شعبانیان: تغییر رده سنی آسیا به ضرر تیم ایران شد

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۱۰:۴۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۸۱۰۶
شعبانیان: تغییر رده سنی آسیا به ضرر تیم ایران شد
سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر تغییر رده سنی مسابقات قهرمانی آسیا را به ضرر ایران دانست و عنوان کرد: اگر این اتفاق نمی‌افتاد، نتیجه بهتری می‌گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم نوجوانان دختر ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل ازبکستان با حساب سه به صفر پیروز شد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر در مورد در این دیدار گفت: از آنجایی که به جمع چهار تیم برتر صعود نکردیم، بازیکنان از نظر روحی کمی بهم ریخته بودند اما برنامه‌مان این است که نسبت به دوره گذشته رتبه بهتری کسب کنیم. بنابراین مسابقه امروز را دست کم نگرفتیم. بازیکنان ایران خیلی خوب کار کردند. ازبکستان چند بازیکن خوب داشت که با دفاع آنها را از کار انداختیم و با سرویس‌های هدفدار از سیستم خارج‌شان کردیم.

میترا شعبانیان تغییر رده سنی مسابقات آسیا را یکی از مشکلات دانست که به تیم ایران ضرر زد و گفت: یک ماه و نیم قبل از مسابقات رده سنی از زیر ۱۷ به زیر ۱۸ تغییر پیدا کرد. در سنین پایین یک سال هم از نظر فنی، آمادگی بدنی و بلوغ جسمانی تاثیر گذار است اما نتوانستیم از بازیکنان باتجربه استفاده کنیم و فقط وقت کردیم یک بازیکن اضافه کنیم که سه ماه از بقیه بازیکنان تیم بزرگتر بود‌. این در حالی است که سن بازیکنان تیم‌های ژاپن، تایلند، چین و کره‌جنوبی زیر ۱۸ سال است. علاوه بر این کاپیتان اکثر تیم‌ها و امتیازآورترین بازیکنانشان کسانی هستند که از سن بالاتری برخوردارند و تیم دقیقا روی آنها می‌چرخد.

وی افزود: اگر از ابتدا یک رده سنی اعلام می‌شد خیلی به نفع ایران بود چون هفت ماه در اردو کار کردیم و نتبحه بهتری می‌گرفتیم. حداقل تایلند را شکست می‌دادیم. با این وجود به بازیکنانم‌ خسته نباشید می‌گویم. خیلی خوب بازی کردند، بسیار با انگیزه هستند،آینده خوبی دارند و برایشان آرزوی موفقیت دارم‌.

شعبانیان درباره پایان دور گروهی مسابقات گفت: دو تیم خوب در گروه داشتیم البته ازبکستان و استرالیا هم بد نبودند اما چون سبک بازی‌شان شبیه ایران بود راحت‌تر مقابلشان بازی کردیم، اما تیم‌هایی مثل چین، کره و ژاپن سرعت بالا و تکنیک‌های انفرادی بالایی دارند. به نظرم سطح مسابقات خیلی بالا بود و انگار تیم‌های بزرگسال بازی می‌کردند. این نشان می‌دهد والیبال در آسیا در حال پیشرفت است و هیچ تیمی منتظر بقیه کشورها نمی‌ماند. بنابراین باید تلاشمان را در زمینه والیبال پایه چند برابر کنیم تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشبم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان در مورد احتمال رویارویی با قزاقستان در دور دوم مسابقات گفت: بازیکنان این تیم قد بلند هستند و در گذشته هم با آنها بازی کرده‌ایم. روی توپ‌های بلند کار می‌کنند، از نظر تجربه بازی در مسابقات آسیایی از ایران جلوترند. البته با بازیکنان قرار گذاشته‌ایم که این بازی سخت را ببریم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز