عظیم جزیده در گفت‌وگو با برنا

توتولو مربی زرنگ و باهوشی است/ مسئولیتم در بازی‌های اسلامی سنگین خواهد بود

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۴۹۶۸
توتولو مربی زرنگ و باهوشی است/ مسئولیتم در بازی‌های اسلامی سنگین خواهد بود
مربی تیم ملی والیبال کشورمان گفت: اگر هفته اول لیگ ملت‌ها را با پیروزی پشت سر بگذاریم، کار برای ملی‌پوشان در ادامه کمی راحت‌تر می‌شود.

عظیم جزیده مربی تیم ملی والیبال، درباره وضعیت تیم ملی و چگونگی شرایط آماده سازی ملی‌پوشان برای حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: از روز 20 فروردین که تمرینات تیم ملی را آغاز کردیم روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. با توجه به زمان محدودی که در اختیار داشتیم بازیکنان خیلی کم استراحت کردند و بیشتر در اردوی تیم ملی در حال تمرین بودند. در زمان کوتاهی که داشتیم چاره ای جز تحت فشار قرار دادن بازیکنان برای آمادگی هرچه بیشتر نداشتیم. در این فشارها سعی و تلاش خود را کردیم که بازیکنان آسیبی نبینند اما متاسفانه فرهادی را در میان راه به دلیل مصدومیت از دست دادیم. تا به امروز از نظر بدنسازی و تاکتیکی شرایط خوبی را پشت سر گذاشته و در هفته اول لیگ ملت ها با توجه به پوست اندازی که در تیم ملی صورت گرفته کمی کار سخت خواهد بود.

وی با اشاره به نسل طلایی والیبال که جایگاه والیبال ایران را در جهان ارتقا دادند، افزود: شما نگاه کنید تیم ملی یک نسلی در والیبال داشته که از رده 25 به رده 10 جهان رسیده و این موضوع خود گویای بهترین بودن بازیکنان تیم ملی است. در بازی های بین المللی بازیکنان اغلب نیاز به تجربه دارند که با توجه به تغییر نسل بسیاری از این بازیکنان تجربه لازم را ندارند اما امیدواریم در هفته اول به لحاظ حضور تیم های آسیایی نتیجه لازم را کسب کنیم. اگر هفته اول را با پیروزی پشت سر بگذاریم کار برای ملی پوشان کمی راحت تر می شود و می توانند با اعتماد به نفس بالا دست به کارهای بزرگی بزنند. همه چیز برای تیم ملی مهیا بوده و تمرینات منظم برگزار شده که این ها خود می تواند برای تیم ملی حائز اهمیت باشد. ما آماده بازی هستیم. تیم جوانی داریم اما جنگنده هستند و مطمئن هستیم که در بازی ها از تمام توان خود برای پیروزی در رقابت ها استفاده خواهند کرد.

مربی تیم ملی والیبال در خصوص اردو و بازی‌های تدارکاتی صربستان گفت: به صربستان آماده ایم تا هم تمرینات خود را پشت سر بگذاریم و هم در بازی های تدارکاتی که با صربستان خواهیم داشت نقاط ضعف و قوت خود را اصلاح کنیم تا در مسابقات لیگ ملت ها که در سطح بالایی برگزار می شود نقاط ضعف کمتری را شاهد باشیم. تنها نگرانی ما این است که 2 روز قبل از مسابقات به برزیل خواهیم رسید و این موضوع برای تیم ملی و ریکاوری بازیکنان بسیار سخت است. بازی اول ما هم مقابل چینی خواهد بود که با تمام نفرات آماده است. امیدوارم بتوانیم با درخشش بازیکنان تیم ملی از پرچم و آبروی والیبال ایران حفاظت کنیم.

جزیده در خصوص حضور دوباره توتولو بر روی نیمکت تیم ملی عنوان کرد: توتولو مربی حرفه ای است و سال هاست در بالاترین سطح والیبال دنیا در حال فعالیت است شما نگاه کنید فقط 8 سال در تیم والیبال زنیت روسیه حضور داشته که افتخارات زیادی را کسب کرده است. مربی بسیار زرنگ و باهوشی است و از زمانی که وارد ایران شد و به تمرینات تیم آمد با مطلع شدن از وضعیت بازیکنان برنامه های تمرینی متفاوت و دقیق را برنامه ریزی کرد و بازیکنان را با تمرینات سخت به چالش کشید. حضور مربیانی در این سطح برای مربیان ایران تجربه های بسیار زیادی را منتقل می کند و باعث می شود مربیان ایران هم پیشرفت کنند و در ادامه کمک ها زیادی به والیبال کنند.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که مسئولیت سنگینی را در مسابقات کشورهای اسلامی بر دوش دارد، گفت: عطایی مسئولیت بسیار سنگینی را برعهده من گذاشته است. اول از همه از اعتماد او و فدراسیون والیبال و شخص داورزنی تشکر می‌کنم اما باید بگویم که کار بسیار سختی پیش روی خودم دارم، چرا که بازی ها کشورهای اسلامی برای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حائز اهمیت است. امیدوارم بتوانیم در بازی های کشورهای اسلامی از حیثیت والیبال دفاع کنیم. تمرینات تیم ملی "ب" از روز یکشنبه زیر نظر کادر فنی متشکل از کامبیز یعقوبی، احمد فتاح، وحید صادقی و پیمان کرمی آغاز خواهد شد تا پس از پایان رقابت های لیگ ملت ها که به ایران برخواهیم گشت و کار را در دست خواهم گرفت. بازی های کشورهای اسلامی یک فرصت خوب برای بازیکنان جوان است که می توانند هم خودشان را نشان بدهند و هم انگیزه می شود برای آن ها تا برای المپیک 2024 پاریس که در پیش است بیشتر تلاش کنند.

جزیده با اشاره به مصدومان تیم ملی خاطرنشان کرد: همه بازیکنان مصدوم و یا غیرمصدوم که به همراه تیم ملی به لیگ ملت های والیبال نیامده اند در تمرینات تیم ملی "ب" شرکت خواهند کرد تا آمادگی خود را به دست بیاورند چرا که چند بازیکن در لیست 25 نفره تیم ملی برای رقابت های لیگ ملت ها قرار دارند و در صورت بهبودی و صلاح دید کادر فنی در بازی ها هفته های سوم به بازی گرفته خواهند شد. این که کدام بازیکن می تواند در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشد منوط به همفکری است که با کادر فنی تیم ملی و کمیته فنی تیم ملی خواهیم داشت. نمی توانم بگویم کدام بازیکن می تواند باشد یا نباشد و همه چیز پس از گذشت تمرینات مشخص خواهد شد.

خبرنگار: محمدرضا رمضانپور

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز