کارشناس داوری در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

آبروی‌مان در AFC و FIFA رفت/ اگر اتفاقی برای بازیکنان پرسپولیس، تراکتور و داوران می‌افتاد، چه کسی جوابگو بود؟!

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۳۰۷۹۵
آبروی‌مان در AFC و FIFA رفت/ اگر اتفاقی برای بازیکنان پرسپولیس، تراکتور و داوران می‌افتاد، چه کسی جوابگو بود؟!
نوذر رودنیل با تشریح اتفاقات دیدار دو تیم فوتبال تراکتور و پرسپولیس در خصوص مسائل رخ داده در این بازی توضیحاتی را ارائه کرد.

نوذر رودنیل، کارشناس داوری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص اتفاقات رخ داده در تبریز اظهار داشت: از تماشای این صحنه ها خجالت کشیدم. بازی های داخلی ما از سوی AFC و FIFA رصد می شود و این اتفاقات باعث شد آبروی مان برود!

وی در مورد شرایط برگزاری این دیدار در تبریز تاکید کرد: اصل اول در برگزاری هر دیدار تامین امنیت و حفظ سلامت کلیه اعضای دو تیم است. در این دیدار آقای مهدوی به عنوان داور و سلیمانی به عنوان ناظر بازی نباید اجازه ادامه بازی پس از تکرار این اتفاقات را می دادند. من از آقای سلیمانی که در کارش باتجربه است، تعجب می کنم که پس از تکرار این اتفاق در چند مرحله اجازه ادامه بازی داد. اگر در پرتاب این اشیا اتفاقی برای هر کدام از بازیکنان دو تیم رخ می داد، چه کسی جوابگو بود؟! باید به این موضوع نیز اشاره کنم آبروی مان در AFC و فیفا که این بازی ها را تماشا می کنند، رفت.

کارشناس داوری درباره حضور تماشاگران بیش از 30 درصد اعلام شده در استادیوم نیز افزود: رسیدگی به این موضوع در حیطه وظایف داور نیست اما نماینده فدراسیون در جلسه هماهنگی و قبل از سوت آغاز بازی باید به این مسئله توجه می کرد که جمعیت حاضر در سکوهای استادیوم یادگار امام خیلی بیش از 30 درصد گنجایش ورزشگاه بود و باید به این موضوع توجه بیشتری صورت می گرفت اما این موضوع نادیده گرفته شد.

66رودنیل در خصوص رای نهایی برای این دیدار به خبرنگار برنا گفت: در رابطه با رای نهایی این بازی دو گزارش مهم تاثیر فراوانی دارد. گزارش اول گزارش داور این دیدار از اتفاقات این بازی است و در مرحله بعد نماینده فدراسیون باید شرح کاملی از اتفاقات و ماجراهای بازی را در گزارش خود به کمیته انضباطی ارائه دهد تا با بررسی این دو در نهایت رای نهایی و جرائم و محرومیت های احتمالی برای خاطیان اعلام شود.

وی در رابطه با اخراج دو بازیکن تراکتور و پرسپولیس (محمد مسلمی‌پور و حامد پاکدل) خاطرنشان کرد: در صحنه های تلویزیونی مشخص نبود این دو بازیکن به چه علت از زمین اخراج شده اند و این موضوع نیز از جمله ابهامات دیدار بود که در گزارش داور حتما به آن اشاره خواهد شد.

خبرنگار: سمیه قدیری

 انتهای پیام//

نظر شما