شعبانیان: نداشتن خودباوری مشکل اصلی رده سنی نوجوانان است

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۲:۵۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۹۰۰۰
شعبانیان: نداشتن خودباوری مشکل اصلی رده سنی نوجوانان است
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر مشکل اصلی بازیکنان این رده سنی را نداشتن خودباوری دانست و گفت: بازیکنان باید توانایی تصمیم‌گیری در شرایط حساس را داشته باشند، اما یقین دارم که آینده درخشانی پیش روی بازیکنان تیم ایران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، میترا شعبانیان پس از کسب پایان کار شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب رتبه هفتمی، گفت: بازیکنان بعد از باخت مقابل قزاقستان از نظر روحی بهم ریختند و همین باعث شد امروز شروع خوبی نداشته باشیم. از نظر روانی انگیزه بازی نداشتند و نتیجه ست اول را واگذار کردیم اما با همت کادر فنی بازیکنان را هشیار کردیم، به بازی برگشتند و خوشبختانه پیروز شدیم.

وی در مورد اینکه بازیکنان با اینکه ست اول با اختلاف امتیاز زیاد از حریف پیش بودند اما نتیجه را واگذار کردند، گفت: نوسان در این رده زیاد است. به دلیل سن، شرایط بازی و جو مسابقات به یک باره پنج امتیاز می‌گیرند و بعد همان را راحت از دست می‌دهند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان دختر ادامه داد: وقتی نتوانستیم به جمع چهار تیم برسیم، بازیکنان از نظر روانی خیلی بهم ریختند، فکر کردند به اهداف خود نرسیده‌اند و مسابقات را به گونه‌ای رها کردند‌‌. فشار کار در این رده سنی خیلی زیاد است چون بازیکنان این فضا را تازه تجربه می‌کنند، نکاتی را به آنها یاد می‌دهیم و در تمرینات مرور می‌کنیم اما در جریان بازی فراموش می‌کنند و دائم باید به آنها یادآوری کنیم.

شعبانیان با بیان اینکه بازیکنان ایران هنوز از نظر ذهنی به خود باوری نرسیده‌اند، افزود: بازیکنان ایران خوب و قدرتمند هستند و این موضوع را تمام کارشناسان حاضر در مسابقات نیز تایید کردند و زیرا تیم ایران از نظر فنی و تکنیکی هیچ ضعفی ندارد.

وی مشکل اصلی تیم ایران را نداشتن خودباوری و روحیه جنگندگی دانست و گفت:  باید خیلی بیشتر روی این قضیه کار شود. بازیکنان باید بتوانند در شرایط حساس تصمیم درستی بگیرند. بازیکنان ایران وقتی دچار استرس و فشار مسابقه می‌شوند، اشتباهاتشان بیشتر می‌شود. فکر می‌کردم بعد از بازی‌های جام کورناکیا ایتالیا دیگر این اتفاق نیافتد اما سطح مسابقات قهرمانی آسیا فرق داشت و خیلی از بازیکنانی که با تغییر رده سنی به تیم‌هایشان اضافه شدند با تجربه عمل کردند و همین به تیم‌شان کمک کرد‌.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ادامه داد: با توجه به تمرینات، پتانسیل و کلاس والیبال بازیکنان، تیم ایران توانایی قرار گرفتن در رتبه بهتری را داشت اما نشد و از این بابت ناراحت هستم. با این حال این تیم، تیم خوبی است، بازیکنان خوبی دارد و اگر مورد حمایت قرار گیرد، می‌تواند در آینده والیبال خوبی را به نمایش بگذارد.

شعبانیان در پایان از حمایت فدراسیون تشکر کرد و گفت: از دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، محمدیان نایب رئیس بانوان و شاددل مشاور امور بانوان زئیس و تمام دست اندرکاران تشکر می‌کنم. خیلی‌ها در فدراسیون زحمت کشیدند، این تیم را حمایت کردند و کم نگذاشتند. امیدوارم این حمایت ادامه داشته باشد تا این بازیکنان بتوانند به والیبال ایران کمک کنند‌.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز