نوجوانان دختر آسیا/ ایران با شکست ازبکستان به کار خود پایان داد

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۱:۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۸۹۲۳
نوجوانان دختر آسیا/ ایران با شکست ازبکستان به کار خود پایان داد
تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در آخرین دیدار خود در قهرمانی آسیا 2022 موفق به شکست ازبکستان شد و در جایگاه هفتم این رقابت‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، تیم ملی نوجوانان دختر امروز (دوشنبه 23 خرداد) در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا برای رتبه هفتم مسابقات به مصاف ازبکستان رفت و سه بر یک به پیروزی رسید.

ملی‌پوشان ست اول این دیدار را با قدرت شروع کردند و پنج امتیاز از حریف پیش افتادند اما به تدریج ازبک‌ها فاصله خود را از بین بردند و بازی را در امتیاز ۲۴ به تساوی کشاندند و در نهایت ۲۶ بر ۲۴ پیروز شدند.

ست دوم این دیدار برای ایران بود و ملی‌پوشان نوجوان پس از رقابتی پایاپای ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند.

ست سوم با امتیازگیری‌های پیاپی ملی‌پوشان ایران آغاز شد و ۶ بر صفر حریف عقب افتاد. شقایق حسن‌خانی کاپیتان تیم ملی چند امتیاز را با سرویس مستقیم گرفت. در نهایت این ست هم ۲۵ بر ۱۵ به سود ایران تمام شد.

اولین امتیاز ست چهارم نیز برای ایران بود. ملی‌پوشان که از پیروزی در دو ست قبل انگیزه گرفته بودند ۱۱ بر ۲ از حریف پیش افتادند. حسن‌خانی در این ست هم چند امتیاز پیاپی از طریق سرویس گرفت. در نهایت ایران با نمایش خوب خود و با اختلاف زیاد این ست را ۲۵ بر  ۸ پیروز شد.

ایران و ازبکستان یک بار دیگر در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف هم رفتند که ایران در آن دیدار هم سه بر صفر پیروز شده بود.

ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با پیروزی مقابل ازبکستان و استرالیا و شکست برابر تایلند و کره‌جنوبی از صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا بازماندند. شاگردان میترا شعبانیان در ادامه هم نتیجه را به قزاقستان واگذار کردند و امروز با شکست ازبکستان به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

ایران در دوره قبل این مسابقات که سال ۲۰۱۸ برگزار شده بود، هفتم شد که بهترین جایگاه بین هفت دوره حضور ایران است.

انتهای پیام//

نظر شما