ها در لیگ درون دروازه می‌ایستاد. جدالی بین ۲ بازیکن باسابقه و محبوب آبی‌ها.

مجیدی برای ادامه لیگ قطعا انگیزه‌های خاص خود را خواهد داشت اما اینکه با بازیکنان کمتر بها داده شده تیمش را به زمین بفرستد یا همچنان با تمام قوا به کار ادامه دهد، خود چالشی مهم است. استقلال البته امسال تقریبا به تمام بازیکنان جز سعیدی‌فر و به‌آفرین میدان داده اما بازیکنانی چون آمانوف و آذری هم در پی حضور در ترکیب اصلی هستند. همچنین یامگا هم که فاصله کمی با منشای آقای گل دارد، می‌خواهد تمام تلاش خود را برای رسیدن به این مقام انجام دهد و چه عجیب که او اصلا به عنوان مدافع- هافبک جذب شده نه مهاجم. آبی‌ها در این دیدار محرومی چون زبیر نیک‌نفس دارند و تنها علامت سوال ترکیب این تیم در میانه میدان است. همچنین انتخاب بین حردانی و جلالی آماده در چپ و راست نسبت به سلمانی و غفوری هم می‌تواند دردسر شیرین مجیدی باشد.

در سمت مقابل دو جین استقلالی سبزپوش مشاهده می‌شود که همه انگیزه‌های خود را دارند. از محمد نوازی، اشکان نامداری و رحمتی در کادر فنی گرفته تا شریفات، آزادی، سجاد آقایی و میثم مجیدی در ترکیب این تیم که همه سابقه حضور در جمع آبی‌های تهرانی را دارند. رحمتی در دومین تجربه مربیگری خود با آلومینوم توانسته به فینال حذفی برسد. این تیم در ۵ هفته حضور رحمتی در لیگ ۲ برد داشته، ۲ تساوی و یک شکست که با توجه به عدم برد در ۱۳ هفته پیش از آن آمار خوبی به شمار می‌رود. سبزپوشان در منطقه‌ای قرار دارند که با یک شکست ممکن است یازدهم شوند و با یک برد به رده هفتم برسند. هم‌اکنون اما آن‌ها در مرز نیمه اول و دوم جدول قرار دارند. رتبه‌ای که به طور کلی برای تیمی که دو فصل است در لیگ برتر قرار گرفته خوب است اما با توجه به حضور آن‌ها بین مدعیان قهرمانی در نیم فصل اول، انتظار بیشتری از آن‌ها می‌رفت.

مهم‌ترین اتفاق در این بازی حضور تماشاگران پس از قهرمانی استقلال است. آبی‌ها با چاشنی انرژی هواداران‌شان می‌توانند برنده شوند اما اگر رقیب را دستکم بگیرند اولین شکست را متحمل خواهند بود.

***

آلومینیوم پنجمین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد میانگین ۰.۶ گل زده اصلا برای یک تیم لیگ برتری میانگین خوبی نیست. هرچند که به طور کلی تنها ۵ تیم میانگین بیش ازیک گل در هر بازی به ثمر رسانده‌اند.

استقلال برای شکستن رکورد امتیاز لیگ برتر نیاز به ۸ امتیاز دارد. اگ در این بازی شکست بخورد این رکورد (به همراه شکست ناپذیری) از دست خواهد رفت. اگر مساوی کند که در بهترین حالت با رکورد ۶۷ امتیاز ثبت شده برابری خواهد کرد.

آلومینیوم از ۲۱ فروردین ۲ بازی مقابل پرسپولیس و نساجی در آزادی برگزار کرده و حالا برای بار سوم در این ورزشگاه بازی می‌کند. به نظر می‌رسد آزادی از ابتدای سال ۱۴۰۱ خانه اصلی آلومینیوم بوده است!

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز