ارمغانی: بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌ ملی با دلایل فنی دعوت شدند

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۱:۵۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۲۸۳۸
نشست خبری سعید ارمغانی، سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری امروز (۴خرداد ماه) در مورد انتخاب جواد داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون اظهار داشت: انتخاب آقای داوری شایسته بود چون من معتقدم که اشخاص همیشه شخصیت‌های خود را در همه جوانب زندگی به همراه خواهند داشت. جواد به عنوان گارد راس یاد گرفته است که چگونه یک تیم را پیش ببرد و به وضوح دیده‌ام که او به عنوان یک بازیکن چقدر درایت داشته و با فکر بسکتبال بازی می‌کرد و چقدر کار تیمی انجام می‌داد. معتقد هستم کسی که در زمین بسکتبال این نوع رفتار را داشته قطعا در زندگی شخصی و مدیریت هم می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی در مورد برنامه‌های تیم‌ملی گفت: می‌خواهم به نوبه خودم از سرمربی و مدیریت قبلی فدراسیون تشکر کنم که زحمات زیادی برای بسکتبال ایران کشیدند و امیدوارم همچنان کنار ما باشند. مهم نیست سرمربی چه کسی باشد، مهم این است کسی که در جایگاه سرمربی است لایق باشد و به این رشته کمک کند. ما برای این کار به وحدت ملی در جامعه بسکتبال نیاز داریم. تمام کسانی که درگیر بسکتبال هستند از داوران و مربیان تا بازیکنان، رسانه و باشگاه‌ها، باید کنار یکدیگر  باشند.  ما یک برنامه بلند مدت، یک برنامه میان مدت و یک برنامه کوتاه مدت داریم.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه کوتاه مدت ما ۱۱ تیر ماه در پنجره سوم انتخابی جام جهانی با قزاقستان و سوریه بازی داریم. باید سعی کنیم باخت مقابل قزاقستان تکرار نشود و همه می‌دانیم که در مرحله بعد با چین، ژاپن و استرالیا هم گروه خواهیم بود و باید شش بازی با آن‌ها انجام دهیم. می‌خواهیم در این مسابقات پنجره سوم و پس از آن کاپ آسیا در اندونزی با یک تیم خوب و با بالاترین پتانسیل برای کسب بهترین نتیجه تلاش کنیم.

ارمغانی در توضیح نفرات دعوت شده به اردوی تیم‌ملی بیان کرد: ما ۲۱ بازیکن را دعوت کرده‌ایم که باید بدانید دلایل فنی انتخاب این نفرات این بود که در داخل تیم‌ کاراکترهای مختلف از بازیکنان مختلف را داشته باشیم. خیلی مهم است که کادرفنی تیم کسانی را برای تیم ملی انتخاب کند که این بازیکنان در شرایط مختلف به تیم کمک کنند. اگر ۱۲ بازیکن امتیازآور را انتخاب کنیم مناسب نیست، گاها نیاز داریم در یک بازی فقط کار دفاعی انجام دهیم و یا یک بازیکن ریباندر خوب باشد. بنابراین با توجه به چنین شرایطی نیاز داریم که بازیکنان ما در همه جهات مختلف به تیم کمک کنند. شاید بازیکنانی هم هستند که می‌شد در این اردو باشند، اما هیچ چیز مطلق نیست و بسکتبال بازی اشتباهات است. مربیگری هم همین‌طور است. این ۲۱ بازیکن را با دید فنی انتخاب کرده‌ایم و این قضیه را باز هم بررسی خواهیم کرد تا بهترین‌ها انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: می‌خواهیم تا پایان مسابقات انتخابی جام جهانی، این تیم به جام جهانی برسد. در آن‌جا هم تصمیم داریم از بهترین پتانسیل خود استفاده کنیم. قصد داریم نسل طلایی که در بسکتبال بود و الان در اواخر دوران خود است را احیا کنیم و تیم خوبی را برای آینده ایجاد کنیم. حامد آخرین بازمانده از نسل طلایی است و امیدواریم با حمایت او به عنوان یک کاپیتان بزرگ تیم خوبی را داشته باشیم و قطعا او چنین پتانسیلی را دارد که تیم را رو به جلو حرکت دهد.

سرمربی تیم‌ملی با اشاره به تشکیل تیم ملی "ب" تحت عنوان تیم ملی نوین گفت: قصد داریم یک تیم با نام ایران نوین را تشکیل دهیم تا با آن‌ها با همان سیستم تیم بزرگسالان کار کنیم. این موضوع مهم است چون اگر به صورت موازی با این دو تیم کار کنیم قطعا شرایط بهبود خواهد یافت. به عنوان مثال اگر یک بازیکن در تیم اول آسیب ببیند یا به هر دلیلی نتوانست تقاضای ما را عملی کند، چون سیستم کاری یکسان خواهد بود می‌توانیم بازیکنی را از تیم دوم جایگزین او کنیم. محمدرضا اسلامی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرده‌ایم و آقایان حماد سامری و پویا تاجیک کنار او خواهند بود تا با همکاری نزدیک و تنگاتنگ کار را پیش برده و بازیکنان را پرورش دهیم. این نوع تفکری که ما داریم کاری است که بنده به عنوان سرمربی قبول کرده‌ام تا کار کنم.

ارمغانی درخصوص کادرفنی تیم‌‌ملی نیز گفت:  ابتدا از آقای داوری تشکر می‌کنم که با دید حرفه‌ای در مدیریت به موضوع نگاه کرد و اختیار کامل به من داد تا کادر خود را انتخاب کنم، چرا که مهم است تیم مربیگری به هم اعتقاد داشته باشند و اگر این مهم نباشد باقی موضوعات در درجه اول نخواهند بود. این تیم مربیگری خیلی به‌هم اعتقاد دارند و می‌توانند خوب کار کنند. به عنوان سرمربی مسئولیت همه اتفاقات را برعهده می‌گیرم و از همه عزیزان حمایت خواهم کرد. به عنوان مثال در کادر تیم ملی مدیرفنی آقای محسن صادق‌زاده هستند که اصلا نیاز نیست او را معرفی کنم چون شناخته شده هستند و حمیدرضا کلاسنگیانی هم سرپرست تیم است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز