در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

شمسایی: جام ملت‌ها باید سکوی پرش جوانان تیم باشد/ به خاطر از دست رفتن محبوبیت شخصی از شکست نمی‌ترسم

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۳۳۳۳۱
شمسایی: جام ملت‌ها باید سکوی پرش جوانان تیم باشد/ به خاطر از دست رفتن محبوبیت شخصی از شکست نمی‌ترسم
سرمربی تیم ملی فوتسال پس از قرعه‌کشی جام ملت‌های فوتسال نظرات خود را بیان کرد.

وحید شمسایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص مهم ترین چالش تیم ملی در گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: من اصلا گروه‌بندی و تقابل با این تیم‌ها را چالش نمی‌دانم. در ۱۲ دوره مسابقات آسیایی دیدگاهم این بود که وقتی با اسم ایران از کشور خارج می‌شویم باید برای قهرمانی بجنگیم. در طول مسیر البته فراز و نشیب وجود خواهد داشت. در مصاحبه‌های دیگرم هم گفتم تیم سال ۲۰۱۶ را می‌توانم دوباره جمع کنم تا قهرمان شود اما آیا آن تیم ۲ سال دیگر می‌تواند در اوج بماند؟ به بازیکنان تیمم گفته‌ام هر کسی پایش را در اردو می‌گذارد باید برای قهرمانی بیاید. اعتقادم این است که این دوره بازی‌های آسیایی باید سکوی پرش بازیکنان جوان کم‌سابقه باشد. من از روز اول وحید شمسایی با ۲۰۰ بازی ملی نبودم. آقای ابطحی من را انتخاب کرد و من پله پله جلو رفتم.

وی در ادامه افزود: از لحاظ اعتبار در فوتسال آسیا ژاپن به گرد پای ما نمی‌رسد اما از لحاظ سخت افزاری چرا. ژاپن یک جام جهانی و یک آسیایی را از دست داد اما تیم زیر ۲۱ ساله‌اش را در ارومیه قهرمان آسیا کرد. از آن تیم حالا چند ملی‌پوش پخته خارج شده و قطع به یقین آن‌ها می توانند در جام جهانی خوب کار کنند. لیگ ما لیگی پیر بوده متاسفانه کاری از دست ما برای تغییر شرایطش برنمی‌آمد زیرا همه به دنبال نتیجه‌گرایی هستند. حالا نظرم این است ممکن است یک دوره را از دست بدهیم اما ۱۰ سال پرافتخار داشته باشیم. همانطور که گفتم گروه‌بندی و تقابل‌ها را چالش نمی‌دانم.

بازیکن افسانه‌ای اسبق فوتبال ایران درباره تقابل با مربیان ایرانی در جام ملت‌ها گفت: بازی با هاشم‌زاده را دوست دارم. او هم‌‌اتاق من بوده، در یک باشگاه بودیم، همکار بودیم و اصلا دوست خانوادگی هستیم. قبل از قرعه‌کشی به او گفتم محمد فکر کنم در یک گروه می‌افتیم. بعد از قرعه کشی به من گفت سق سیاه، به هم برخورد کردیم که! هم من برای تیمم تلاش می‌‌کنم و هم او. موفقیت مربیان ایرانی در فوتسال آسیا؟ ما در دوره‌ای بر بام فوتسال آسیا بوده‌ایم. اگر مربیان لژیونر فوتبال خوب نتیجه بگیرند راه برای بقیه هم باز می‌شوند. دوره‌های گذشته هم آقای شمس، کردی، رعدی، صالح و خیلی‌های دیگر هم بوده‌اند. مربیان ایرانی پیشتر هم داشته‌ایم در سطح قاره اما حالا این مساله پررنگ شده است. دوست نداشتم در گروه هاشم‌زاده قرار می‌گرفتیم اما به هر حال این مساله رخ داده است.

وی با تشکر از مردم ایران بابت واکنش‌های ثبت نسبت به نشستن او روی نیمکت تیم ملی گفت: وقتی برای قرعه‌کشی به صدا و سیما رفتم از همان درب صدا و سیما وارد شدم به من می‌گفتند بروید برای قهرمانی. افتخار می‌کنم که روزی پیراهن تیم ملی را پوشیدم و حالا مردم به من لطف دارند. شکرگزار خداوند هستم. من به خاطر هزینه‌ای که برایم شده حالا باید روی نیمکت تیم ملی آن دین را ادا کنم. از من بزرگتر روی این نیمکت بوده و از من بزرگتر هم خواهد بود. خودم شخصا به پیشکسوتان زنگ می‌زنم و مشاوره می‌‌گیرم. اگر ما به کشور نگاه کنیم و نه شخص، می توانیم یک شخص موفق باشیم اما اگر به دنبال زمین زدن باشیم چنین اتفاقی نمی‌افتد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در تیم ملی موفق باشیم.

وحید شمسایی نمی‌ترسد تا شکست در قامت مربی، محبوبیتش را خدشه‌دار کند؟ او اینگونه پاسخ داد: محبوبیت با نتیجه به دست نمی آید و باعث و بانی آن خدا است. نگاه کنید به علی آقای دایی که حالا محبوبیتی چند برابر نسبت به دوران بازی دارد. من روزی بازیکن تیم ملی بودم و حالا سرمربی تیم ملی هستم. سقف یک بازیکن پیراهن بود و سقف یک مربی نیمکت تیم ملی. وقتی به من پیشنهاد شد نباید به خاطر از دست دادن محبوبیت بابت شکست از کار بترسم. اگر قرار باشد با برد و باخت محبوبیت زیر سوال برود همین حالا فوتسال را کنار می گذارم زیرا دوست دارم میان مردم و کنار آن‌ها  باشم. دوست دارم مردم به نیکی از من یاد کنند. همان هایی که من را به اینجا رسانده‌اند.

سرمربی تیم ملی درباره قول قهرمانی دادن‌های مرسوم در دنیای فوتبال گفت: عبارت قول قهرمانی عبارتی عقلانی نیست. ما برای افتخارآفرینی به مسابقات می‌رویم و کسی قطعا پا پس نمی کشد. با تمام وجود تلاش می‌کنیم از بازیکنان نسل جدید در تیم استفاده کنیم. از طرف خودم و بازیکنان و کادر قول می‌دهم با تمام وجود برای سربلندی تیم تلاش کنیم و به بهترین نتیجه برسیم. بقیه‌اش دست خدا است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز