ناهید غارسی در گفت‌وگو با برنا

کمیته ملی المپیک در حق هندبال کوتاهی کرد/ کشورهایی که بویی از اسلام نبردند چگونه مجوز گرفتند!

۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۳۳۴۲۴۲
کمیته ملی المپیک در حق هندبال کوتاهی کرد/ کشورهایی که بویی از اسلام نبردند چگونه مجوز گرفتند!
مربی هندبال زنان گفت: کمیته ملی المپیک باید پیگیر حذف هندبال زنان ایران از بازی‌های همبستگی اسلامی باشد.

پس از کسب سهمیه جهانی توسط تیم‌ ملی هندبال زنان، در جلسه ستاد عالی بازیها المپیک و پارالمپیک رشته هندبال بانوان به همراه تیم آقایان در لیست رشته‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی قرار گرفت ولی چندی پیش با اعلام سرپرست کاروان تیم هندبال زنان به دلیل حضور نداشتن در بین 8 تیم برتر شانس حضور در بازیها را از دست داد.

ناهید غارسی، مربی هندبال زنان در این رابطه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا گفت: تا جایی که من در جریان هستم از طرف فدراسیون خیلی تلاش شد که تیم بانوان هم در مسابقات کشورهای اسلامی و هم در بازیهای آسیایی هانگژو حضور داشته باشد. البته برای بازیهای آسیایی هنوز یک روزنه امیدی هست و حتی از طرف وزارت ورزش و جوانان یک امیدواری هایی به ما دادند ولی اینکه واقعا این اتفاق محقق خواهد شد یا خیر را نمی دانم. عدم حضور هندبال زنان ایران در بازیهای همبستگی برای من هم عجیب است، چون چندین دوره بچه های ما در این مسابقات شرکت کردند ولی حالا که میزبانی به ترکیه رسیده است با این اتفاق مواجه شدیم.

وی افزود: در توضیح این اتفاق گفته شده که فقط هشت تیم برتر مجوز حضور در این بازیها را دارند که در این صورت قطعا تیم هندبال ایران هم باید در این مسابقات حاضر باشد نه اینکه کشورهایی حضور داشته باشند که حتی بویی از اسلام هم نبردند. اسم مسابقات مشخص است، اگر عملکرد تیم را هم ارزیابی کنیم بچه‌های ما از تیم هایی چون کویت، قطر، عراق و عربستان شرایط بهتری دارند. مشخص نیست کشور میزبان چه استدلالی را برای دادن سهمیه استفاده کرده است.

غارسی با اشاره به کوتاهی کمیته ملی المپیک در این خصوص گفت: کمیته ملی المپیک باید پیگیر این مسئله باشد تا حق بچه‌های ما اینگونه تضییع نشود. در بین کشورهای اسلامی حاضر در این رویداد هندبال ایران قطعا جزو پنج تیم اول است بنابراین دلیل قانع کننده‌ای برای حذف هندبال وجود ندارد. البته شاید هم کمیته ملی المپیک به خاطر بودجه هندبال را از لیست رشته‌های اعزامی بیرون گذاشته است.

کارشناس هندبال با اشاره به تلاش فدراسیون برای جذب مربی خارجی طراز اول برای هندبال زنان اظهار داشت: گویا فدراسیون تصمیم دارد برای تیم ملی از مربی خارجی استفاده کند. اتفاق و تصمیم مهم و خوبی است ولی اینکه ما بخواهیم مربی از کشورهایی مانند ترکیه و صربستان بیاوریم که حتی خودشان هم خودشان را قبول ندارند درست نیست. مربی باید به تیم اضافه شود که کارایی داشته باشد. البته بهتر است این مربی خارجی طراز اول برای تیم های پایه ما جذب شوند چون دیگر تیم بزرگسالان ما اشباع شده و حضور هر مربی ولو خارجی اثرگذاری چندانی نخواهد داشت. فدراسیون برای جذب مربی خوب نباید زیر بار هر پیشنهاد دهنده‌ای برود اینکه شخصی یک مربی را معرفی کند و فدراسیون هم قبول کند قطعا اتفاق خوبی رخ نخواهد داد مگر اینکه واقعا مربی خوبی معرفی شود.

انتهای پیام//

نظر شما