یک روز با نماینده ویژه رییس‌جمهور در بیست و یکمین سفر استانی دولت

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۴:۳۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۳۱۳۳۵
یک روز با نماینده ویژه رییس‌جمهور در بیست و یکمین سفر استانی دولت
سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و نماینده ویژه دولت سیزدهم در دومین مقصد سفر خود به استان آذربایجان غربی به شهرستان نقده سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هشت صبح فرودگاه ارومیه؛ پرواز دولت با حضور رییس‌جمهور و نمایندگان ویژه آیت الله رییسی به زمین می‌نشیند. آذربایجان غربی مقصد بیست و یکمین سفر دولت سیزدهم در کمتر از ۹ ماه از عمر دولت است. جمعه صبح، ارومیه آرام است و قلب شهر در خلوتی ساعات ابتدایی روز جمعه، فرودگاه ارومیه است. جنب و جوش اطراف فرودگاه حکایت از شلوغی استان در ادامه روز دارد.

دقایقی پس از فرود هواپیما، خودروی وزیر ورزش و جوانان به سمت اداره کل ورزش و جوانان استان در حرکت است. پشت خودروی وزیر حرکت می‌کنیم. فاصله فرودگاه تا ساختمان اداره کل کمتر از ۱۵ دقیقه است. ورود دکتر سجادی به اداره کل ورزش و جوانان با استقبال مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر مقامات ورزشی استان همراه است. بدون فوت وقت نخستین جلسه نماینده ویژه رییس جمهور تشکیل می‌شود. وزیر ورزشی ورزش و جوانان از بیرامی، مدیرکل استان درباره وضعیت این دو حوزه در استان می‌پرسد و نکات مدنظرش را برای مدیریت هر چه بهتر منتقل می‌کند و دستورات لازم را در همان جلسه اعلام می‌کند. نخستین دستور استفاده از ظرفیت‌های مناسب استان برای میزبانی از تیم‌های ورزشی از سراسر کشور به منظور تمرکززدایی از پایتخت است. پس از این جلسه، زنجانی رییس مجمع نمایندگان استان آدربایجان غربی و نماینده شهرستانهای نقده و اشنویه از راه می‌رسد تا دومین جلسه‌ی این سفر در همان ساختمان اداره کل برگزار شود. دقایقی پس از این جلسه، حرکت به سمت اشنویه آغاز می‌شود تا بطور رسمی مسئولیت نمایندگی وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور آغاز ‌شود.

در ورودی به شهر یکصد هزار نفری اشنویه آنچه بیش از همه جلب توجه می‌کند، مجسمه‌ای از پهلوان سیامند رحمان است؛ قهرمانی که خنده‌هایش زیر صدها کیلو وزنه‌های پولادین بدون شک فراموش‌ناشدنی است. برای لحظاتی صحنه‌های غرورآفرینی‌اش را در ذهن مرور می‌کنم و با خودم کلنجار می‌روم که چقدر حیف که ایران این جوان رعنا را در سی و یک سالگی از دست داد. چند دقیقه بعد به آرامگاه شهدای اشنویه می‌رسیم. فرزند شهید اسکندر مامال از روی لوحی که از قبل آماده کرده با بیان شیوای کودکی‌اش به وزیر خوش‌آمد می‌گوید. لحظاتی بعد بر سر مزار شهدای اشنویه حاضر می‌شویم. اشنویه‌ی زیبا ۱۳۹ فرزندش را در راه انقلاب اسلامی هدیه کرده و وزیر ورزش و جوانان با قرائت فاتحه‌ای، این بزرگان را یاد می‌کند. پس از این بخش نوبت به حضور بر سر مزار مرحوم سیامند رحمان می‌رسد. دسته‌ گلی به نیابت از مردم ایران توسط دکتر سجادی به مزار «رحمان» هدیه می‌شود. چند دقیقه بعد حضور پدر مرحوم رحمان حال و هوای دیگری به فضا می‌دهد. بغض و اشک را می‌شد در صورت پدر پهلوان رحمان دید و چقدر حزن‌انگیز است این تصویر از پدری که خنده‌هایش سالها برای همه ما غرورانگیز بود.

به رسم قدردانی از خانواده شهدای اشنویه، وزیر ورزش و جوانان به منزل ماموستای شهید ملااحمد احمدی می‌رود و بعد از دیدار با خانواده این شهید بزرگوار، دکتر سجادی چفیه و لوحی را به پسر این شهید هدیه می‌کند؛ چفیه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری به تبرک هم رسیده است.

بازدید از بیمارستان دولتی در حال احداث اشنویه و مرکز سی‌تی اسکن خیرساز اشنویه مرحله بعدی سفر است. توضیحات مسئول بهداشت منطقه و طلب کمکش از نماینده ویژه رییس جمهور برای تکمیل این دو مرکز همراه می‌شود و دستورات دکتر سجادی مکتوب می‌شود. مرحله بعدی سفر، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهری اشنویه است که جزو مطالبات مهم شهرستان است و به گفته مسئولان حاضر در چهار سال گذشته دو بار کلنگ خورده است. استقرار دولت مردمی و حضور نماینده ویژه رییس‌جمهور در منطقه امیدها را احیا کرده تا این پروژه به سرانجام برسد.

حضور در فرمانداری و ملاقات چهره به چهره با مردم و حضور در شورای اداری شهرستان بخش پایانی سفر به اشنویه را تشکیل می‌دهد. وزیر ورزش و جوانان با صبر و حوصله همیشگی‌اش صحبت تک تک مردم را می‌شنود و دستورات لازم را برای حل مشکل مردم صادر می‌کند؛ مردمی که فرصت پیدا کردند بدون واسطه خواسته‌هایشان را به گوش نماینده ویژه رییس جمهور برسانند. خواسته‌هایشان حکایت از نجابت‌شان دارد و چهره‌هایشان هنگام خروج‌ از دفتر ملاقات مردمی، نشان‌دهنده پربار بودن جلسه‌ با وزیر ورزش و جوانان است. در پایان این سفر پنج ساعته وزیر ورزش و جوانان به همراه نماینده و امام جمعه شهرستان در جلسه شورای اداری حاضر می‌شود تا در حضور مسئولان شهر گزارش نهایی ارائه شود.

نقده؛ شهر ایثار و اتحاد

دومین مقصد سفر وزیر ورزش و جوانان در این سفر استانی، شهر نقده است؛ شهری که ادیبان و شعرایش معروف است. نماینده ویژه رییس جمهور پشت به پشت سفر به اشنویه بطور مستقیم راهی نقده شد تا از نزدیک با مشکلات این شهر آشنا شود. همچون رسم همیشه و برای تبرک، حضور سر مزار شهدا نخستین جایی بود که وزیر انتخاب کرد. قرائت فاتحه بر سرمزار محمدحسین کاشفی، دقایقی بعد از اینکه دو دختر نوجوان این شهید گرانقدر در ورودی آرامستان به وزیر ورزش و جوانان خوش آمد گفتند انجام شد.

پس از بخش نخست، دکتر سجادی به زمین چمن هاکی نقده رفت که به گفته رییس هیات هاکی این شهرستان، زمین چمنش از استانداردهای لازم برخوردار نیست و «افتتاح عجولانه‌اش» در سال ۹۱ مشکلاتی را ایجاد کرد. محسن شادی، چهره ویژه ورزش نقده هم در جریان این بازدید خودش را به زمین هاکی رساند تا با آقای وزیر برای دقایقی همکلام شود.

در ادامه نماینده رییس جمهور با حضور در محل احداث «بزرگترین کارخانه کاغذسازی شمالغرب کشور» عملیات اجرایی ساخت این کارخانه را استارت زد. بازدید از کارخانه داروسازی شفاژن بخش بعدی این سفر چند ساعته بود. مدیر این کارخانه از بی‌توجهی‌های انجام شده در سالهای گذشته به این کارخانه انتقاد و ابراز امیدواری کرد که حضور نماینده ویژه رییس جمهور بتواند گره از مشکلات کارخانه‌اش باز کند.

بعد از این بازدید، دکتر سجادی به منزل شهیدان نجف و ان‌شاءالله ابراهیمی رفت تا با پدر این شهدای بزرگوار دیدار کند. پس از این دیدار، دکتر سجادی برای بررسی ورزشگاه قدیمی تختی نقده راهی این استادیوم شد و ضمن شنیدن توضیحات مسئول مربوطه دستورات لازم را هم صادر کرد.

به رسم سفرهای استانی هیات دولت سیزدهم دیدار چهره به چهره با وزرای دولت مردمی، وزیر ورزش و جوانان به پای صحبت مردم نشست تا مشکلاتشان را از نزدیک بشنود و دستوراتی را برای حل آنها صادر کند. این بخش که به پایان رسید، نوبت جلسه شورای اداری شهرستان نقده بود تا جمع‌بندی دیدارها و بازدیدها با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

با پایان حضور در نقده، نوبت به دیدار اعضای دولت به ریاست رییس جمهور رسید. نمایندگان ویژه رییس جمهور پس از بازدید فشرده و حدودا ۱۲ ساعته خود و بعد از پایان ماموریت‌هایشان به ارومیه رفتند تا گزارشهای خود را به رییس‌جمهور ارائه کنند؛ جلسه‌ای که با توجه به فرماندهی رییس‌جمهور در میدان می‌تواند ثمرات زیادی را برای مردم استان آذربایجان غربی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز