در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

روشن: رکوردشکنی و جام طلایی کار استقلال را سخت کرده است/ خرید یازده پله هم ضامن موفقیت نخواهد بود

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۲۸۴۱
روشن: رکوردشکنی و جام طلایی کار استقلال را سخت کرده است/ خرید یازده پله هم ضامن موفقیت نخواهد بود
پیشکسوت استقلال گفت: امیدوارم در فصل جدید هم استقلال عاقبت به خیر شود.

حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط فعلی استقلال اظهار داشت: ما پیشتر یک پرتغالی در فوتبال کشورمان با نام کی‌روش داشتیم. نمی‌دانم چگونه باید او را مقایسه کنم اما او پس از جدایی چیزی برای ما نگذاشت و نسبت به این مساله انتقاد دارم. در خصوص سرمربی جدید استقلال هم باید بگویم نحوه انتخاب او درست نبوده اما خدا کند مربی خوبی باشد.

وی در ادامه افزود: قبل از انتخاب سرمربی، باید یک کمیته فنی خوب تشکیل می‌شد و آن کمیته فنی مربی‌ها را بررسی می‌کردند و پس از انتخاب هم حسابی او را حمایت می‌کردند. امسال  برای استقلال سال خطرناکی است. مربی خارجی اگر از سکوها فحش هم بخورد چیزی متوجه نمی‌شود و پس از تامین منافعش می‌رود. مدیریت تا امروز خوب بوده اما چون کمیته فنی نداریم و نحوه انتخاب خوب نبوده ممکن است دچار مشکل شویم.

508

آیا اصلا مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس مناسب است؟ روشن اینگونه پاسخ داد:‌ موافق مربی خارجی هستم. چندین سال است که می‌‌گویم استقلال و پرسپولیس باید مربی خارجی خوب داشته باشند و بازیکنانی که می‌خواهند بعدها روی نیمکت این تیم بنشینند، در کادر آن مربی حضور پیدا کنند و تجربه‌ اندوزی کنند مانند پورحیدری. باید از مربی خارجی به این نحو استفاده کرد آن هم نه هر خارجی. مربیانی که ما می‌آوریم یا ساندویچ‌اند یا بگوویچ. کشور ما نه اصلا فقیر نیست، نه از لحاظ مالی و نه استعداد. مربی خوب یعنی رایکوف که فونداسیون فوتبال ایران را رایکوف ریخت و اوفارل بعدها آن را مدرن کرد و ماحصلش هم شد جام جهانی و المپیک. متاسفانه مربیانی که می‌آوریم مقطعی نتیجه می‌گیرند و می‌روند. مثل استراماچونی که فهمید اینجا هیچ امکاناتی وجود ندارد و رفت. او حتی اگر برگردد هم ممکن نیست موفق شود و کار باید ریشه‌ای و درست باشد.

تحلیل پیشکسوت استقلال و فوتبال ایران از آینده این گونه بود: مربی خوب باید بیایید سیستم را ارائه دهد و بر آن اساس بازیکن جذب شود. مثلا مدافع راست رونده می‌خواهد یا مهاجم یا هر چیزی. جذب بازیکن به سیستم و اندیشه مربی بستگی دارد. بچه که بودم به پدرم می‌گفتم اگر یازده پله در یک تیم باشد چقدر خوب است اما او می‌گفت یازده پله به درد نمی‌‌خورد. ما برای هر پست بازیکنی با کیفیت مناسب همانجا می‌خواهیم. 10 ستاره هم خریده شود اما به کار تیم نیاید چه فایده؟ به نظرم قدم اول و شیوه انتخاب صحیح نبوده اما امیدوارم اشتباه کنم و استقلال قهرمان شود. اگر استقلال قهرمان ایران نبود این مشکلات وجود نداشت اما حالا با توجه به رکوردها و قهرمانی و جام طلایی کار بسیار سخت و دشوار است و امیدوارم در فصل جدید هم استقلال عاقبت به خیر شود.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز