محمود افشاردوست در گفت‌وگو با برنا

هلند با برنامه‌ریزی دقیق حملات ملی‌پوشان ایران را خنثی کرد/ این شکست را باید فراموش کنیم

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۱۰:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۱۱۶
هلند با برنامه‌ریزی دقیق حملات ملی‌پوشان ایران را خنثی کرد/ این شکست را باید فراموش کنیم
کارشناس والیبال گفت: تیم ملی هلند با برنامه ریزی دقیق توانست حملات ایران را خنثی کند و سوار بر بازی شود.

محمود افشاردوست، کارشناس والیبال کشورمان، در خصوص عملکرد تیم ملی برابر هلند و چین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: تیم ملی والیبال تلاش خود را کرد اما نتوانست پیروز میدان باشد. هم کادر فنی و هم بازیکنان تمام تلاش خود را کردند ولی اتفاق نیفتاد، شاید نبود رضا عابدینی هم مزید بر علت شد چرا که در بازی حضور نداشت. من قبل از بازی با همکاران خودم که صحبت می‌کردم با توجه به بازی هایی که از هلند دیده بودیم همه می گفتند که بازیکنان تیم ملی باید سرویس های خوب بزنند تا بتوانند حملات هلند را خنثی کنند اما این اتفاق نیفتاد هرچند در ست اول پایاپای با هلند پیش رفتیم ولی چند اشتباه باعث تا نتیجه بازی را واگذار کنیم. در ست دوم برخلاف اینکه بهتر از ست اول سرویس بزنیم با ترس بیشتری سرویس زدیم و هلند هم از این موقعیت ها استفاده کرد و توپ هایی که در خط حمله به بازیکنان می رسید به خوبی در زمین ایران جای می دادند، هلندی ها وقتی دیدند در دریافت اول مشکل داریم سرویس های با ریسک بالا و قدرتی زدند و همین امر موجب شد تا ست دوم هم هلند پیروز میدان باشد. روند بازی هم به نوعی بود که هلند حملات تیم ملی را هم به خوبی مهار کرده بود و راه های رسیدن به امتیاز برای ملی پوشان سخت شد. 

وی در ادامه افزود: ست سوم هم از هلندی ها از همان سرویس های قدرتی خود استفاده کردند و باز هم دیدیم که کاملا مشخص بود که با برنامه کار می کنند و روی تمام نقاط ضعف ما برنامه ریزی کردند. حتی در ست سوم سرمربی هلند با اسم به بازیکنان خود می گفت که کدام یک از بازیکنان تیم را خنثی کنند. همین موضوع باعث شد که سوار بر بازی باشند و به خوبی همه چی را در دست بگیرند. ما بازی اول چین را شکست دادیم و برابر هلند شکست خوردیم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و باید این بازی را فراموش کنیم و فقط به بازی با استرالیا فکر کنیم. از این بازی باید اندوخته هایی را داشته باشیم که بتوانیم برابر استرالیا خوب ظاهر شویم و بتوانیم نتیجه خوبی را هم بگیریم. 

افشاردوست در خصوص اقدامات کادر فنی پس از شکست چه باید باشد؟ گفت: کادر فنی تیم ملی باید از این بازی بهره برداری خوبی داشته باشد تا در ادامه رقابت های لیگ ملت ها از آن استفاده کند. خیلی راحت بگویم کادر فنی باید بازیکنان را از نظر روحی و روانی آماده کند تا در زدن سرویس ها دچار مشکل نشوند. شما ببینید ما جایی که باید سرویس خوبی می زدیم برعکس عمل کردیم و جایی که باید رفتارهای بهتری در طول بازی می داشتیم بد بودیم. تیم ملی برای بازی با هلند برنامه داشت اما هلندی ها با توجه به شکستی که در 2 بازی قبلی خود داشتند می خواستند که این بازی را پیروز شوند و دیدید که برنامه هلند خیلی قوی تر و منسجم تر از ما بود. کادر فنی در طول بازی خیلی تلاش کردند که روند بازی را تغییر دهد ولی تمام تاکتیک ها به در بسته خورد. 

کارشناس والیبال خاطرنشان کرد: جایگزینی علی اصغر مجرد به جای رضا عابدینی قطعا با هماهنگی کادر پزشکی و کادر فنی صورت گرفته است که بتواند به به تیم ملی والیبال کمک کند. مجرد بازیکن با تجربه ای است و بازی کردن او کنار جوانان می تواند کمک بزرگی به تیم ملی باشد.

خبرنگار: محمدرضا رمضانپور

انتهای پیام//

نظر شما