برنا گزارش می‌دهد

۸۶۴ روز پرفراز و نشیب تیم ملی با اسکوچیچ/ دراگان آرزوهای یک ملت را جدی بگیرد!

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۲۰۹۳
۸۶۴ روز پرفراز و نشیب تیم ملی با اسکوچیچ/ دراگان آرزوهای یک ملت را جدی بگیرد!
تیم ملی ایران با سرمربیگری مردی از کرواسی این روزها یکی از خبرسازترین تیم‌های فوتبال در دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ در بحبوحه روزهایی که فوتبال ایران درگیر پرونده مارک ویلموتس و شوک ناشی از قرارداد ترکمنچای با این مربی بود، دراگان اسکوچیچ در حالی به عنوان سرمربی جدید ایران معرفی شد که شاید هیچ کس این اتفاق را برای جانشین ویلموتس پیش بینی نمی کرد اما در نهایت رایزنی ها به این موضوع منجر شد که کشتی به گِل نشسته فوتبال ایران در آن دوران به مرد کرواتی سپرده شود که روزمه چندان درخشانی را در فوتبال ایران نداشت اما در نهایت او روز 21 بهمن 1398 به صورت رسمی سکان هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت.

کرونا فرصتی برای اسکوچیچ؟

حضور اسکوچیچ در فوتبال ایران با اتفاق جهان شمولی در دنیا همزمان شد. درست در روزهایی که ویروس کرونا با قدرت در تمامی دنیا در حال تاخت و تاز بود، دراگان سرمربی ایران شد و شاید این مسئله توفیق اجباری را نصیب او کرد تا به خاطر کرونا فوتبال در سراسر دنیا با حالت نیمه تعلیق روبرو شده و بازی های رسمی در فوتبال موقتا لغو شود تا برخی سر و صداها و انتقادها بابت انتخاب غافلگیرکننده او کاهش یابد.

استارت با پیروزی

پس از کاهش شیوع کرونا در پیک های اولیه این بیماری، کم کم فضا برای بازگشت به فوتبال در سراسر دنیا فراهم شد تا 8 ماه پس از انتصاب اسکوچیچ اولین آزمون او در دیداری دوستانه برابر ازبکستان صورت بگیرد، دیداری که در نهایت با برتری دو بر یک ایران به پایان رسید تا مرد کروات تازه وارد تیم ملی با پیروزی در اولین حضور رسمی اش روی نیمکت هدایت تیم ملی، پیروزی مهمی را به دست آورد.

آزمون مهم برای سرمربی جدید

ایران در حالی دور مقدماتی انتخابی در جام جهانی را مارک ویلموتس و نتایجی شوک آور در دور رفت آغاز کرده بود که در بازی های دور برگشت شرایط برای محک جدی برای اسکوچیچ فراهم آورد که او در این آزمون موفق و سربلند بیرون آمد. در این بازی ها بود که در خردادماه 1400 ایران با برتری برابر عراق صعودش را به مرحله نهایی مسجل کرد. این در شرایطی بود که تساوی یک- یک ایران در دیداری که از نظر حیثیتی برای ما و فوتبال ایران مهم بود، بار دیگر این آتو را به دست مخالفان اسکوچیچ داد تا از عملکرد او برابر حریفان سطح اول در آسیا انتقاد کنند.

چالش با ستاره پورتو

در شرایطی که هنوز برخی از اسکوچیچ به خاطر بازی برابر کره جنوبی دلخور بودند آبان ماه 1400 ماه پر چالشی برای سرمربی ایران بود. مصاحبه او و اعلام این که فوتبالیست های ایرانی هنوز در زمینه تاکتیک پذیری آنقدر خوب نیستند با واکنش تندی از سوی مهدی طارمی همراه شد، موضوعی که باعث شد دراگان با گلزن اول ایران چپ افتاده و او به اردوی تیم ملی برای دو بازی مهم برابر لبنان و عراق دعوت نشود!

512

پرچم سفید

کامبک دقیقه 90 ایران برابر لبنان و پیروزی جذاب در حضور هواداران در استادیوم آزادی آبی بود بر آتش برخی اختلافات و کدورت ها در تیم ملی تا بار دیگر مخالفان اسکوچیچ پرچم سفید را برابر او بالا ببرند. این در حالی بود که بازگشت دوباره ستاره تیم ملی به جمع اردونشینان طرفداران مهدی طارمی را مجاب کرد تا حداقل به طور موقت از در دوستی با این مربی وارد شوند.

زمین سفت!

خیلی از فوتبالی ها چه موافق و چه مخالف اسکوچیچ چشم انتظار نوروز فوتبالی 1401 بودند، جایی که ایران باید در دیدار برگشت روبروی کره جنوبی در دیداری تشریفاتی ولی حیثیتی به میدان می رفت، دیداری که پسران اسکوچیچ با نمایشی پرانتقاد با دو گل مغلوب چشم بادامی ها شدند تا بار دیگر مرد کروات حاضر روی نیمکت تیم ملی هدف اصلی انتقادات قرار بگیرد که او مرد روزهای بزرگ و میدان های سخت برای فوتبال ایران نیست!

 فیفادی پرحاشیه برای تیم ملی

در حالی که ایران به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی صعود کرد، برنامه های زیادی برای آماده سازی این تیم در رسانه ها و از سوی مسئولان ارائه شد اما در نهایت برگزاری اردو در قطر و برگزاری دیدار دوستانه برابر الجزایر تنها اتفاق مهمی بود که در خردادماه و طولانی ترین فیفادی قبل از جام جهانی رخ داد. این در شرایطی بود که دیدار دوستانه برابر اروگوئه به خاطر بعد مسافت لغو شد و قبل از آن نیز عدم برگزاری اردوی کانادا شرایط ویژه ای را برای این دوران تیم ملی ایجاد کرده است. این در حالی بود که قبل از اعزام تیم ملی به اردوی قطر، حذف نام 5 استقلالی و بازگشت 6 آبی پوش به جمع اردونشینان نیز از اتفاقات عجیبی بود که در این دوره فیفادی برای تیم اسکوچیچ رخ داد.

مطالبه مردم از اهالی فوتبال

اردوی اخیر تیم ملی در حالی به پایان رسید که شهریورماه فیفادی بعدی است که تیم ملی می تواند با حضور تمام مهره هایش دور هم جمع شود. این در شرایطی است که در فاصله چندماه تا برگزاری بازی های جام جهانی در قطر توقع مردم فوتبالدوست ایران از فدراسیون فوتبال و مسئولان ورزش کشور رسیدگی بیشتر به تیم ملی است تا ملی پوشان بتوانند نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشند. یکی از اصلی ترین مطالبه مردم برای آماده سازی تیم ملی برگزاری بازی دوستانه و تدارکاتی مناسب برای ایران است تا در نهایت بتوان به درخشش شاگردان اسکوچیچ در قطر امیدوار بود.

532

فرصتی مغتنم برای مرد کروات

جایگاهی که در حال حاضر به دراگان اسکوچیچ سپرده شده است، نیمکتی است که در ادوار گذشته جام جهانی مردانی چون حشمت مهاجرانی، جلال طالبی، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش حضور داشتند و حالا این مسئولیت مهم و خطیر به دراگان اسکوچیچ سپرده شده است؛ مربی که شاید خیلی ها معتقد باشند در حال حاضر می توان جانشینی از بین مربیان داخلی برای او انتخاب شود. نتایج او مقابل کره جنوبی و دیدار دوستانه اخیر روبروی الجزایر شاید تلنگری جدی برای او و همکارانش در تیم ملی محسوب شود و او باید فرصتی را که به داده شده را مغتنم شمرده و انتظارات به حق فوتبالدوستان ایران را در جام جهانی برآورده سازد.

 تکلمه

تیم ملی ایران در دوره قبلی جام جهانی با نمایشی نسبتا مطلوب موفق به کسب 4 امتیاز از دور گروهی شد، اگرچه این امتیازات در نهایت منجر به صعود تیم ملی نشد اما این انتظار را برای تیم ملی در دوره جدید تیم ملی ایجاد کرد که در قطر نسبت به دوره قبل جام جهانی پرفروغ تر از قبل ظاهر شوند، انتظاری که 80 میلیون نفر را به موفقیت در بزرگترین فستیوال فوتبال در دنیا امیدوار کرده است.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز