رحیمی: تیم هندبال بانوان شرایط حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی را نداشت

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۱۴:۴۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۸۲۳۹
رحیمی: تیم هندبال بانوان شرایط حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی را نداشت
سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: با توجه به دستورالعمل کمیته برگزاری، تیم هندبال بانوان شرایط حضور در این بازی‌ها را نداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، اصغر رحیمی، سرپرست کاروان کشورمان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با اشاره به ارزیابی سطح دانش و اطلاعات  به عنوان ملاک اصلی برتری مربیان در سطح دنیا گفت: اظهارات اخیر مربی تیم  هندبال ثامن الحجج که به نوعی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون هندبال را زیر سوال برده در نتیجه عدم اشراف و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه بوده است.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در پاسخ به این‌ ادعا که بانوان هندبالیست ما همیشه در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت می‌کردند، تصریح کرد: تاکنون بانوان هندبال ما در هیچ کدام از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت نکرده‌اند. سال گذشته ثبت نام کرده و امسال هم چند برابر ظرفیت، اسم رد کرده بودیم ولی در نهایت براساس دستورالعمل کمیته برگزاری، این امر برای رشته فوق میسر نشد. علاوه بر آن ملاک تشخیص اسلامی بودن کشورها بر اساس تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی است که تاکنون 57 کشور را به رسمیت شناخته است و ارتباطی به رنگ ، نژاد و … ندارد. مربی فوق در شرایطی نیست که بخواهد در خصوص اسلامی بودن یا اسلامی نبودن برخی کشورها اظهار نظر کند و بگوید بویی از اسلام نبرده‌اند.

رحیمی با اشاره به کتاب راهنمای بازی‌ها که در سایت این دوره از بازی‌ها موجود است به عنوان دستورالعمل های رسمی میزبان در خصوص برگزاری  بازی‌ها در رشته‌های تیمی و انفرادی اظهار داشت: قاعده رشته‌های تیمی در بخش خانم‌ها و آقایان والیبال، هندبال، فوتبال، 8 کشور برتر رنک و در بسکتبال سه به سه، 20 کشور برتر  از میان کشورهای اسلامی جواز حضور در این بازی‌ها را کسب خواهند کرد که در نتیجه، هندبال بانوان ما امکان حضور در این رویداد را نداشت.

وی افزود: بر اساس نظر رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش در نخستین جلسات ستاد عالی ورزش، تصمیم بر اعلام آمادگی در کلیه رشته‌ها در این رویداد بود. خصوصا در رشته‌های بانوان با تاکید و حساسیت بیشتری این موضوع دنبال شد. در نهایت پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها بر اساس دستورالعملی که در فوق به آن اشاره شد ما متاسفانه در رشته هندبال بانوان واجد شرایط نشدیم و از لیست خارج‌ شدیم. در والیبال آقایان، فوتبال و بسکتبال اعلام کردند که جواز حضور داریم. در والیبال بانوان هم پس از انصراف قزاقستان، تیم والیبال بانوان ما در لیست 8 کشور برتر قرار گرفت.

رحیمی با تاکید مجدد بر تصمیم ستاد عالی ورزش، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر حضور در تمامی رشته‌های ورزشی و حتی ثبت نام‌های اولیه گفت: همانگونه که گفتم به رغم اقدامات انجام شده، متاسفانه در رشته هندبال بانوان، کشور ما واجد شرایط حضور نبود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز